Kolejna polska marka dołącza do zielonej rewolucji i będzie sadzić drzewa za każdy zakupiony produkt

Wygląda na to, że zielona rewolucja w modzie zaczyna nabierać tempa, bo kolejna polska marka obiecuje czynić dobro w imię odpowiedzialnej mody.
.get_the_title().

Mohito, czyli brand polskiego LPP, ogłasza że za każdy produkt zakupiony z linii Mohito Cares posadzi jedno drzewo. Co to za linia? Oczywiście taka, która utrzymana jest w duchu mody odpowiedzialnej.

Mohito Cares wykorzystuje istniejące już materiały, poddaje je recyklingowi i tworzy z nich nowe produkty, które w świeżej odsłonie trafiają do waszych szaf. Reszta produktów szyta jest przy użyciu innowacyjnych materiałów, dzięki którym ogranicza się zużycie wody przy produkcji ubrań. Mohito Cares wykorzystuje także naturalne materiały, jak bawełna organiczna, czy len, które pozbawione są plastiku i znacznie mniej szkodzą środowisku.

Konsekwentnie będziemy podążać w kierunku eko. W LPP wierzymy, że duże zmiany zaczynają się od małych kroków i w obliczu globalnych wyzwań środowiskowych takie podejście przyniesie widoczne rezultaty – mówi Anna Miazga, koordynator ds. CSR w LPP.

Inicjatywa naprawdę jest zacna, tym bardziej, że teraz każda taka rzecz to jedno drzewo więcej na naszej planecie. Drzewa jak wiadomo, są nam niezbędne do życia, dlatego brawa dla Mohito i czekamy na las zielonych drzew w naszej okolicy.

LPP to największa firma odzieżowa w Polsce, która ma w swoim portfolio takie marki jak Reserved, Mohito właśnie, czy Cropp. Założyciele podkreślają, że firma pozostanie w rodzinie i mimo rozmachu nigdy nie będzie korporacją. Rzeczywistość jest dziś taka, że jeśli wszyscy nie będziemy myśleli o zmianach i to szybkich, tu i teraz, to nie czeka nas nic dobrego. Musimy myśleć o przyszłych pokoleniach, starać się zmniejszać swój ślad na ziemi. Fast fashion nie zatrzymamy, ale możemy kupować rozważniej, szanować planetę, wybierać ubrania z materiałów ekologicznych. LPP coraz więcej uwagi poświęca trosce o zasoby naturalne na wszystkich etapach działalności, udowadniając, że zrównoważony rozwój można wpisać w DNA marki. 

Zmiany jakie wprowadziliśmy, dotyczą każdego etapu: od wyboru surowców, z których powstaje odzież marek LPP, sposobu produkcji, poprzez sieć sprzedaży, aż po nasze biura i zaplecze logistyczne – mówi Ania Miazga, odpowiedzialna za budowanie oraz wdrażanie tych procesów w firmie.

Wszystkie działania LPP zebrano w niedawno opublikowanym raporcie (link), który jest dostępny na stronie firmy. Jak wynika z raportu, LPP chce wprowadzić kolejne ekologiczne linie oraz rozszerzać system oznaczania produktów z materiałów przyjaznych środowisku na wszystkie swoje marki (łatwiej będzie kupić produkt, który jest przyjazny środowisku). Zrezygnowano całkowicie z używania naturalnych futer, angory, a do 2020 roku także moheru, zorganizowano zbiórki używanej odzieży w ponad 20 sklepach w całej Polsce. We wszystkich markach LPP używane są torby z recyklingu. Niby drobne kroki, ale istotne przy dużej skali.

Zdjęcia: Mohito Cares

FASHION