LPP stawia kolejne kroki na drodze ku zrównoważonej modzie
![LPP stawia kolejne kroki na drodze ku zrównoważonej modzie .get_the_title().](https://www.f5.pl/wp-content/uploads/2020/06/Zrzut-ekranu-2020-06-8-o-17.03.55-e1591628690567.png)
Moda zmienia się na naszych oczach, ale nie tylko pod względem obowiązujących trendów. Największe zmiany zachodzą teraz wewnątrz firm, które w walce o dobro naszej planety kierują swoje działania w stronę prośrodowiskową. Jedną z nich jest LPP, gdzie ostatnie miesiące 2019 roku upłynęły pod znakiem przygotowania do realizacji kolejnych kroków w kierunku zrównoważonego rozwoju – ujęto je w nowej strategii „For People For Our Planet”. Ogłoszony jeszcze w październiku plan na lata 2020-2025 zakłada koncentrację na czterech filarach obejmujących: projektowanie i produkcję przyjazną środowisku, ograniczanie obiegu plastiku w środowisku, rozwijanie infrastruktury spółki w oparciu o ekologiczne rozwiązania oraz bezpieczeństwo chemiczne produkcji.
Poza realizacją programu, polska firma przystąpiła również do międzynarodowej inicjatywy New Plastics Economy Global Commitment oraz United Nations Global Compact.
![](https://www.f5.pl/wp-content/uploads/2020/06/Zrzut-ekranu-2020-06-8-o-17.06.54-e1591628879933.png)
Wraz ze zwiększeniem świadomości firm zwiększyła się również świadomość konsumentów, którzy coraz częściej stawiają na produkty przyjazne środowisku. Nic więc dziwnego, że marki LPP cieszą się dzięki temu zainteresowaniem – co szósta rzecz w kolekcji Reserved z 2019 roku powstała w bardziej zrównoważony sposób.
Firma w wybranych salonach stacjonarnych prowadzi również zbiórkę odzieży używanej.
LPP policzyło swój ślad środowiskowy od pozyskania surowca aż do utylizacji ubrania. – To jeszcze rzadkość na rynku, szczególnie w branży odzieżowej. Pokazuje to nasze dążenie do transparentnego informowania społeczeństwa o wpływie firmy na środowisko. Od teraz do 2025 roku nasze emisje zmniejszymy o 15 proc. – wyjaśnia Anna Miazga, ekspertka ds. zrównoważonego rozwoju w LPP. Na wyróżnienie zasługują jeszcze inne działania polskiej firmy – zmniejszając ilość foliopaków w sprzedaży online w 2019 roku, LPP udało się zredukować zużycie plastiku o prawie 250 ton.
![](https://www.f5.pl/wp-content/uploads/2020/06/Zrzut-ekranu-2020-06-8-o-17.07.04-e1591628903221.png)
Polska firma dba również o poprawę bezpieczeństwa i warunków produkcji w fabrykach dostawców. – W ciągu siedmiu lat przeznaczyliśmy na ten cel łącznie ponad 25 mln zł, z czego blisko 5 mln zł to wartość nakładów na rzecz zwiększenia bezpieczeństwa w fabrykach dostawców w 2019 roku. Co ważne, w okresie opisywanym w naszym najnowszym raporcie, audytorzy LPP przeprowadzili w 10 krajach łącznie 1564 audytów pod kątem BHP, warunków pracy i przestrzegania praw człowieka, a w samym Bangladeszu 85 proc. naszych fabryk uzyskało ocenę bardzo dobrą lub dobrą – dodaje Miazga.
LPP nie pozostaje też obojętne na los innych – ważne miejsce w działalności pozafinansowej spółki zajmują projekty społeczne w zakresie przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu, ochrony zdrowia czy akcji prośrodowiskowych.
Pracownicy działają dla Fundacji LPP na zasadzie wolontariatu, co w 2019 roku poskutkowało zebraną kwotą 2,8 miliona złotych na rzecz 140 organizacji. Spółka wspiera także rodzimą gospodarkę, zasilając krajowy budżet przez podatki i daniny. W 2019 roku kwota ta wyniosła niemal 1,1 mld zł.
![](https://www.f5.pl/wp-content/uploads/2020/06/Zrzut-ekranu-2020-06-8-o-17.07.23-e1591628929263.png)
Pełną wersję raportu zintegrowanego LPP można zobaczyć, klikając tutaj.
![](https://www.f5.pl/wp-content/uploads/2020/06/Zrzut-ekranu-2020-06-8-o-17.07.14-e1591628960732.png)
Tekst: PK
Zdjęcia: materiały promocyjne LPP