Generacja Z zaprojektowała kolekcję dla siebie

Reserved dało możliwość zaprojektowania kolekcji licealistom, studentom, młodym ludziom z generacji Z. Co chcą nosić 'Zetki'? Tu jest odpowiedź.
Ta kolekcja to zbiór fascynacji i upodobań. Zwierciadło, w którym może się przejrzeć pokolenie Z.

Rękodzieło, vintage, streetwear, cottagecore

RE.DESIGN jest zbiorem fascynacji, upodobań, swoistym zwierciadłem, w którym może się przejrzeć pokolenie Z. Jakie ono jest? Bezkompromisowe, otwarte i śmiałe. Nie ma mowy o ograniczaniu się do jednego stylu czy estetyki.

W RE.DESIGN na 2021 zderzają się więc najróżniejsze nurty: od rękodzieła, przez vintage, streetwear, aż po cottagecore. Najważniejsza jest autentyczność.

Sama kolekcja to dopiero początek szerzej zakrojonych działań Reserved. Zebrane zostaną pod specjalnie stworzonym hashtagiem #PolishGenZ, zrzeszającym społeczność interesujących przedstawicieli pokolenia Z.

Linia damska sięga do minionych dekad, przywołując desenie vintage: drobną kratkę, op-artową zebrę. Nie brakuje elementów sportowych i sporej dawki koloru.

Linia damska

Linia damska czerpie pełnymi garściami z minionych dekad, przywołując vintage’owe desenie: drobną kratkę, op-artową zebrę, zahaczając o kolorowe szydełkowe elementy inspirowane robótkami ręcznymi oraz autorskie grafiki.

Uśmiechnięta i smutna buźka, która stała się motywem kampanii Reserved, zaprojektowała ZuzaOK, jedna z zaproszonych do projektu przedstawicielek 'Zetek’, DJ-ka i tatuatorka.

Paleta barw jest radosna, zderzająca odcienie różu i fioletu z różnymi tonami żółci i zieleni, z akcentami mocnej czerwieni, nasyconego błękitu, przełamana kremowym beżem i uniwersalną czernią.

Sylwetki pozostają blisko ciała, skupiając się na talii lub lekko podnosząc stan. Pojawiają się też fasony lekko rozszerzane – trapezowe spódniczki, spodnie dzwony lub dłuższe sukienki o linii A. Nie brakuje elementów sportowych, jak różowy dres z panelami czy dzianinowy komplet z kolarkami.

W RE.DESIGN na 2021 zderzają się najróżniejsze nurty: od rękodzieła, przez vintage, streetwear, aż po cottagecore.

Generacja Z nie przepada za sezonowością, woli myśleć perspektywicznie. Pora roku jest pojęciem względnym – zgodnie przyznają projektanci kolekcji, podsumowując współpracę z pokoleniem Z.

Linia męska

Męskie sylwetki to swobodnie potraktowany streetwear.
Pojawiają się patchworkowe motywy, tak jak w przypadku denimowych spodni i kurtki, inspiracje stylem vintage widoczne m.in. w dzianinowej kamizelce z falowanym wzorem czy w swetrze w szerokie pasy. Nie zabrakło klasyki, ale nieco przełamanej, jak trencz w kratkę.

W przypadku linii męskiej barwy kolekcji są nieco przygaszone; brązom, szarościom czy czerniom towarzyszy przydymiony róż, dżinsowy błękit i graficzne akcenty w postaci nakrapianego deseniu na kardiganie.

Szafa 'Zetek’ nie dzieli się na lato i zimę: noszą to, na co mają ochotę, nawet gdy pogoda podpowiadałaby zupełnie inne rozwiązanie. Stąd w kolekcji sporo okryć wierzchnich pomyślanych tak, by służyć przez cały rok. Generacja Z nie przepada za sezonowością, woli myśleć perspektywicznie.

Szafa tych ludzi nie dzieli się na lato i zimę: noszą to, na co mają ochotę, nawet gdy pogoda podpowiadałaby zupełnie inne rozwiązanie.

Kolekcję współtworzyły

Zuza Okienczyc @zuzaok – DJ-ka, tatuatorka, prowadzi swoją audycję w newonce.radio. Jej hobby to malarstwo, psy, gotowanie i próbowanie nowych rzeczy.

Zuza Kacperczyk @zuzakacperczyk – studentka grafiki w Londynie. Interesuje się także fotografią i modą, które wplata do swojej twórczości.

Gabriela Bednarz @gabrielabednarz – swoją pasję do ilustrowania mody i animacji rozwija studiując w London College of Fashion. Hobbystycznie uprawia sport, szydełkuje i rysuje.

Oliwia Drożdż @olivia_drozdz – studentka Creative Direction for Fashion na London College of Fashion.

Kolekcję współtworzyli

Kuba Domański @kuuuubs – na co dzień zajmuje się prowadzeniem strony poświęconej modzie ulicznej – ze szczególnym naciskiem na buty, co jednocześnie jest także jego największą pasją.

Leo Mazurkiewicz @interleoo – twórca społeczności i agencji kreatywnej Hypetalk. Prowadzi markę modową Chaos Gone Global, a także podcast Hypetalk Shuffle o nowoczesnym rapie. Jest organizatorem największych targów streetwearowych w Polsce – Hypemarket. Przed pandemią organizował także koncerty, jest pomysłodawcą i jednym z założycieli festiwalu Clout.

Paweł Miśko @pawelmisko – fotograf. Każdego dnia jeździ na rowerze, robi zdjęcia i gra na gitarze. Kajtek Kaczmarski @kajtek – na co dzień uczy się, a poza szkołą współtworzy skład zarządzający Pokojem Dziennym, gdzie odpowiada za oprawę graficzną eventów. Ma wiele różnych hobby, z których najważniejsza jest moda – ekspresja uczuć i emocji za pomocą ubrań – a także motoryzacja, szczególnie japońska z przełomu XX i XXI wieku.

Janek Marek @yanekmarek – entuzjasta życia i przyszły tatuator. Na co dzień zajmuje się modelingiem, rysowaniem i projektowaniem tattoo flashy. Uczy się sztuki tatuażu, jeździ na deskorolce i rowerze, kocha gotować, wychowuje dwa kociaki.

Miłosz Kulesza @miloszkulesza – mieszka w Londynie, gdzie skończył szkołę filmową. Robi i próbuje wszystkiego, ceni życie w biegu i ciągły ruch. Na co dzień uprawia kalistenikę, biega, a wszelkie środki komunikacji zamienił na rower. Interesuje się modą i współczesną technologią.

Kacper Kujawa @kujawakacper – student PR & Communication na London College of Fashion.

FASHION