Pinterest zakazuje reklam związanych z odchudzaniem
Pinterest zaktualizował zasady reklamowe. Dotychczas zakazany były tak reklamy zawierające body-shaming oraz promujące różne 'cudowne’ specyfiki pomagające w utracie wagi.
Od tej pory w serwisie nie zobaczycie żadnych reklam związanych z odchudzaniem – dotyczy to zarówno reklam testowych, jak i zdjęć.
Nie będzie więc nie tylko reklam specyfików hamujących apetyt, ale i takich, które pokazują sylwetkę 'przed’ i 'po’, gdzie różne osoby zachwalają zalety suplementów odchudzających, gdzie idealizuje się określony typ sylwetki i mówi o BMI. Nowe zasady powstały we współpracy z National Eating Disorders Association. Organizacja zauważyła, że pandemia koronawirusa przyczyniła się do wzrostu zaburzeń odżywiania wśród młodych ludzi. – Wiele osób boryka się z wyzwaniami związanymi z wizerunkiem ciała i zdrowiem psychicznym, zwłaszcza gdy wychodzimy z ograniczeń związanych z pandemią. Ludzie odczuwają teraz dodatkową presję, aby po raz pierwszy od roku osobiście dołączyć do swoich kręgów społecznych – mówi Sarah Bromma z Pinteresta.
W dalszym ciągu dozwolone będą natomiast reklamy, które promują zdrowy styl życia, sport i fitness. Platforma startuje także z hasztagiem #pinterestwellbeing, który ma pomóc w poprawie nastroju użytkowników strony.
Pinterest zachęca także inne platformy do zakazania reklam związanych z odchudzaniem.
I nic dziwnego – choć Instagram i Facebook zakazały reklam 'cudownych’ specyfików pomagających w utracie wagi, Pinterest jest pierwszą dużą platformą społecznościową, która przyjęła tak restrykcyjną politykę reklamową.
Zdjęcia: Diana Polekhina/Unsplash
Tekst: NS