Previous Slide Icon Next Slide Icon
Play Daily Button Pause Daily Button
Exit Daily Button

Patagonia nie stawia na zysk. Ważniejsze jest dla niej dobro planety

Patagonia ogranicza produkcję, stawia na less waste, recykling ubrań i ich naprawę.
.get_the_title().

Amerykańska marka Patagonia znana jest nie tylko ze swojej odzieży outdoorowej z charakterystycznym logo, ale także z wyjątkowego podejścia do biznesu. Już jakiś czas temu podawaliśmy wam 5 powodów, dla których jest to najbardziej zrównoważona marka ciuchowa na świecie.

Patagonia konsekwentnie podąża wytyczoną przez siebie ścieżką, pokazując, jak powinien wyglądać biznes w dobie kryzysu klimatycznego.

Pod koniec 2019 roku założyła internetowy second hand ze swoimi ciuchami i akcesoriami, a teraz jej nowy dyrektor generalny Ryan Gellert zadziwił wszystkich niezwykłą deklaracją. Patagonia nie będzie koncentrować się na zysku – na pierwszym miejscu postawi nie pieniądze, a dobro środowiska. – Wiem, że jako firma musimy być rentowni, ale wierzę w nową definicję sukcesu. Katastrofa klimatyczna to nie wymysł naukowców, jest ona wynikiem działalności człowieka i stanowi zagrożenie dla naszego przetrwania. Gospodarka ponosi odpowiedzialność – powiedział Gellert. Dlatego też marka postawi na less waste i recykling.

ryan gellert / źródło: 4outdoor

Oczywiście na hasłach się nie skończy. Patagonia rzeczywiście zamierza produkować mniej. Rzeczy marki już wkrótce będą dostępne w mniejszej ilości miejsc – współpraca z niektórymi platformami zakupowymi już została zakończona. – Chcemy, by nasza firma istniała za 100 lat, to jest nasz horyzont. Chcemy więc produkować mniej nowych ubrań i zająć się ponowną sprzedażą produktów używanych – tłumaczy Gellert.

Patagonia ma różne pomysły na to, jak walczyć z nadprodukcją. Już teraz na świecie działa 35 punktów, w których można naprawić odzież marki – prawdopodobnie w przyszłości będzie ich jeszcze więcej.

Do tego pojawi się możliwość… wypożyczania ubrań. Ale jeśli jesteście przyzwyczajeni do posiadania ich na własność, to też nic straconego, i to da się zrobić bardziej eko – po prostu kiedy już nie będziecie ich potrzebować, Patagonia je od was kupi i zrobi z nich kolejne rzeczy. Oczywiście w strategię zrównoważonego rozwoju firmy wpisany jest dalszy rozwój segmentu rzeczy z drugiej ręki. Chyba nie macie już żadnych wątpliwości co do tego, że Patagonia jest najbardziej zrównoważoną marką produkującą ubrania, prawda?

Tekst: NS

FASHION