Wsłuchaj się w głos pokolenia pracy przyszłości – świetna kampania RocketJobs.pl o Gen Z

Kampania RocketJobs.pl oddaje głos pracownikom z generacji Z. W serii filmów młodzi Polacy dzielą się swoimi spostrzeżeniami na temat pracy. Jest więc o patriarchacie, nietolerancji, bezpłatnych stażach, ale też o marzeniach i chęciach. Fajne, szczere rozmowy i świetne filmy.

Jakie jest pokolenie Z? Często uważa się je za roszczeniowe, leniwe i nieskłonne do poświęceń. Posłuchajcie jednak, co mówią ci młodzi ludzie, bo trudno się z nimi nie zgodzić. RocketJobs.pl, portal pracy przyszłości, pokazał kampanię, która jest rozmową – szczerą, otwartą i pozwalającą lepiej zrozumieć najmłodszych pracowników. Kampania zachęca pracodawców i nie tylko do wsłuchania się w głos pracowników urodzonych po 1995 roku – przedstawicieli generacji Z.

Co myślą o pracodawcach, jak widzą swoją rolę i środowisko pracy, czego oczekują od szefa i co sami są skłonni dać z siebie? Tego wszystkiego dowiecie się z serii filmów, w których młodzi dorośli dzielą się swoimi doświadczeniami i spostrzeżeniami na temat współczesnego środowiska pracy. RocketJobs pozwala wsłuchać się w głos młodych, zrozumieć ich i poznać wyznawane przez nich wartości tym nieco starszym oraz potencjalnym pracodawcom.

Banner Image

'Kampania to celebracja wartości leżących u podstaw RocketJobs.pl – nowoczesnego podejścia do pracy, różnorodności i inkluzywności' – mówi Artur Leśniak, Marketing Manager RocketJobs.pl.

O pracy bez napinki i na równych zasadach

W każdym z czterech odcinków bohaterowie, czyli młode osoby z otwartymi umysłami, wyrażają swoje szczere, dla niektórych może nawet kontrowersyjne opinie na przykład na temat braku przydatności studiów w przygotowaniu do zawodu, nierealnych wymagań pracodawców czy bezpłatnych staży.

Zdecydowanie sprzeciwiają się kultowi pracoholizmu w obecnej kulturze pracy.

Podkreślając potrzebę równości, poruszają tematy związane z dyskryminacją kobiet czy tolerancją osób LGBT+. Opowiadają się za otwartością i swobodą w miejscu pracy.

Wnioski płynące z kampanii potwierdza badanie Deloitte – aż 92 proc. wchodzących na rynek zawodowy młodych ludzi wybrałoby pracodawcę, który dba o różnorodność i inkluzywność.

W naszej kampanii jako portal pracy przyszłości udzielamy głosu pokoleniu Z, które będzie kształtować przyszłość rynku pracy. Zachęcamy uważnie wsłuchać się w to, co mówią najmłodsi pracownicy i jakie wyznają wartości. Wierzę, że nasza inicjatywa zachęci pracodawców i pracodawczynie do refleksji i pozwoli przychylniej spojrzeć na młodych ludzi, szczególnie gdy w przestrzeni społecznej pojawia się wiele niesprawiedliwych i stereotypowych opinii – mówi Artur Leśniak, Marketing Manager RocketJobs.pl.

Digitalowa kampania RocketJobs.pl pod hasłem GenZ została zrealizowana we współpracy z serwisem Gazeta.pl.

O zetkach wypowiadają się dziś wszyscy, tylko nie przedstawiciele tego pokolenia – mówi Rafał Madajczak, dyrektor kreatywny Gazeta.pl.

Banner Image

Dla 44 proc. przedstawicieli generacji Z najważniejszą cechą dobrego lidera jest wspieranie rozwoju pracowników.

Szef, z którym chce się pracować

W ramach kampanii bohaterowie nieco przewrotnie napisali ogłoszenie rekrutacyjne na przyszłego szefa lub szefową. Główne cechy, jakich młodzi pracownicy oczekują od przełożonego, to docenianie kreatywności i zaangażowania, tworzenie środowiska rozwoju oraz promowanie wolności w szukaniu rozwiązań.

Młodzi pracownicy chcieliby mieć realne wsparcie ze strony swoich przełożonych i widzieć, że ich praca jest ważna. Nic dziwnego – dla 44 proc. przedstawicieli generacji Z najważniejszą cechą dobrego lidera jest wspieranie rozwoju pracowników. Ogłoszenie można przeczytać na RocketJobs.pl, gdzie znalazło się pośród tysięcy innych ogłoszeń o pracę.

Zarówno w ogłoszeniu, jak i w spotach video wybrzmiewają pozytywne wartości, jakie młodzi ludzie są w stanie wnieść do firmy. Sprzeciwiają się nadużyciom, a gdy są godnie traktowani, mogą wiele dać od siebie. Podkreślają odwagę w działaniu, myślenie ‘out of the box’, otwartość w komunikacji i chęć zrealizowania ‘niemożliwego’.

Przedstawione postaci pobudzają do refleksji i zachęcają do dialogu na temat wartości, które wyznają.

Banner Image

Kampania emitowana jest w kanałach digitalowych. Wszystkie filmy można obejrzeć na youtube’owym kanale RocketJobs.pl. Spoty będą widoczne także w formatach reklamowych display i social mediach marki. Za koncept kreatywny odpowiada zespół marketingu RocketJobs.pl. Spot wyprodukował dom produkcyjny F25. Reżyserem filmów video jest Mikołaj Sadowski, jeden z założycieli agencji 180heartbeats, twórca filmów reklamowych, który tworzył kampanie dla takich marek jak Zalando, Nike, ING czy Google. Jego projekty zawsze pełne są ciekawych, zapadających w pamięć postaci. Świetnie łączy barwny styl wizualny z emocjami.

Preloader spinner
Print
Print Text
Zobacz więcej
Wybierz region
Facebook