Previous Slide Icon Next Slide Icon
Play Daily Button Pause Daily Button
Exit Daily Button

Future Garbage – brand modowy, który wyśmiewa H&M i Beyonce

Czym jest Future Garbage i jak wykorzystuje swoje ubrania żeby naświetlić hipokryzję branży?
.get_the_title().

Future Garbage to szwedzka marka, która nie boi się głośno krytykować świata mody. Ich historia zaczęła się jak wielu innych brandów – założyciel David Matthew Olson zrobił dla siebie kurtkę z naszytym motywem z vintage koszulku Destiny’s Child. Szybko został zasypany masą komplementów i propozycji odkupienia tej kurtki, że zdecydował się przekuć to zapotrzebowanie na własny brand.

Future Garbage
Future Garbage

W pewnym momencie Olson jednak odciął się od standardowej ścieżki 'kariery’ marki, która z niszowego produktu robi masowy bubel sprzedawany za chorą cenę.

Byłem obrzydzony całą sytuacją. Myślałem o etyce w modzie i zacząłem się zastanawiać, czy naprawdę chcę sprzedawać ludziom więcej gówna? – tłumaczy właściciel Future Garbage.

Odpowiedź na to pytanie była oczywiście przecząca. Olson postanowił wykorzystać ubrania do innego celu. Po miesiącach pracy Future Garbage przeobraziło się w projekt, który wykorzystuje powszechny sposób przekazu treści w formie nadruków do krytykowania słabych punktów branży modowej. Kurtka z wizerunkiem Destiny’s Child od której się wszystko zaczęło, została uzupełniona hasłem „Who runs the world? (First world) girls!” jako komentarz to tzn. taniego feminizmu popularnego w dzisiejszych czasach.

– Beyonce zawiera multimiliardowe współprace z H&M, który jest prawdopodobnie jednym z największych oprawców kobiet w kwestii wykorzystywania pracowników krajów Trzeciego Świata. Jej własna linia, Ivy Park, płaci absurdalnie niskie stawki swoim wykonawcom w Sri Lance, ale ona wciąż sprzedaje swoje ubrania z „feministycznym przekazem”. Staram się po prostu rzucić światło na tę hipokryzję. – mówi Olson.

Future Garbage
Future Garbage

Future Garbage walczy również przeciwko hipokryzji brandów, które zatrudniają osoby trans w swoich kampaniach, żeby zaprezentować światu, jak bardzo otwarte i fair są wobec ludzi o różnej płciowości. Jednocześnie sposób, w który prowadzą swoje biznesy, wciąż wspiera biedę w krajach typu Bangladesz czy Sri Lanka. To kolejny, po Recho Omondi, projektant, który wykorzystuje swoje projekty, aby naświetlać wady systemu. Czy tego typu ruchy są w stanie zwiększyć świadomość klientów?

Future Garbage
Future Garbage

FASHION