Just Eat startuje z pilotażowym programem etykiet węglowych

Proste oznaczenia mają pomóc zamawiającym w dokonaniu lepszych wyborów.
.get_the_title().

Just Eat for Business, platforma dostarczająca jedzenie do miejsc pracy, startuje z pilotażowym programem, który ma zwiększyć świadomość na temat wpływu żywności na emisje dwutlenku węgla i sprawić, że pracownicy będą dokonywać bardziej przyjaznych dla klimatu wyborów żywieniowych. W tym celu nawiązała ona współpracę z firmą My Emissions, która kalkuluje ślad węglowy żywności.

Na stronie Just Eat for Buissnes, obok rodzaju dania, jego wielkości i ceny, pojawi się także etykieta węglowa.

Potrawy będą oceniane według 5-stopniowej skali od A do E – te o niskim śladzie węglowym oznaczone będą literą, A, a te o wysokim – E. Ślad węglowy uwzględniać będzie hodowlę, produkcję, transport czy naczynia.

Typowy burger wołowy wytwarza aż cztery razy więcej emisji niż burger z kurczakiem. Dzięki etykietom zamawiający będą mogli szybko się o tym dowiedzieć, nie dysponując specjalistycznymi informacjami. A to dlatego, że na burgerze wołowym znajdą czerwone E, a na kurczakowym – żółte C.

Program potrwa 3 miesiące i weźmie w nim udział 12 londyńskich restauracji.

Badanie sposobów minimalizacji naszego wpływu na środowisko pozostaje dla nas ważnym tematem i uważamy, że kluczowe jest rozszerzenie tego tematu na wsparcie naszych niezależnych partnerów restauracyjnych w ich dążeniu do zrównoważonego rozwoju – mówi dyrektor zarządzający Just Eat, Matt Ephgrave.

Tekst: NS
Zdjęcie główne: Cristiano Pinto/Unsplash

Zmiany Klimatu