Millenialsi kupują produkty lepszej jakości i są skłonni więcej za nie zapłacić

Badanie przeprowadzone miesiąc temu przez sieć amerykańskich supermarketów Whole Foods dowiodło, że 80 proc. badanych millenialsów mieszkających w Stanach Zjednoczonych nie tylko wybiera produkty wysokiej jakości, ale również chętnie zapłaci za nie więcej.
.get_the_title().

Whole Foods od dawna uważany jest przez Amerykanów za znacznie droższy sklep niż inne, konkurencyjne sieci handlowe. Firma uważa się za „najzdrowszy sklep spożywczy w Ameryce”, co często przekłada się na ceny. Mimo to klientów jej nie brakuje. Dlaczego? Odpowiedź na to pytanie można znaleźć w ankiecie przeprowadzonej właśnie przez właścicieli sieci wśród millenialsów.

80 proc. ankietowanych stwierdziło, że przy zakupie bierze pod uwagę jakość, a 68 proc. uznało, że są skłonni zapłacić więcej za produkty lepszej jakości.

Ponadto ponad 65 proc. badanych oświadczyło, że woli kupować produkty od marek, które stawiają na etyczną produkcję, a ponad połowa – że zapłaci więcej za produkty wolne od okrucieństwa wobec zwierząt.

źródło: unsplashed

Większość przepytanych przez Whole Foods millenialsów była zaniepokojona dodatkami i hormonami obecnymi w żywności – w ciągu ostatnich pięciu lat z pewnością przyczyniło się to do wzrostu sprzedaży produktów organicznych.

Pokolenie Y jest świadome wpływu swoich wyborów na środowisko, dlatego też częściej szuka produktów ekologicznych i produkowanych bez udziału tworzyw sztucznych.

45 proc. ankietowanych wybiera zdrowsze i lepsze produkty ze względu na swoją dietę, a aż 52 proc. ogranicza niezdrowe dodatki w żywności ze względów zdrowotnych. Wyniki tych badań z pewnością dobrze wróżą sklepom ze zdrową żywnością – ponad połowa badanych stwierdziła, że ​​zapłaci więcej za towary, które sprawią, że ich dieta będzie bardziej sprzyjająca dla organizmu.

źródło: unsplashed

Nie dziwi zatem podejście sieci Whole Foods, która stawia na jakość sprzedawanych towarów. – Poszukujemy najlepszych naturalnych i organicznych produktów spożywczych, które zachowują najwyższą jakość, standardy w branży i niezachwiane zaangażowanie w zrównoważone rolnictwo – twierdzi Whole Foods.

Firma uważa, że nie będzie zaniżać cen, by ściągnąć do siebie klientów – woli wyjaśniać, dlaczego oferowane przez nią produkty są warte zakupu.

źródło: unsplashed

Millenialsi coraz częściej nie zadowalają się tym, co jest na sklepowych półkach w różnych supermarketach, a to, w jaki sposób produkuje się żywność i dba o uprawy jest dla nich ważne. Właśnie dlatego w naszych sklepach zakazujemy sprzedaży produktów, które zawierają szkodliwe składniki, zabraniamy antybiotyków i dodawania hormonów do wszystkich mięs w naszym dziale mięsnym oraz sprzedajemy wyłącznie hodowlane bądź dziko żyjące ryby i owoce morza. Jeśli produkty nie spełniają naszych standardów, nie sprzedajemy ich – mówi Sonya Gafsi Oblisk, dyrektor ds. marketingu Whole Foods.

źródło: unsplashed

Ankieta przeprowadzona przez Whole Foods pokazuje, że zaczynamy przywiązywać coraz większą wagę do tego, co znajdzie się na naszym talerzu. To dobry krok w stronę dbania o zdrowie i o środowisko, bo przecież to nasze wybory decydują o popycie na określone produkty – wybierając te dobre, ograniczamy zapotrzebowanie na te, które szkodzą nie tylko naszemu zdrowiu, ale też naszej planecie.

Tekst: Marta Mankiewicz

FOODIE