Previous Slide Icon Next Slide Icon
Play Daily Button Pause Daily Button
Exit Daily Button

Jak pandemia zmieniła nasz stosunek do jedzenia?

Więcej rozmawiamy o jedzeniu, bardziej cenimy żywność, a czas dojazdu do pracy przeznaczamy na ugotowanie obiadu. Pandemia znacząco wpłynęła na wiele aspektów związanych z jedzeniem. Od naszych wyborów podczas zakupów, przez sposób gotowania, po samo odżywianie na co dzień.
.get_the_title().

Coroczne badanie zostało przeprowadzone przez sieć brytyjskich supermarketów Waitrose & Partners. Spośród ankietowanych osób, które spędziły większość roku pracując w domu, prawie 3/4 (74 proc.) stwierdziło, że gotowanie obiadu zastępuje im teraz dojazd do pracy, zapewniając tym samym przerwę między czasem pracy a czasem dla siebie.

Aby w jakiś sposób odróżnić dni powszednie od weekendów, wiele osób zmieniło swój repertuar sobotniego i niedzielnego gotowania.

70 proc. ankietowanych stwierdziło, że teraz bardziej kombinują w kuchni i starają się przygotowywać różne posiłki co weekend.

źródło: pixabay

Praca z domu dla wielu oznaczała koniec z codziennym rytuałem picia porannej kawy w biurze. To sprawiło, że staliśmy się początkującymi baristami, a 59 proc. ankietowanych przyznało, że podczas przerwy w pracy poświęcają więcej czasu na domowe parzenie kawy.

Z raportu wynika także, że dużo częściej i chętniej rozmawiamy o jedzeniu.

źródło: pixabay

„Sześciu na dziesięciu badanych twierdzi, że jedzenie stało się regularnym tematem rozmów, wymieniamy się wrażeniami kulinarnymi również podczas rozmów online. Samodzielne przygotowanie czegoś do jedzenia nabrało szczególnego znaczenia wśród młodych osób, z których 3/4 twierdzi, że ten rytuał stał się dla nich ważniejszy niż kiedyś” – czytamy w raporcie.

źródło: unsplash

Zmienił się także sposób, w jaki robimy zakupy. 25 proc. ankietowanych po raz pierwszy w tym roku zrobiło zakupy spożywcze w internecie. Szał robienia zapasów, który w efekcie doprowadził do niedoborów artykułów spożywczych, spowodował, że zaczęliśmy szanować jedzenie i ograniczać jego marnowanie – odpowiedziało tak 77 proc. respondentów.

Nastąpiła również zmiana pod względem tego, jak cenimy żywność – 57 proc. ceni ją bardziej niż przed pandemią.

Według Waitrose & Partners te zmiany pozostaną z nami na dłużej. – „Nowa normalność”, o której wszyscy mówiliśmy wiosną, nie jest już nowa. To jest po prostu obecna rzeczywistość – powiedział James Bailey, dyrektor wykonawczy Waitrose & Partners.

Tekst: Marta Mankiewicz

FOODIE