Lidl wprowadził w Wielkiej Brytanii ładne, ekologiczne torebki na warzywa i owoce

Kolejny postęp w kwestii ochrony środowiska. Sieć niemieckich supermarketów wprowadziła materiałowe woreczki wielokrotnego użytku do pakowania owoców i warzyw. Dzięki temu uda się ograniczyć odpady z tworzyw sztucznych. Póki co są dostępne w sklepach w Wielkiej Brytanii. Wkrótce pojawią się również w Danii.
.get_the_title().

Kupowanie owoców i warzyw na wagę w supermarkecie wiąże się z pakowaniem ich w foliówkę, którą po przyjściu do domu i tak trzeba rozerwać i wyrzucić. Jeśli chcielibyśmy mimo wszystko zachować foliówkę, naklejona na niej naklejka z kodem kreskowym nie ułatwia zadania.

Jako pierwszy z odsieczą przeciw plastikowym woreczkom ruszył Lidl, oferując klientom możliwość zakupu ekologicznej, materiałowej torebki wielokrotnego użytku, która sprawdzi się świetnie przy zakupach owoców i warzyw.

Póki co torebki dostępne są w brytyjskich Lidlach. Cena za dwie takie torebki to 69 pensów – to rozsądna kwota za coś, co wykorzystamy kilka bądź nawet kilkanaście razy.

źródło: LIDL

Torby są urocze i zawiązywane na sznurek, dzięki czemu można przechowywać produkty w bezpieczny sposób zapobiegający wysypani się produktów. – Odkąd 25 lat temu otworzyliśmy pierwsze nasze sklepy w Wielkiej Brytanii, bardzo angażujemy się w poszukiwanie sposobów na ograniczenie odpadów z tworzyw sztucznych. Jesteśmy zdeterminowani i przez lata wprowadzaliśmy zmiany – duże i małe – aby przyczynić się do tego – mówi Georgina Hall, dyrektor ds. Społecznej odpowiedzialności biznesu w sieci Lidl.

źródło: LIDL

Wprowadzenie nowej opcji pakowania w postaci worków wielokrotnego użytku jest kolejnym krokiem, który mamy nadzieję uświadomi jeszcze większe grono klientów – dodaje Hall.

źródło: getty images Europe

Wkrótce podobne woreczki pojawią się także w duńskich Lidlach. Będą kosztować 5 pensów, a część wpływów z ich sprzedaży trafi na konto organizacji Plastic Change.

Do 2022 roku Lidl ma zamiar zmniejszyć o 20 proc. ilość plastikowych opakowań w swoich sklepach i upewnić się, że wszystkie opakowania marki własnej nadają się do recyklingu.

Wprowadzenie materiałowych woreczków jest zatem tylko jednym małym krokiem z wielu, które są zaplanowane. Mamy nadzieje, że zmiany na lepsze zajdą także w innych supermarketach.

Tekst: Marta Mankiewicz

Zmiany Klimatu