Pierwsze na świecie rajstopy wykonane w 100% z przędz z recyklingu powstały w Polsce
Gabriella to polska, rodzinna firma, która od ponad 25 lat produkuje rajstopy, pończochy i skarpetki damskie. Marka postanowiła rzucić sobie niemałe wyzwanie i zmienić swoją branżę, zaczynając od siebie. Stworzyła właśnie linię now! czyli pierwsze na świecie rajstopy wykonane w 100 procentach z recyklingu, czyli z przędz posiadających certyfikat Global Recycled Standard.
now! powstały jako alternatywa dla tradycyjnych produktów pończoszniczych. Otwierają nowy rozdział w historii pończosznictwa i jednocześnie wyznaczają kierunek rozwoju firmy. now! to innowacja, która z czasem ma stać się głównym asortymentem marki.
To pierwszy tego typu produkt na świecie. Dlaczego jest taki ważny? Rajstopy ma w swojej szafie prawie każda kobieta, dlatego ważne żeby powstawały z poszanowaniem środowiska.
– Pomysł pojawił się już kilka lat temu, ale szybko okazało się, że jego realizacja wymaga miesięcy prac metodą prób i błędów. Nie chcieliśmy iść na kompromisy, marzył nam się produkt w 100% z przędz z recyklingu, a to zajęło sporo czasu. Na szczęście, nie był to czas stracony! – mówi Sebastian Krajda, Brand Manager Gabrielli.
Zrównoważony rozwój to wyzwanie, które stoi przed całym współczesnym światem. O negatywnych skutkach przemysłu odzieżowego na naszą planetę mówi się już coraz głośniej. Pojawia się coraz więcej rozwiązań technologicznych, które mają na celu zmniejszenie szkodliwości branży, co wydaje się koniecznością. Obecnie na świecie produkowanych jest ponad 80 miliardów nowych ubrań rocznie, których produkcja nie pozostaje bez wpływu na naszą planetę.
Linia now! to zobowiązanie marki Gabriella. Jako pierwsza marka na świecie zastosowała technologię produkcyjną umożliwiającą tworzenie rajstop, które zarówno wizualnie jak i pod kątem komfortu niczym nie ustępują tradycyjnym rajstopom. To wygoda i bezkompromisowość. Dla marki liczy się jej odpowiedzialność za losy przyszłych pokoleń i wpływ na środowisko – i liczy na to, że dla jej klientów także będzie miało to olbrzymie znaczenia. Nasze codziennie wybory dziś znaczą coś zupełnie innego.
„Wprowadzając do oferty innowację, jaką jest now! Gabriella zaczyna zmiany od siebie i zachęca Klientki, by dokonując wyborów zakupowych, szukały produktów wyprodukowanych z dbałością o środowisko. – Wiele zależy od nas, jako firmy, ale najwięcej od Klientek – to one, podczas zakupów, dają sygnał branży mody, na temat tego, że chcą zmiany jej oblicza na odpowiedzialne, zaangażowane na rzecz środowiska. Liczę na to, że z czasem now! będzie stanowiło główny asortyment Gabrielli” – mówi Sebastian Krajda.
Kolekcja Now! to trzy klasyki, czyli matowe, czarne rajstopy w trzech grubościach – 20, 60 i 100 den. Rajstopy nie różnią się od tradycyjnych, najwyższej jakości, rajstop, produkowanych zgodnie z dotychczasową technologią. Różni się natomiast proces produkcji i jego wpływ na środowisko. Małe zmiany mogą mieć wielki efekt.
W nowej linii now! udało się ograniczyć zużycie wody w procesie produkcyjnym o 90%, a emisję CO2 do atmosfery o 80%. Linia now! to nie tylko innowacja, to także dowód na to, że moda odpowiedzialna wobec środowiska jest realną alternatywą dla tej, którą znamy. Zrezygnowano także z etapu opierania przy produkcji większości rajstop, pończoch i skarpetek dotychczas produkowanych przez Gabriellę, co pozwoliło na oszczędność 40% wody zużywanej w standardowym procesie.
Gabriella poszła za ciosem. Zmieniają się także opakowania. W trosce o środowisko marka zrezygnowała z foliopaków w wysyłce e-commerce. Zastąpiono je tekturowymi pudełkami, które nadają się do recyclingu. Folia w opakowaniu produktów now!? Nie! To jej kompostowalny odpowiednik powstały na bazie PLA, czyli włókna w 100% wykonane z cukrów roślinnych, w tym przypadku z kukurydzy. A papier w opakowaniu pochodzi z materiałów odzyskanych (FSC).
W opakowaniach znajdziecie informacje o tym, jak prawidłowo przygotować je do recyklingu przed wyrzuceniem. Dzięki temu każdy element pudełka, zyskuje drugie życie!
źródło: informacje prasowe Gabriella