Unilever przeznaczył 94 mln dolarów na centrum badań nad roślinnymi produktami, by zacząć zmieniać światowy system żywnościowy
![Unilever przeznaczył 94 mln dolarów na centrum badań nad roślinnymi produktami, by zacząć zmieniać światowy system żywnościowy .get_the_title().](https://www.f5.pl/wp-content/uploads/2019/12/VegNews.Unileverlogo.jpg)
Globalna firma Unilever, do której należy ponad 400 marek na całym świecie, m.in. Knorr, Lipton, Domestos, Cif, Dove czy Timotei, ma już zaplecze badawczo-rozwojowe w Wielkiej Brytanii, Holandii, Chinach, Indiach i Stanach Zjednoczonych.
Ostatnio zainwestowała 94 miliony dolarów w nowe centrum innowacji żywności z siedzibą w The Hive na Wageningen University & Research (WUR) w Holandii.
Priorytetem działalności centrum jest współpraca z naukowcami, start-upami oraz ekspertami z branży żywieniowej w celu opracowania nowych produktów.
Naukowcy skupią się na promowaniu i ulepszaniu roślinnych odpowiedników mięsa oraz ekologicznych opakowań do żywności. Zadbają o wydajność upraw i pożywność produktów spożywczych.
– Jeśli chcemy wyżywić prawie 9 miliardów ludzi w sposób zrównoważony i pożywny, to potrzebujemy fundamentalnej transformacji systemu żywnościowego – powiedział dyrektor generalny Unilever, Alan Jope.
![](https://www.f5.pl/wp-content/uploads/2019/12/Unileverc.jpg)
– Niedożywienie, otyłość, zmiany klimatu i marnotrawienie żywności to kwestie, które można rozwiązać tylko wtedy, gdy wszyscy będziemy współpracować, rozwijając technologię i wprowadzając innowacji. Posiadanie globalnego centrum badań i rozwoju w Wageningen pozwoli to zrobić – dodaje Jope.
Budynek, gdzie mieści się The Hive, jest neutralny energetycznie. Holenderski organ certyfikacji BREEAM przyznał mu najwyższą ocenę pod względem efektywności środowiskowej.
![](https://www.f5.pl/wp-content/uploads/2019/12/unilever.jpg)
To jeden z najbardziej zrównoważonych, wielofunkcyjnych budynków na świecie, który na początku tego roku zdobył też dwie prestiżowe nagrody projektowe: Global Design Award for Commercial Projects i Global Public Award. To właśnie w nim będą prowadzone programy innowacji żywności dla marek należących do Unilever, m.in. The Vegetarian Butcher i Hellmann’s.
![](https://www.f5.pl/wp-content/uploads/2019/12/vegan-plant-based-news-vegan-world-alliance-livekindly-1-e1575983133125.jpg)
W ostatnich latach Unilever dodał do swojej oferty dużą liczbę nowych produktów roślinnych, w tym wegańskie smaki lodów Ben & Jerry’s i Magnum. W 2018 roku nabył holenderską firmę De Vegetarische Slager, którą zamierza rozwijać. Na tym jednak nie koniec, bo firma zapowiada także, że do 2025 roku ograniczy zużycie plastiku aż o połowę.
Tekst: Marta Mankiewicz
Zdjęcie główne: Unilever