Previous Slide Icon Next Slide Icon
Play Daily Button Pause Daily Button
Exit Daily Button

Przelew na telefon? Płać i wypłacaj mobilnie BLIKiem

W czasie pandemii wyraźnie wzrósł udział transakcji bezgotówkowych do gotówkowych. Doskonałym i wygodnym narzędziem płatności mobilnych i internetowych jest BLIK. Poniżej podpowiadamy, jak to robić szybko i bezpiecznie.
Advertisement
.get_the_title().

Nie chcesz brać torebki za każdym razem, kiedy wychodzisz z domu? Portfel nie mieści Ci się w kieszeni? Boisz się, że zgubisz kartę płatniczą na imprezie? Nie ma problemu – wystarczy BLIK w telefonie! Dzięki BLIKOWI nie musisz mieć karty płatniczej, by zapłacić za zakupy lub wypłacić pieniądze z bankomatu. To wygodne rozwiązanie dostępne jest w aplikacji Santander mobile w telefonie, który zawsze masz przy sobie.

Co to jest BLIK?

BLIK to polski system płatności mobilnych. Umożliwia płacenie w sklepach stacjonarnych i internetowych, wypłacanie gotówki w bankomatach oraz wykonywanie błyskawicznych przelewów na telefon. Działa w 15 bankach w Polsce – m.in. w Santander Bank Polska. W praktyce operacja BLIKIEM polega na autoryzacji transakcji za pomocą sześciocyfrowego kodu wyświetlanego w aplikacji bankowej. To łatwe i szybkie.

Dlaczego warto płacić BLIKIEM w internecie?

BLIK umożliwi Ci szybkie zapłacenie za zakupy w internecie. Wystarczy, że na stronie sklepu jako metodę płatności wybierzesz BLIK, przepiszesz kod z aplikacji banku, potwierdzisz transakcję PIN-em i… gotowe! Płacenie BLIKIEM w sklepach internetowych można usprawnić jeszcze bardziej dzięki opcji płatności bez przepisywania kodu. Wystarczy, że podczas potwierdzania płatności w aplikacji banku zaznaczysz, że chcesz zapamiętać przeglądarkę lub sklep internetowy. Przy kolejnych zakupach kod BLIK nie będzie wymagany, a aplikacja banku poprosi Cię od razu o potwierdzenie płatności kodem PIN

Jak płacić BLIKIEM?

Możesz płacić w punktach oznaczonych logo BLIK. Aby to zrobić, wystarczy poinformować sprzedawcę, że chcesz zapłacić BLIKIEM i zalogujesz się do aplikacji Santander mobile. Po kliknięciu w logo BLIK pojawi się sześciocyfrowy kod, który należy przepisać do terminalu płatniczego i zatwierdzić zielonym przyciskiem. Ostatnim krokiem jest potwierdzenie zakupu kodem PIN w aplikacji mobilnej i gotowe!

Wypłata z bankomatu bez karty

Zdarza się, że idziesz do sklepu, w którym można płacić tylko gotówką? Nie ma problemu! Z aplikacją Santander mobile możesz ją wypłacić z bankomatu. Wystarczy, że wybierzesz opcję wypłaty BLIK, przepiszesz kod BLIK z aplikacji Santander, wpiszesz wybraną kwotę i autoryzujesz ją w aplikacji. Bankomat wypłaci gotówkę, gdy tylko potwierdzisz transakcję kodem PIN w swoim telefonie. Jeśli to nie Ty zasilasz swoje konto i zabraknie Ci pieniędzy, wtedy również uratuje Cię BLIK. W takiej sytuacji na przykład rodzice mogą Ci umożliwić wypłatę gotówki z ich rachunku. Przebiega ona dokładnie tak samo jak zwykła wypłata BLIK, jednak autoryzację przeprowadza zdalnie jeden z rodziców. Kod BLIK, konieczny do wpisania w bankomacie, również otrzymasz od właściciela konta.

Przelewy na telefon

Idziesz ze znajomymi do knajpy i przychodzi moment płacenia… Jak uniknąć krępującego „zrzucania się” na rachunek gotówką lub dzielenia płatności na kilka części? Zapłacić może jedna osoba, a reszta natychmiast rozlicza z nią swoją część rachunku BLIKIEM. Tu sprawdzi się przelew na telefon, a więc nie musisz już znać numeru konta. To błyskawiczny i łatwy sposób na oddanie długu – wystarczy, że odbiorca będzie w bazie powiązań BLIK. Aby ją utworzyć w aplikacji Santander mobile, wejdź w opcję 'przelew na telefon’ i wybierz numer do znajomego z książki kontaktów lub po prostu go wpisz. Uzupełnij kwotę przelewu, potwierdź PIN-em i gotowe!

Dla kogo jest BLIK?

Z BLIKA w Santander mobile mogą korzystać wszyscy posiadacze kont w wieku powyżej 13 lat. Konieczne jest zainstalowanie aplikacji mobilnej banku, w której zlecasz i potwierdzasz transakcje.

Konto osobiste, konto bankowe i Konto Jakie Chcę to rachunki płatnicze. Transakcja BLIK jest Poleceniem przelewu albo Poleceniem przelewu wewnętrznego. Aplikacja mobilna to usługa bankowości elektronicznej. Przelew natychmiastowy to polecenie przelewu Express ELIXIR lub polecenie przelewu BlueCash. Słowniczek pojęć i definicji dotyczących usług reprezentatywnych, wynikających z rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 14 lipca 2017 r. w sprawie wykazu usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym, dostępny jest na stronie www.santander.pl/PAD oraz w placówkach banku. Lista zgodnych urządzeń i oprogramowania wymaganego do używania portfeli cyfrowych znajduje się na www.santander.pl/ms/plac-mobilnie. Stan na 05.10.2020r.

Advertisement

TU I TERAZ