Smolna rozkręca imprezę LGBTQ+, a Octa Octa opowiada nam, jak coming out wpłynął na jej muzykę

W warszawskim klubie Smolna w ten piątek odbędzie się impreza, na której każdy, bez względu na orientację seksualną, będzie czuć się bezpiecznie. Wieczór LGBTQIAPK + uświetnią występy Rouge Mary z Hercules & Love Affair i DJ-ki Octa Octa, która niedawno dokonała coming outu. To właśnie z nią możecie na naszych łamach przeczytać krótką rozmowę.
.get_the_title().

6 kwietnia w stołecznym klubie Smolna odbędzie się wydarzenie, któremu przede wszystkim przyświecać będzie zasada równości i wolności dla wszystkich – bez względu na orientację czy przekonania. Witamy na planecie LGBTQIAPK +. Jest to bezpieczna przestrzeń bez nienawiści, seksizmu, homofobii, transfobii, ageizmu czy sprawności. Tutaj możesz czuć się wolnym od ograniczeń i osądów – zapewniają organizatorzy.

Bohaterkami tej nocy będą Octo Octa – DJ-ka i producentka współpracująca m.in. z takimi wytwórniami, jak 100% Silk i HNYTRX, a także Rouge Mary, czyli charyzmatyczna artystka działająca w zespole Hercules & Love Affair, znana z charakterystycznych wokali, które można usłyszeć m.in. w takich hitach, jak „Rejoice” czy „Think”. Z tej okazji publikujemy krótką rozmowę, którą organizatorzy eventu przeprowadzili z Octa Octa. Artystka opowiedziała o swoich inspiracjach, a także o tym, jak coming out wpłynął na jej karierę.

Od czasu twojego coming outu minęło już sporo czasu. Niewątpliwie dużo musiało się zmienić. W jaki sposób wpłynęło to na twoją twórczość i karierę?

Octa Octa: “Ujawnienie się” ocaliło moje życie. To pierwsza i najważniejsza zmiana. W końcu poczułam się widoczna i mogłam na nowo zacząć wchodzić w interakcje ze światem. Moja twórczość jest bardzo osobista, więc na nią też miało to ogromny wpływ. Wszystko od czasu mojej przemiany było dla mnie niezwykle wyzwalające. Wydaje mi się, że od tamtego czasu jestem dużo bardziej pewna siebie, jeśli chodzi o bycie DJ-ką i performerką. Szczerze mówiąc, dało mi to też możliwość występowania w miejscach, w których czuję się jak w domu. Ciężko jest wskazać konkretne momenty, w których te zmiany zachodziły, ponieważ mam wrażenie, że rozpoczęłam życie od nowa. Moja pamięć często mnie zawodzi i ciężko mi przypomnieć sobie jak to wyglądało przed coming outem. Moje myślenie nastawione jest głównie na przyszłość, nie rozpamiętuję przeszłości.

Co w graniu na queerowych imprezach podoba ci się najbardziej? Było coś, co szczególnie cię zdziwiło, kiedy zaczynałaś na nich występować?

Nic mnie nie zdziwiło, kiedy zaczęłam na nich grać, ponieważ to moja społeczność. Natychmiastowo poczułam się jak w domu. Już za pierwszym razem.

Takie imprezy to przestrzeń, w której mogę spotykać ludzi z takimi samymi doświadczeniami życiowymi jak moje.

To też przestrzeń, w której mogę być tym, kim naprawdę jestem i nie muszę się bać.

W jednym z wywiadów powiedziałaś, że jest coś emocjonalnego lub ideologicznego w każdym kawałku, który nagrywasz. Czy to oznacza, że tworzenie muzyki jest dla ciebie czymś w rodzaju terapii?

To trudne pytanie, ponieważ nie zawsze tworzenie muzyki pozwala mi poradzić sobie z emocjami, które próbuje wyrazić. Jeśli mam jakiś problem i przelewam to na dany kawałek, nie zawsze jest mi potem lepiej. Czuję jednak pewnego rodzaju ukojenie, kiedy uda mi się odpowiednio uchwycić swoje uczucia w piosence. Cieszy mnie też, że nagrane w przeszłości kawałki są wspomnieniami z mojego życia i dają mi wgląd w to, co się w nim kiedyś działo. Najprostszym przykładem jest moja pierwsza płyta „Between Two Selves”, w której mierzyłam się z tematem coming outu i ogólnym strachem, który rządził wtedy moim życiem. Album jest pełen bólu i podoba mi się, że słuchając go, mogę przypomnieć sobie, co czułam na tamtym etapie swojego życia i porównać to z tym, gdzie jestem teraz. Tak jak wspominałam, mam słabą pamięć i cudownie jest móc mieć swoistego rodzaju artefakt z tamtego czasu.

Jakie są twoje największe inspiracje muzyczne, które w trakcie kariery wpłynęły na twoje brzmienie najbardziej?

Artyści, którzy przychodzą mi do głowy w pierwszej kolejności to Kerri Chandler, Jovonn, DJ Sprinkles, Total Science i Boards of Canada. Kerri i Jovonn za ducha muzyki house’owej, którego wciąż mam w sobie. DJ Sprinkles za podarowanie mi możliwości dostrzeżenia tego, że mogę przekuć swoją orientację na swoją pracę. Total Science za zarażenie mnie głęboką miłością do gatunku drum’n’bass. Boards of Canada za pokazanie mi piękna syntezatorów i tonalności.

6 kwietnia zagrasz na queerowej imprezie w klubie Smolna w Warszawie. Nie będzie to twój pierwszy raz w Polsce, ale pierwszy raz po coming oucie. Czego możemy spodziewać się po twoim występie?

Możecie spodziewać się, że zobaczycie queerową kobietę robiącą wszystko, aby jak najlepiej przemówić za pomocą dźwięku do swojej społeczności. Jesteśmy piękni i ważni i powinniśmy czuć się tak każdego dnia.

Pełny line-up wydarzenia:

Main Stage:
Octo Octa
Rouge Mary/ Hercules & Love Affair
Whitney Weiss
Bella Ćwir
Asbo Airlines
VTSS

Patio:
Admina
Avtomat
Modest Glesman

Dżungla:
Eltron

7 kwietnia na Smolnej odbędzie się także After Party po Audioriver Lab, czyli nowej odsłony organizowanej od lat Konferencji Muzycznej, która jest poświęcona zagadnieniom związanym z muzyką, kulturą i sztuką. Wystąpi Scuba – DJ i producent oraz postać odpowiedzialna za wpływową wytwórnię Hotflush Recordings, a także lokalni artyści i przedstawiciele festiwalu Audioriver.

Więcej na smolna38.com i na FB.

Preloader spinner
Print
Print Text
Zobacz więcej
Wybierz region
Facebook
Age: