Według nowego raportu Robloxa generacja Z ceni cyfrowe ubrania tak samo jak fizyczne

Wszystko wskazuje na to, że odzieżowe trendy z realnego i wirtualnego świata będą przenikać się z coraz większą intensywnością.
.get_the_title().

Globalna platforma Roblox to obecnie, obok ‘Fortnite’a’, jedna z kluczowych internetowych przestrzeni w praktyce kładących podwaliny pod metaverse. We współpracy z Parsons School of Design serwis podzielił się raportem dotyczącym tego, jak współczesne młode pokolenie, w tym jego użytkownicy (a jest ich tam aż 50 mln), zapatruje się na modę w wydaniu wirtualnym.

W jednym z przeprowadzonych badań aż 42 proc. spośród 1000 respondentów podpadających wiekiem pod generację Z stwierdziło, że wyrażanie siebie online jest dla nich równie ważne jak to w realnym świecie. Z kolei 3/4 ankietowanych przyznało, że istotne jest dla nich, by również online być modnie ubranym i że za wizerunek swojego avatara są w stanie wyłożyć prawdziwe pieniądze. Ponad 60 proc. przepytywanych co miesiąc wydaje w tym celu do 20 dolarów, zaś 12 proc. – od 50 do nawet 100 dolarów.

11,5 mln twórców zaprojektowało w 2022 roku na Robloxie ponad 62 mln ubrań i innych akcesoriów, co stanowi wzrost o 25 proc. na tle poprzednich 12 miesięcy.

Tym samym na platformie aktywnych jest aż 200 razy więcej projektantów, choć oczywiście często domorosłych, niż osób zajmujących się modą i tworzących własne kolekcje w Stanach Zjednoczonych.

Około 40 proc. aktywnych użytkowników Robloxa update’owało swoje avatary co najmniej raz w ciągu miesiąca, podczas gdy 18 proc. modyfikowało je odrobinę codziennie. W związku z tym Roblox uruchomił opcję trójwymiarowej ‘odzieży warstwowej’, z której łącznie skorzystało już 157 mln osób, zaś zapłaciło ok. 11 milionów.

Reprezentująca firmę Christina Wotton powiedziała, że wraz z dalszym oddziaływaniem generacji Z na rynek (w tym modowy) oczekuje się, że trendy ze świata metaverse będą miały coraz większy wpływ na branżę ubrań ‘w realu’, podczas gdy ta druga będzie wyznaczać standardy w świecie wirtualnym.

Nic dziwnego, że twórcy swobodniej czujący się w którymś z tych dwóch równoległych światów między innymi dzięki współpracy Robloxa z Parsons School of Design mogą już liczyć na szkolenia pozwalające lepiej zrozumieć potencjał płynący z tej zależności. Podobnie jak w przypadku agencji Photogenics, o której niedawno pisaliśmy, tu tkwi przyszłość.

Tekst: WM
Źródło zdjęcia głównego: Roblox

FASHION