Previous Slide Icon Next Slide Icon
Play Daily Button Pause Daily Button
Exit Daily Button

10 najbardziej wyróżniających się kampanii domów mody tego lata

Kampanie, które na sezon letni zaprezentowały domy mody, to prawdziwa przejażdżka po wszystkich zakątkach świata, a także powrót do czasów samego średniowiecza i złotej ery Hollywood. Przedstawiamy dziesiątkę, która najbardziej wyróżniła się na tle innych.
.get_the_title().

1. Gucci

Inspiracją do zrobienia kampanii był powrót do epoki dawnego Hollywood, pełnej błyskotek i bogactwa, które idealnie oddają charakter kolekcji. Zespół, swoje pomysły czerpał głównie z musicali z lat 40. i 50., takich jak „Modelka” (1944), „Amerykanin w Paryżu” (1951), a także “Deszczowa piosenka” (1952). Modele odziani w szyte na miarę włoskie garnitury i futra odzwierciedlali choreografie z filmowych ujęć.

2. Marine Serre

marineserre.com

Kampania charakteryzuje się nienaturalnymi i uderzającymi kolorami. Modelki na zdjęciach przybierają wystudiowane pozy rodem z lat 90. Między nimi bucha prawdziwy ogień.

Nieco surrealistycze obrazy sugerują, że wieś nie jest może aż tak niewinna i powolna, jak się wydaje.

Zdjęcia kolekcji „Hardcore Couture” wykonał przyjaciel projektantki, Tanguy Poujol.

marineserre.com

3. Jacquemus

Projektant stworzył wraz z nowojorską artystką Chloe Wise całkowicie unikatową kampanię, zastępując zdjęcia obrazami.

Jacquemus przebywając we Francji, zobaczył na Instagramie, że Wise jest w tej samej okolicy. Jej dzieła bardzo pasowały do letniej kolekcji Francuza, ponieważ również były inspirowane Rivierą, dlatego postanowił się z nią skontaktować. Artyści spotkali się w ulubionej paryskiej restauracji Jacquemusa – La Perle i tam uzgodnili szczegóły kampanii.

4. YSL

Anthony Vaccarello stworzył gang, do którego chciałby należeć każdy. Jest w nim m.in. Anja Rubik, Amber Valletta, Charlotte Gainsbourg, Miley Cyrus, Kenau Reeves czy Finn Wolfhard. Letnią kampanię, której gwiazdami zostały Freja Beha Erichsen i Mica Arganaraz, sfotografował Jurgen Teller. Choć sesja została wykonana w kurorcie, zdjęcia nie biją słońcem po oczach – wręcz przeciwnie, jest szaro, wilgotno i mglisto, a na myśl przychodzi tło filmu „Zło czai się wszędzie” z Jane Birkin w roli głównej.

5. Missoni

missoni.com/pl

Kampania sfotografowana przez Harleya Weira to olśniewające kosmosem, gwiazdami i planetami tło dla kolekcji Missoni na lato 2019.

Zdjęcia przypominają barokowy teatr, odległą, nieznaną galaktykę, z której wynurzają się modelka Gisele Bundchen i największa sensacja europejskiej sceny alternatywnej, Tamino Amir.

Ich sylwetki i stroje wyglądają tak, jakby wyłoniły się ze snów i falowały na granicy rzeczywistości i niebios.

missoni.com/pl
missoni.com/pl

6. Givenchy

Kampania zatytułowana „ I Am Your Mirror” została sfotografowana i wyreżyserowana przez Stevena Meisela. Choć na pierwszy rzut oka wydaje się minimalistyczna, prędko okazuje się bogata w osobowość, głębię i, jak sama kolekcja, pełna fetyszyzmu. Fotograf poza obiektywem kieruje modelami, wydając im szereg różnych poleceń. Film emanuje tym, co projektantka Clare Waight Keller nazywa „pewnością siebie”.

7. Marni

marni.com

W kampanii Marni na lato 2019 moda spotyka się ze sztuką. Przypominająca Mona Lisę modelka Jess Maybury pozuje na tle pracowni rzeźby francuskiego artysty Antoine Bourdelle, która znajduje się w Paryżu. Zdjęcia wykonał Jamie Hawkesworth. Kampania ukazuje relację między artystą a jego muzą. Prace w połowie przypominają Picassa, a w połowie odsyła do mitu o Pigmalie – greckiej opowieści o rzeźbiarzu, który wyrzeźbił tak realistyczną i piękną kobietę z kości słoniowej, że sam się w niej zakochał.

Światło ma tutaj swoje specjalne miejsce – dzięki niemu prace odtwarzają intymną atmosferę, a gesty Maybury przekazują uczucia.

marni.com

8. Balmain

„Uwielbiam ją tak bardzo, że nie chce widzieć na niej żadnych ubrań” – powiedział dyrektor kreatywny Balmain, Olivier Rousteing, zakrywając piersi Cary Delevingne wyłącznie swoimi dłońmi.

Kampania jest hołdem dla portretu Janet Jackson, który został wykonany kiedyś przez Patricka Demarcheliera. Tak samo jak Rousteing, ówczesny chłopak Jackson, René Elizondo, zakrywał jej ciało rękoma. Zdjęcia do kampanii wykonał berliński fotograf, Dan Beleiu.

9. Calvin Klein Underwear

Wraz z nowym sezon rozpoczęła się nowa kampania #MyCalvins. Kampania zatytułowana „Our Now” i wykonana przez Glen Luchford jest hołdem dla dzisiejszej młodzieży, uchwyconej w beztroskim duchu dojrzewania. Na kadrach prezentują się m. in. Kendall Jenner, A$AP Rocky, Shawn Mendes czy Noah Centineo, a wszystko to dzieje się na amerykańskich przedmieściach.

10. Alexander McQueen

Kolekcja Sary Burton na lato 2019 dotyczy „podróży kobiet”. Projektantka zainspirowała się różnymi wydarzeniami z kobiecego życia, takimi jak zaręczyny, małżeństwo, siostrzana relacja, narodziny czy żałoba, a także dziełem brytyjskiej fotografki Julii Margaret Cameron. Burton połączyła domową codzienność ze średniowiecznymi motywami i mroczną romantycznością. Za video odpowiada Masha Vasyukova.

Zdjęcie główne:instagram.com/chloewise_/
Tekst: Paula Kierzek

FASHION