Projekt stroju dla surferów, który ma ich chronić przed coraz większym zanieczyszczeniem wód
Rising Seas Wetsuit to projekt, który powstał w wyniku kolaboracji marki Vissla z fundacją Surfrider. „Jesteśmy społecznością ludzi pełnych pasji, którzy chcą troszczyć się i chronić swój plac zabaw: oceany, plaże, fale” – czytamy na stronie organizacji. Fundacja współpracuje z naukowcami i ekspertami w dziedzinach dotyczących najbardziej palących problemów mórz i oceanów: zanieczyszczeń, skażeń, rozprzestrzeniania się bakterii, zakwaszenia, podnoszenia poziomu wód. Korzystając z ich specjalistycznej wiedzy, opracowano koncept futurystycznego stroju do surfowania i nurkowania.
Oprócz wszystkich standardowych dla tego typu odzieży właściwości, jak utrzymanie ciepła, elastyczność, szczelność czy szybkie wysychanie, Rising Seas Wetsuit miałby posiadać funkcje będące odpowiedzią na zły stan wód.
Wbudowany interaktywny system Bio-Defense System ma informować surferów, windsurferów i kitesurferów o stanie wód, po których pływają.
Jeśli ich zanieczyszczenie bądź skażenie (związane z wyciekiem ropy w okolicy czy rozwojem toksycznych alg) jest wysokie – osoba przebywająca w wodzie otrzyma taką informację.
Wraz z innymi danymi będzie się ona pojawiać na podświetlanej ledowo masce. Za pomocą panelu sterowania umieszczonego na przedramieniu, sportowiec będzie mógł dopasować do swoich potrzeb zakres danych, które go interesują, z możliwością dołączenia do nich również informacji o pogodzie, prądach wodnych czy temperaturze. Zakładając, że w przyszłości stan wód może być jeszcze gorszy niż obecnie, Vissla zatroszczyła się o to, by ich produkt był odporny na wiele czyhających w wodzie zagrożeń.
Kiedy Rising Seas Wetsuit wejdzie do regularnej sprzedaży? Jego twórcy mają nadzieję, że nigdy. „Rewolucyjny Rising Seas Wetsuit – strój, którego nigdy nie chcemy w rzeczywistości stworzyć” – przedstawia ten projekt na swoim Instagramie Vissla.
Mimo że ten projekt został opracowany w najmniejszym szczególe, łącząc wiedzę ekspertów z doświadczeniem w dziedzinie technologii marki Vissla, to przedstawienie tego pomysłu światu póki co ma zwracać uwagę na skalę problemu zanieczyszczeń wód i nawoływać do podejmowania przeciwdziałających mu działań.
Tę ideę najlepiej podsumowuje spot kampanii, w którym Vissla, odnosząc się do zmian czekających nas, jeśli sytuacja mórz i oceanów się nie poprawi, stwierdza: „My będziemy na to gotowi. A ty?”.
Źródło użytych w tekście zdjęć: Risingseas.vissla.com
Tekst: KD