Zrównoważony transport miejski na cały rok? Rowerowa limuzyna klasy premium to rozwiązanie dla Ciebie

Maciej Myszko, o rowerach wie wszystko. Założyciel Rowery Stylowe od 18 lat zajmuje się sprzedażą rowerów premium. Tym razem odczaruje z nami to, co myślicie lub wiecie na temat rowerów elektrycznych i przekonuje, że jazda na rowerze elektrycznym nie kończy się latem.
Banner Image

Maciej Myszko założyciel sklepu Rowery Stylowe o rowerach wie wszystko. To jego pasja od 20 lat. Nas przekonuje do rowerów elektrycznych, próbując odczarować wszystkie za i przeciw. W jego sklepie znajdziecie rowery kultowych holenderskich marek takich jak Batavus, Sparta czy Gazelle, bo jak sam mówi ‘to najlepsze rowery na świecie’, których design i funkcjonalność nie mają sobie równych. Ofertę uzupełniają też inne marki premium jak Koga, dla których liczy się każdy detal i funkcjonalność.

Sprawdźcie dlaczego Holendrzy pokochali rowery elektryczne i dlaczego my też powinniśmy je pokochać. Maciej opowiada, jak z nich korzystać i dlaczego nie powinniśmy patrzeć na nie jak na rower dla leniwych. Przesiadka z auta na rower elektryczny jest dobra dla wszystkich: dla natury, dla miasta, dla naszego zdrowia i portfela.

Dlaczego rowery holenderskie ? Dlatego, że są to rowery robione dla osób, które jeżdżą najwięcej na świecie. Nie ma innego kraju, który pedałując wykręca tyle kilometrów. Marki, które mamy w ofercie mają dziesiątki, a nawet setki lat.

F5: Skąd u Ciebie miłość do rowerów holenderskich? Dlaczego rowery holenderskie? 

Maciej Myszko: Wszystko zaczęło się około 20-25 lat temu. Wtedy jako jeden z nielicznych dojeżdżałem do liceum rowerem i to nie byle jakim, bo bardzo klasyczną damką NSU z charakterystyczną łabędzią ramą. Niezwykle wygodna i stylowa. Miałem ją jeszcze przez parę dobrych lat po skończeniu szkoły… Natomiast swój pierwszy rower sprzedałem właśnie przez internet około 20 lat temu. Pamiętam jak dziś – rower kupiony z tak zwanej wystawki za 50 pln udało mi się sprzedać przez Allegro za 600 pln. Zapaliła mi się wtedy lampka, że sprzedaż w internecie to może być dobry sposób na życie.

Marki, które mamy w ofercie mają dziesiątki, a nawet setki lat. Batavus powstał w 1904 roku, Gazelle w 1902 roku, a Sparta w 1917. Te daty mówią same za siebie, rowery holenderskie to najwygodniejsze, najbardziej przemyślane i najtrwalsze rowery świata, które mają dobrą relację ceny do jakości, a ich tworzenie od pokoleń, dało Holendrom wiedzę jak robić to w sposób perfekcyjny.

W nowoczesnych miastach oraz na ich obrzeżach sprawdzają się idealnie. Zapewniają wygodną, wyprostowaną sylwetkę, wyposażone są w błotniki, bagażniki, wygodne kierownice. Innymi słowy wszystko, co wpływa na komfortowe korzystanie z nich na co dzień.

Masz w swojej ofercie też rowery z innych krajów?

Tak, mamy rowery też innych marek jako uzupełnienie oferty, a dokładnie są to gravelowe rowery polskiej marki RONDO oraz NS BIKE. Gravel to rower pomiędzy typową kolarzówką (szosą) a MTB. Żaden z nich nie jest tak uniwersalną konstrukcją jak rower gravelowy, dlatego kategoria tych rowerów tak bardzo się rozwija. Nie jest to sprzęt do codziennego użytkowania, nie da się na nim przewieźć dziecka czy zakupów, ale jeśli ktoś lubi popedałować weekendowo po szutrach to jest to rower idealny.

Holendrzy wybierają elektryki, bo jeździ się nimi wygodniej, nawet jesienią i zimą, kiedy nam się mniej chce. Są o niebo tańsze w użytkowaniu niż samochód. Argument, że spocimy się w drodze do pracy, odpada.

Dlaczego Holendrzy jeżdżą elektrykami?

Holendrzy jeżdżą elektrykami?

Oj tak, rynek holenderski obserwuję od około 20 lat. Tam prawdziwy boom na elektryki zaczął się jakieś 10/15 lat temu, a teraz drogie paliwo jeszcze go dodatkowo podkręca. Holendrzy wybierają elektryki, bo jeździ się nimi wygodniej. I nie porównywałbym tu raczej roweru elektrycznego ze zwykłym, bardziej rower elektryczny z samochodem.

