Previous Slide Icon Next Slide Icon
Play Daily Button Pause Daily Button
Exit Daily Button

Pomóż kreatywnym i pokaż ich innym, przyłączając się do akcji #kreatywniwdomu

Branża kreatywna została uśpiona, a nawet schowana w czterech ścianach, lecz nasza kreatywność wciąż w nas jest i możemy się nią dzielić, tworząc wspaniałe i piękne rzeczy!
.get_the_title().

Okres kwarantanny i trwającej pandemii to trudny okres dla wielu z nas, do tego nie wiadomo jak długo potrwa. Zagraża nam wszystkim nie tylko ze względu na zdrowie, lecz dotyka nas również ekonomicznie. Ucierpiało wiele restauracji, artystów, startupowców, grafików, fotografów, fryzjerów, makijażystów, pracowników produkcji czy małych firm, których sylwetki i prace wielokrotnie pokazywaliśmy wam na łamach F5.

W nieciekawej, żeby nie powiedzieć dramatycznej, sytuacji znalazło się wiele osób, które swoimi małymi przedsięwzięciami dbają o kulturę trafiającą na co dzień do każdego z nas – bez względu na wykonywaną pracę, wykształcenie czy wiek. To ich działania i pracę obserwujecie na plakatach reklamujących rozmaite akcje społeczne, dzięki nim możecie iść na koncert, wziąć udział w ciekawych warsztatach, zabrać mamę do teatru czy w weekend wyskoczyć na drinka z przyjaciółmi.

fot. @FooDoo

Pojawiające się coraz częściej głosy, że „rynek zweryfikował istotność pewnych zawodów” są w tej sytuacji mocno krzywdzące. Ich działania, często niedoceniane i umniejszane, pozwalają nam doświadczać, poznawać i uczyć się nowych rzeczy, a także ułatwiają nasze codzienne życie. Wiele osób z naszego i waszego otoczenia traci pracę, zostaje skierowanych na bezpłatne urlopy, ich zlecenia są anulowane. Nadal jednak muszą płacić rachunki czy kredyty, mieć co jeść. Wiemy, że ten czas nie będzie trwał wiecznie, mamy wręcz nadzieję, że jak najkrócej. Najistotniejsze jednak w tej sytuacji okazuje się wzajemne wsparcie. Z podobnego założenia wyszli Magda Pawlas – grafik i kreatywna dusza z Pavlas studio oraz Mikołaj Soszyński – właściciel agencji Creative Answer.

Aby okazać wsparcie przyjaciołom i znajomym w trudnej sytuacji, postanowili utworzyć grupę zrzeszającą tych ludzi pod hasłem #kreatywniwdomu.

Akcja ma na celu stworzenie przestrzeni kreatywności i pokazanie, że ten czas może nas wszystkich nauczyć wielu rzeczy, oprócz tego, że doceniamy naszą wolność i przestrzeń, którą chwilowo utraciliśmy, że trzeba myśleć pozytywnie i szukać rozwiązań. Uświadomić, że w tych trudnych czasach trzeba sobie pomagać i wzajemnie się wspierać. Dzielić się doświadczeniami.

Chcielibyśmy zwrócić uwagę innym, że właśnie teraz jest czas na kreatywność. Powinniśmy szybko reagować i nie siedzieć z założonymi rękami. W tak szybko zmieniającym się świecie potrzebne są niestandardowe działania, zwłaszcza gdy zostaliśmy zmuszeni do zburzenia naszych dotychczasowych schematów pracy i przyzwyczajeń. W świecie online pojawia się przestrzeń do stworzenia nowych zachowań i nowych usług lub produktów dla naszych klientów. Staramy się myśleć szerzej, proponując naszym klientom i znajomym nowe rozwiązania. Nie możemy pozwolić na to, żeby rynek stanął, bo świat idzie do przodu i trzeba się dostosować do panujących warunków – mówią Magda i Mikołaj.

W swoim poście wymieniają wielu ludzi ze swojego najbliższego otoczenia, m.in: Bartka Popiela – architekta z POLE Architekci, Laurę Blom – bizneswoman z firmy Catzy, zajmującej się organizacją szkoleń fryzjerskich, Rafała Rybaka – współwłaściciela maleńkiego Burbon Baru AURA, który pokochali warszawiacy, Julię Taranko – food stylistkę z Foodoo, o której pracy mogliście przeczytać w wydaniu naszego Printu LaFamilia, Andrzeja Popławskiego odpowiadającego za działanie startupu innogy go! czy Lenę Urbańską i Pawła Pajączkowskiego – globtroterów z Razem Taniej.

Ta garstka ludzi wymieniona przez Mikołaja i Magdę pokazuje, jak szeroki zakres usług został zamrożony na czas kwarantanny. Ludzi, z których usług korzystamy każdego dnia i tych, którzy na co dzień wykonują pracę urozmaicającą każdemu z nas życie – pozwalającą spędzić ciekawie nasz wolny czas, nacieszyć oko przygotowanymi przez nich pracami czy ułatwiającą ekologiczny transport.

Wychodzimy z założenia, że poradzimy sobie wspólnie, mamy mnóstwo pomysłów, jesteśmy gotowi do działania i zachęcamy do współpracy. Staramy się cały czas pomóc naszym klientom w tych trudnych czasach, aby oni mogli komunikować się ze swoimi klientami w nowy sposób – mówią Magda i Mikołaj.

Pomysłodawcy akcji angażują się w różnego rodzaju przedsięwzięcia, które pojawiły się w sieci, jak na przykład #wspieramPL (pod patronatem MUSCAT i KUBOTA) czy #posiłekdlaseniora autorstwa Grupy Warszawa. Te wszystkie inicjatywy mają wspólny cel: wzajemne wsparcie, motywację, integrację, wzajemną pomoc i walkę o przetrwanie na rynku.

Gorąco zachęcamy was do szerzenia tej akcji! Jeśli jesteście chętni do przyłączenia się do wspólnego wsparcia i działań, oznaczajcie w poście znajomych, udostępniajcie go i zapraszajcie na stronę akcji.
Każdy z nas kocha swoją pracę, nie utraciliśmy siły, nadziei i pasji, więc jesteśmy gotowi do walki!” – podkreślają Magda i Mikołaj.

Grafiki: Magda Pawlas, Mikołaj Soszyński

TU I TERAZ