Previous Slide Icon Next Slide Icon
Play Daily Button Pause Daily Button
Exit Daily Button

Większość użytkowników TikToka jest starsza niż myślisz

Po prostu nie wrzucają filmików.
.get_the_title().

W jakim wieku jest statystyczny użytkownik TikToka? Aplikacja, z której na całym świecie korzysta ponad miliard osób, kojarzy się szczególnie z młodymi ludźmi, można by więc przypuszczać, że należy do pokolenia Z albo nawet alfa. Tymczasem, jak przekonuje dyrektor generalny TikToka Shou Chow, jest znacznie starszy.

W tym tygodniu w amerykańskim senacie odbyło się przesłuchanie komisji ws. wykorzystywania seksualnego dzieci, która dotyczy ochrony dzieci przed wykorzystywaniem seksualnym online. Szefowie największych platform opowiadają tam, jakie działania podejmują w tym celu, co w przyszłości ma pomóc senatorom w przyjęciu nowych regulacji.

Dyrektor generalny TikToka zapewnił, że platforma dokłada wszelkich starań, by osoby poniżej 16 roku życia mogły z niej korzystać bezpiecznie.

Dlatego też nie można im wysyłać wiadomości, ich konta są automatycznie ustawiane jako prywatne, ich filmików nie da się pobrać, a kont wyszukać. Automatyczny limit korzystania z aplikacji dla osób poniżej 18 roku życia to 60 minut dziennie, do tego tylko osoby mające powyżej 18 lat mogą prowadzić transmisje na żywo. Platforma ułatwiła także rodzicom nadzorowanie tego, co ich dzieci robią w aplikacji.

fot. nik/unsplash

Jak powiedział Shou Chow podczas przesłuchania, statystyczny użytkownik TikToka ze Stanów Zjednoczonych, gdzie z aplikacji korzysta ponad 170 mln osób, ma więcej niż trzydzieści lat.

Oczywiście to nie znaczy, że przedstawiciele pokolenia Z i alfa niechętnie korzystają z aplikacji. Z danych wynika, że podczas gdy 47,4 proc. użytkowników TikToka na świecie ma od 10 do 29 lat (a konkretnie 25 proc. ma od 10 do 19 lat, a 22,4 proc. od 20 do 29 lat), reszta ma ponad 30 lat.

Dlaczego więc wydaje się nam, że TikTokerzy są młodsi? Ma to oczywiście związek z tym, kto tworzy treści. A przoduje w tym grupa użytkowników do 24 roku życia – to właśnie oni odpowiadają za prawie 80 proc. filmików publikowanych w aplikacji! Aż 52,83 proc. filmików wrzucają osoby mające od 18 do 24 lat, 18,67 proc. robią osoby w wieku od 13 do 17 lat, a 8,7 proc. – osoby poniżej 13 roku życia.

Tekst: NS

TU I TERAZ