Łatwa jazda elektrykiem, czyli mniejszy wysiłek przy pedałowaniu vs brak wysiłku przy prowadzeniu auta. Jeśli ktoś odkryje, jak łatwo jeździ się rowerem elektrycznym, to zrozumie dlaczego warto go używać codziennie przy dojazdach do pracy, na popołudniowe zajęcia, zakupy. A przy tym, jest o niebo tańszy w użytkowaniu niż samochód.

Dlaczego ludzie bronią się przed elektrykami? Wydaje mi się, że upierają się, że rower to sport… a taki elektryczny to, co to jest właściwie?

W naszej ofercie można znaleźć tylko rowery użytkowe, miejskie i rekreacyjne, czyli nie sportowe. A co za tym idzie rowery, które rekomendujemy do codziennego użytkowania. Wiadomo jaki mamy klimat w Polsce, czasami pada deszcz, czasami wieje wiatr, czasami mocno grzeje, często mamy też temperaturę 10 lub mniej stopni… no i wtedy z pomocą przychodzi wspomaganie, które pomaga nam jeździć nawet wtedy, kiedy nam się nie chce. I o to w tym wszystkim chodzi, żeby jeździć jak najczęściej, codziennie, to musi nam się to kojarzyć z przyjemnością, a nie jakimś wysiłkiem.

Rower, jako środek komunikacji nie może być męczący. Dla mnie istotny jest jeszcze jeden argument – kiedy jest zimno na elektryku znacznie łatwiej mi wyregulować temperaturę. Kiedy wcześniej jeździłem na zwykłym rowerze z dzieckiem, czyli brałem na siebie dodatkowe 25 kg, szybko robiło mi się gorąco i często chorowałem. Jeżdżąc rowerem elektrycznym, mogę ubrać się jak chcę i przez to, że wysiłek jest mniejszy moja temperatura ciała jest bardziej stała.

Sercem roweru elektrycznego jest silnik. Obecnie mamy jednego wiodącego producenta, którym jest firma BOSCH - ich silniki są wydajne i bardziej energooszczędne.

Jak wybrać rower elektryczny?

Gdzie można jeździć rowerem elektrycznym?

My rekomendujemy rower elektryczny jako środek transportu do codziennej komunikacji. Oferujemy rowery elektryczne do użytku miejskiego oraz te z pełną amortyzacją i większą ilością biegów do miejsko-rekreacyjnego.

Jak wybrać rower elektryczny? Ceny są dość wysokie, a niektóre bardzo wysokie…

Sercem roweru elektrycznego jest silnik. 15 lat temu, na rynku było kilka liczących się firm. Jednak rozwijanie swojej technologii jest czasochłonne i kosztowne, więc obecnie mamy jednego wiodącego producenta, którym jest firma BOSCH. Zauważyła ona potencjał i zaczęła produkować silniki centralne, które są najbardziej wydajne i bardziej energooszczędne. Dlatego jeśli chodzi o wybór systemu wspomagania, to polecam markę BOSCH i tutaj model zaczynają się od około 11.000 pln. W granicach 15.000 pln będziemy mieli rowery wyposażone w amortyzację, baterie ukryte w ramie, a powyżej tej kwoty dostaniemy modele premium + które są jeszcze lepiej dopracowane.

Na przykład marka KOGA, która bezwzględnie stawia na jakość wykonania i od lat zatrudnia wykwalifikowanych mechaników, którzy budują 1 rower od podstaw, aż po ostatnią śrubkę. Zwykle firmy zatrudniają pracowników którzy stoją w linii produkcyjnej, a tutaj każdy rower posiada certyfikat i podpis osoby, która go zbudowała. Tak jak mówiłem – jest to klasa premium.

Banner Image

100 km za 2 złote, ekologia i ekonomia...Elektryczny rower ma same zalety - mówi Maciej Myszko ze sklepu Rowery Stylowe.

10 powodów dla których warto zdecydować się na elektryczny rower

Jakie są przewagi roweru elektrycznego? Jakbyś miał podsumować…

  • Przede wszystkim niskie koszty użytkowania takiego roweru względem auta.
  • Jazda 100 km za 2 pln (koszt naładowania baterii)
  • Brak stałych opłat za utrzymanie (przegląd, ubezpieczenie)
  • Bezawaryjność jednostek elektrycznych BOSCH
  • Żywotność baterii do 500 cykli ładowania średnio 60km na baterii 500wh daje: 30.000km
  • Omijamy korki,
  • Parking za Free,
  • Poruszamy się pobudzając krążenie tym samym dbamy o swoje zdrowie i kondycję
  • Zajmujemy zdecydowanie mniej miejsca w mieście
  • Nie zanieczyszczamy miasta spalinami

Także, jak widzicie zalet jest wiele, dlatego zachęcam do korzystania z rowerów elektrycznych jako środka transportu codziennego, który naprawdę sprawdza się bez względu na pogodę.

Preloader spinner
Print
Print Text
Zobacz więcej
Wybierz region
Facebook