Previous Slide Icon Next Slide Icon
Play Daily Button Pause Daily Button
Exit Daily Button

LPP stawia kolejne kroki na drodze ku zrównoważonej modzie

Polska firma odpowiedzialna za takie marki, jak Reserved, Sinsay, House, Cropp i Mohito podzieliła się raportem podsumowującym swoje dotychczasowe działania. Na wyróżnienie zasługują zwłaszcza inicjatywy prośrodowiskowe, w tym zredukowanie zużycia plastiku o prawie 250 ton.
.get_the_title().

Moda zmienia się na naszych oczach, ale nie tylko pod względem obowiązujących trendów. Największe zmiany zachodzą teraz wewnątrz firm, które w walce o dobro naszej planety kierują swoje działania w stronę prośrodowiskową. Jedną z nich jest LPP, gdzie ostatnie miesiące 2019 roku upłynęły pod znakiem przygotowania do realizacji kolejnych kroków w kierunku zrównoważonego rozwoju – ujęto je w nowej strategii „For People For Our Planet”. Ogłoszony jeszcze w październiku plan na lata 2020-2025 zakłada koncentrację na czterech filarach obejmujących: projektowanie i produkcję przyjazną środowisku, ograniczanie obiegu plastiku w środowisku, rozwijanie infrastruktury spółki w oparciu o ekologiczne rozwiązania oraz bezpieczeństwo chemiczne produkcji.

Poza realizacją programu, polska firma przystąpiła również do międzynarodowej inicjatywy New Plastics Economy Global Commitment oraz United Nations Global Compact.

Wraz ze zwiększeniem świadomości firm zwiększyła się również świadomość konsumentów, którzy coraz częściej stawiają na produkty przyjazne środowisku. Nic więc dziwnego, że marki LPP cieszą się dzięki temu zainteresowaniem – co szósta rzecz w kolekcji Reserved z 2019 roku powstała w bardziej zrównoważony sposób.

Firma w wybranych salonach stacjonarnych prowadzi również zbiórkę odzieży używanej.

LPP policzyło swój ślad środowiskowy od pozyskania surowca aż do utylizacji ubrania. – To jeszcze rzadkość na rynku, szczególnie w branży odzieżowej. Pokazuje to nasze dążenie do transparentnego informowania społeczeństwa o wpływie firmy na środowisko. Od teraz do 2025 roku nasze emisje zmniejszymy o 15 proc. – wyjaśnia Anna Miazga, ekspertka ds. zrównoważonego rozwoju w LPP. Na wyróżnienie zasługują jeszcze inne działania polskiej firmy – zmniejszając ilość foliopaków w sprzedaży online w 2019 roku, LPP udało się zredukować zużycie plastiku o prawie 250 ton.

Polska firma dba również o poprawę bezpieczeństwa i warunków produkcji w fabrykach dostawców. – W ciągu siedmiu lat przeznaczyliśmy na ten cel łącznie ponad 25 mln zł, z czego blisko 5 mln zł to wartość nakładów na rzecz zwiększenia bezpieczeństwa w fabrykach dostawców w 2019 roku. Co ważne, w okresie opisywanym w naszym najnowszym raporcie, audytorzy LPP przeprowadzili w 10 krajach łącznie 1564 audytów pod kątem BHP, warunków pracy i przestrzegania praw człowieka, a w samym Bangladeszu 85 proc. naszych fabryk uzyskało ocenę bardzo dobrą lub dobrą – dodaje Miazga.

LPP nie pozostaje też obojętne na los innych – ważne miejsce w działalności pozafinansowej spółki zajmują projekty społeczne w zakresie przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu, ochrony zdrowia czy akcji prośrodowiskowych.

Pracownicy działają dla Fundacji LPP na zasadzie wolontariatu, co w 2019 roku poskutkowało zebraną kwotą 2,8 miliona złotych na rzecz 140 organizacji. Spółka wspiera także rodzimą gospodarkę, zasilając krajowy budżet przez podatki i daniny. W 2019 roku kwota ta wyniosła niemal 1,1 mld zł.

Pełną wersję raportu zintegrowanego LPP można zobaczyć, klikając tutaj.

Tekst: PK
Zdjęcia: materiały promocyjne LPP

FASHION