Gillette rozpoczęło dyskusję na temat męskości, ten wzruszający spot to kolejny głos
![Gillette rozpoczęło dyskusję na temat męskości, ten wzruszający spot to kolejny głos .get_the_title().](https://www.f5.pl/wp-content/uploads/2019/01/20962_l2.jpg)
Chyba już każdy, kto ma dostęp do internetu, widział ostatnią reklamę Gillette, poruszającą problem toksycznej męskości. Zachęcamy do nadrobienia zaległości bądź odświeżenia tematu – pisaliśmy o tym tutaj.
![](https://www.fpiec.pl/wp-content/uploads/2019/01/Untitled-1-14.jpg)
Wokół spotu producenta przyborów do golenia zrobiło się głośno, więc można było przypuszczać, że któraś z wielkich marek będzie chciała podpiąć się pod ten medialny szum. Temat jest tak samo delikatny jak uczucia panów. Niektórzy z nich poczuli się urażeni spotem Gillette, inni z kolei ją pokochali.
Zanegowanie pozytywnych postaw pokazanych w spocie Gillette byłoby strzałem w stopę, przegięcie w drugą stronę mogłoby się z kolei spotkać z zarzutem promowania toksycznej męskości.
Temat ugryzła mało znana marka zegarków (choć to się pewnie teraz zmieni) – Égard. Jej spot powoli staje się viralem uznawanym za świetną odpowiedź na reklamę Gillette. Faktycznie – przesłanie i ogólny reklamy klimat idealnie podejmują dialog ze spotem P&G. W reklamie zegarków Egard hasło przewodnie, które brzmi „Czym/kim jest mężczyzna?”, uzupełniają pojawiające się później przeróżne pytania o naturę męskości.
Pewną formą odpowiedzi na nie stają się zaprezentowane sytuacje – od ekstremalnych, po codzienne – wzbogacone dodatkowo o robiące wrażenie i dające do myślenia statystyki.
![](https://www.fpiec.pl/wp-content/uploads/2019/01/Screen-Shot-2019-01-22-at-11.19.41-AM.png)
Całość podsumowuje hasło: „Widzimy dobro w mężczyznach” – to kontra do reklamy Gillette, która chciała Panów pouczyć. Efekt? W chwili pisania tego artykułu spot ma ok. 2,7 mln odsłon na YouTube, 294 tys. łapek w górę i zaledwie 4 tys. w dół. A co najważniejsze – jest też prawie 30 tys. komentarzy.
Cieszymy się z tego, że oba spoty wzbudzają tyle emocji, bo zapoczątkowały ważną i potrzebną dyskusję na temat męskości, bo widać, że ta jest bardzo potrzebna.
Wyświetl ten post na Instagramie.
Ciężko odmówić reklamie Égard siły przekazu i przedstawienia wielu ważnych aspektów prawdziwej męskości. Statystyki zaprezentowane w spocie zapadają w pamięć. Niech jednak staną się one kolejnym przyczynkiem debaty o roli mężczyzny, presji z nią związanej i toksycznej męskości. Tak, 80 proc. samobójców stanowią mężczyźni, ale dlaczego tak się dzieje? Czy kwestie zdrowia psychicznego są odpowiednio nagłaśniane, czy jednak nadal stygmatyzowane w tak niesprawiedliwy sposób, że panowie nie chcą przyznać się do problemu?
79 proc. ofiar zabójstw stanowią mężczyźni – to też się zgadza. Ale to samo źródło podaje, że ok. 96 proc. sprawców zbrodni to też płeć męska.
![](https://www.fpiec.pl/wp-content/uploads/2019/01/EGARD-WATCH-AD-e1547876386329.jpg)
Żadnej z tych reklam nie można oceniać zero-jedynkowo. I zamiast prowadzić wojnę na lajki – trzeba o tym rozmawiać, działać, zmieniać coś na lepsze.
Tekst: Kinga Dembińska