Prasa upada, ale self-publishing ma się dobrze
Co czytają Polacy? Youtuberów! Przed wami 5 książek, które fantastycznie się sprzedały, a do tego zostały wydane przez youtuberów a nie uznane wydawnictwa. Self publishing w Polsce ma się całkiem nieźle. Kto wydaje? Youtuberzy, influencerzy, blogerzy. Mistrzem okazał się Michał Szafrański znany jako Finansowy Ninja, który w jeden dzień sprzedał ponad 5 tysięcy książek. Milion dolarów przychodu z jednej książki w Polsce? Szafrański nie dość, że bije rekordy to jeszcze inspiruje. Jego sukcesy pobudziły wyobraźnię innych.
Radosław Kotarski, twórca kanału „Polimaty” także postanowił postawić na selfpublishing, obejść wydawnictwa i sam się wydać. Dziś wydaje też z olbrzymimi sukcesami innych youtuberów i influencerów.
1. Michał Szafrański „Finansowy Ninja”
Milion dolarów przychodu z jednej książki w Polsce – to robi wrażenie. Szafrański, popularny Youtuber doradzający Polakom jak oszczędzać i jak się bogacić poinformował, że łączne jego przychody przekroczyły 10,9 mln zł po 7 latach działaności, przy kosztach wynoszących ok. 3 mln zł. Finansowy Ninja udowodnił, że można samemu wydać książkę i świetnie na niej zarobić.
2. Radosław Kotarski „Włam się do mózgu”
Kotarski poszedł krok dalej wydał własną książkę, która sprzedała się w ponad 250 tys. egzemplarzach i zaczął wydawać swoich kolegów po fachu – znanych polskich youtuberów i influencerów. I wychodzi na tym całkiem nieźle, zresztą jego koledzy po fachu również. Jego wydawnictwo Altenberg sprzedało kilkaset tysięcy książek, w ciągu 16 miesięcy działalności osiągnęło 14 mln wpływów i prawie 2 mln zysku netto. Jeszcze czynią dobro. Z każdego sprzedanego egzemplarza książki przekazują 4 zł na posiłek w ramach akcji Pajacyk. Uzbierali w ten sposób ponad 1 mln zł.
3. Arlena Witt „Grama to nie drama”
Książka znanej na YouTube nauczycielki języka angielskiego, Arleny Witt sprzedała się w ponad 65 tys. egzemplarzach. Nic dodać nic ująć. Oczywiście w wydawnictwie youtubera Radka Kotarskiego.
4. Grupa Filmowa Darwin, „To (nie) koniec świata”
Kolejny hit wydawnictwa youtuberów i rekord sprzedaży – ponad 24 tys sprzedanych egzemplarzy. W pierwsze 24 godziny złożono na książkę „To (nie) koniec świata) ponad 7 tys zamówień. Po trzech dniach wynik przekroczył już 10 tys. egzemplarzy.
Chroma.pl to jedna z największych i najbardziej innowacyjnych drukarni internetowych w Polsce. Automatyzacja zamówień zapewnia dużą skalę działalności, a to ogranicza koszt wydrukowania jednego produktu, co obniża ceny końcowe i ogranicza ryzyko błędu. To niezmiernie ważne w przypadku tak cennego surowca jak papier.
Chroma.pl umożliwia zamawianie druków przez internet – w łatwy i szybki sposób, a dzięki prostym konfiguratorom sami możecie w prosty sposób zamówić wydruk całkiem skomplikowanych publikacji – książki, katalogu, wybierając format, papier, zdobienia, uszlachetnienia, foliowanie etc. Wszystko krok po kroku w konfiguratorze – do tego termin dostawy to następny dzień lub dwa dni robocze!
Można tego dokonać w dowolnym miejscu i czasie. Funkcjonalny system podpowiada kolejne kroki. Informacja o cenie oraz terminie realizacji znajduje się przy każdym produkcie. Po złożeniu zamówienia Klient otrzymuje na bieżąco informacje o etapie jego realizacji. Chroma.pl gwarantuje oszczędność czasu, pieniędzy i nerwów.
Zamawiający mają do dyspozycji intuicyjny konfigurator, który obliczy i jasno zakomunikuje spodziewany czas dostarczenia darmowej przesyłki kurierskiej.
Z usług Chroma.pl korzystają zarówno duże agencje reklamowe, jak i freelancerzy. Chroma to także funkcjonalny i intuicyjny sklep internetowy oraz baza unikalnych zdjęć.
zdjęcia: informacje prasowe