ROMEO I JULIA na deskorolce
![ROMEO I JULIA na deskorolce .get_the_title().](https://www.f5.pl/wp-content/uploads/2019/05/zz.jpg)
Prosty pomysł. Nastoletni Romeo i Julia żyją we współczesnej Warszawie. Bawią się, kochają, nie znoszą swoich rodziców i …jeżdżą na deskorolkach.
Michał Zadara zabiera się za „Romea i Julię” z energią i z pomysłem. Zderza kanoniczny dramat ze współczesnymi realiami, ale nie przepisuje Shakespeare’a. Dąży do maksymalnej wierności wobec oryginału.
Główne role zagrają młodzi: Julia Leszkiewicz i Julian Zbudniewek
Oboje są w wieku tytułowych postaci. Pozwala to uchwycić główny zamysł dramatu: świat kreowany na scenie przedstawiany jest z perspektywy nastolatków, którzy nie podporządkowali się jeszcze regułom świata dorosłych.
Uważam, że teatr bez młodych aktorów jest niekompletny — u Szekspira grali bardzo młodzi wykonawcy – mówi reżyser.
![](https://www.fpiec.pl/wp-content/uploads/2019/05/5Y5A0677-ciach.jpg)
![](https://www.fpiec.pl/wp-content/uploads/2019/05/5Y5A0831.jpg)
![](https://www.fpiec.pl/wp-content/uploads/2019/05/julia.jpg)
![](https://www.fpiec.pl/wp-content/uploads/2019/05/5Y5A0623.jpg)
− Zależy mi na tym, żeby spektakl jasno komunikował to, co znajduje się w oryginale:
olbrzymie emocje i zmysłowość.
Romeo nie rozstaje się ze swoją deskorolką. W jaki sposób temat jazdy na deskorolce łączy się tematem miłości? Reżyser tłumaczy: − Podczas jazdy na deskorolce rzecz polega na tym, by znaleźć się w momencie równowagi między lotem a upadaniem − kiedy człowiek już się nie wznosi, a jeszcze nie upada. W tej króciutkiej chwili nieważkości można wykonywać triki − zadomawiając się tam, gdzie człowiek na co dzień nie ma prawa przebywać. Jest się na granicy dwóch przeciwstawnych sił i „ja” człowieka właściwie znika, bo to punkt niemożliwy.
![](https://www.fpiec.pl/wp-content/uploads/2019/05/5Y5A0366.jpg)
![](https://www.fpiec.pl/wp-content/uploads/2019/05/5Y5A0614.jpg)
Reżyser zapowiada, że po raz pierwszy tak znaczną część dramatu będzie pokazywał poprzez film, potraktowany jako środek wyrazu teatralnego. Będzie to element spektaklu równie istotny jak sceny rozgrywane w planie żywym. Bohaterowie będą jeździć na deskorolkach zarówno na scenie jak i w filmie.
![](https://www.fpiec.pl/wp-content/uploads/2019/05/zzzzzz.jpg)
![](https://www.fpiec.pl/wp-content/uploads/2019/05/zadara.jpg)
![](https://www.fpiec.pl/wp-content/uploads/2019/05/zz-1.jpg)
Premiera: 7 czerwca 2019, Duża Scena, Teatr Studio
SCENARIUSZ I REŻYSERIA Michał Zadara
SCENOGRAFIA Robert Rumas
KOSTIUMY Henrietta Muller
OPIEKA MERYTORYCZNA NAGRAŃ VIDEO / MONTAŻ Michał Januszaniec
REŻYSER ŚWIATŁA / OPERATOR VIDEO Artur Siennicki
INSPICJENTKA Olga Karoń
KIEROWNIK PRODUKCJI Aleksandra Wiśniewska
ASYSTENTKI REŻYSERA Karolina Pawłoś, Agata Król
ASYSTENTKA PRODUKCJI Monika Balińska
Obsada:
Dominika Ostałowska, Marcin Pempuś, Natalia Rybicka, Mateusz Smoliński, Krzysztof Strużycki,
Monika Świtaj, Robert Wasiewicz,
JULIA Julia Leszkiewicz
ROMEO Julian Zbudniewek
W materiałach video występują:
Tybalt: Michał Kruk
Capulet : Wojciech Malajkat,
Pani Capulet: Barbara Wysocka,
Ksiądz: Bartek Porczyk,
Parys: Sebastian Figat,
aptekarz: Stanisław Brudny,
Książę: Tomasz Nosinski,
muzycy: Sean Palmer, Mateusz Olszewski, Michal Zadara
oraz 100 statystów ze szkoły