Previous Slide Icon Next Slide Icon
Play Daily Button Pause Daily Button
Exit Daily Button

TikTok to najszybciej rozwijająca się marka na świecie

Jak wygląda czołówka najcenniejszych marek na świecie?
.get_the_title().

Brand Finance Global 500 Report przygotowywany jest co roku przez brytyjską firmę doradczą Brand Finance. W tym tygodniu opublikowana została tegoroczna edycja raportu, z której wynika, że obecnie najszybciej rozwijającą się marka na świecie jest TikTok.

Zaliczył on wzrost aż o 215 proc. w ciągu roku, a jego wartość zwiększyła się z 18,7 mld dolarów w 2021 roku do aż 59 mld dolarów obecnie.

Zajmuje 18 miejsce w rankingu 500 najcenniejszych marek świata i jednocześnie jest najwyżej notowanym debiutantem na liście. Spektakularny wzrost TikToka rozpoczął się wraz z restrykcjami pandemicznymi, które w dalszym ciągu obowiązują na świecie. Przyczyniły się do tego także strategiczne partnerstwa, takie jak sponsorowanie turnieju UEFA Euro 2021, dzięki którym platforma dotarła także do osób nienależących do Gen Z. W rezultacie we wrześniu ubiegłego roku z TikToka korzystał już miliard użytkowników.

Konsumpcja mediów wzrasta przez cały okres pandemii COVID-19, ale sposób, w jaki je konsumujemy, zmienił się nieodwracalnie. Aby móc konkurować na tym ewoluującym rynku, platformy inwestują w swoje marki – od pozyskiwania treści po doświadczenia użytkowników. Wzrost TikTok jest tego dowodem – marka przeszła drogę od bycia nieznaną do międzynarodowej sławy w ciągu zaledwie kilku lat i nie wykazuje oznak spowolnienia – mówi prezes i dyrektor generalny Brand Finance, David Haigh.

A jak wygląda czołówka tegorocznego rankingu Brand Finance Global 500?

Najcenniejszą marką okazało się Apple, które wyceniane jest na rekordowe 355 mld dolarów. Na drugim Amazon z wyceną na poziomie 300 mld dolarów, a podium zamyka Google z 263,4 mld dolarów.

Zdjęcie główne: Solen Feyissa/Unsplash
Tekst: NS

TU I TERAZ