Nestlé, największy światowy producent żywności paczkowanej, rezygnuje z jednorazowych plastikowych opakowań
![Nestlé, największy światowy producent żywności paczkowanej, rezygnuje z jednorazowych plastikowych opakowań .get_the_title().](https://www.f5.pl/wp-content/uploads/2019/01/GP0STR3EJ.jpg)
Firma Nestlé dołącza się do walki z jednorazowymi opakowaniami z plastiku. Jej zarząd zapowiedział, że do 2025 roku wszystkie opakowania wykorzystywane do pakowania produkowanej przez globalnego giganta żywności będą albo wielokrotnego użytku, albo w pełni nadające się do recyklingu.
Tym samym Nestlé dołącza się do innych korporacji – między innymi Starbucksa, McDonald’s czy Coca-Coli – pracujących nad ograniczeniem wpływu ich działalności na środowisko.
![](https://www.fpiec.pl/wp-content/uploads/2019/01/Plastic-waste-shutterstock_426187984-72dpi.jpg)
Już w lutym Nestlé rozpoczyna krucjatę przeciwko plastikowym słomkom dołączonym do niektórych z flagowych produktów firmy. Wkrótce wiele marek należących do Nestlé przestawi się też na opakowania z papieru.
Powołany w grudniu 2018 Nestlé Institute of Packaging Sciences, jednostka naukowa pracująca nad rozwojem i wdrażaniem innowacyjnych technologii pakowania i wynalezieniem alternatywnych, biodegradowalnych materiałów, ma za zadanie stworzenie plastikowej butelki na wodę przyszłości – w pełni biodegradowalnej i wyprodukowanej z przetworzonego materiału.
Innowacyjne butelki na wodę stanowią największe wyzwanie dla korporacji, do której aktualnie należy ponad 100 marek wody pitnej w 34 krajach.
Fabryki produkujące plastikowe butelki dla Nestlé działają 24 godziny na dobę i co minutę są w stanie dostarczyć 1200 butelek.
![](https://www.fpiec.pl/wp-content/uploads/2019/01/Nestle-water-John-Parra_Getty-Images-464159322.jpg)
Nestlé nie zrezygnuje w pełni z plastikowych opakowań, ale wyeliminuje te, które są niemożliwe do przetworzenia lub ich recykling jest niezwykle trudny i kosztowny.
Choć nowe opakowania będą z całą pewnością droższe i trudniejsze do wyprodukowania niż te, które aktualnie są wykorzystywane w branży żywności, firmy takie jak Nestlé muszą liczyć się ze zmieniającymi się preferencjami konsumentów. A ci coraz częściej wybierają produkty, które pod każdym względem są przyjazne środowisku.
Tekst: AO