Millenialsi kupują produkty lepszej jakości i są skłonni więcej za nie zapłacić
![Millenialsi kupują produkty lepszej jakości i są skłonni więcej za nie zapłacić .get_the_title().](https://www.f5.pl/wp-content/uploads/2019/09/photo-1553799262-a37c45961038.jpg)
Whole Foods od dawna uważany jest przez Amerykanów za znacznie droższy sklep niż inne, konkurencyjne sieci handlowe. Firma uważa się za „najzdrowszy sklep spożywczy w Ameryce”, co często przekłada się na ceny. Mimo to klientów jej nie brakuje. Dlaczego? Odpowiedź na to pytanie można znaleźć w ankiecie przeprowadzonej właśnie przez właścicieli sieci wśród millenialsów.
80 proc. ankietowanych stwierdziło, że przy zakupie bierze pod uwagę jakość, a 68 proc. uznało, że są skłonni zapłacić więcej za produkty lepszej jakości.
Ponadto ponad 65 proc. badanych oświadczyło, że woli kupować produkty od marek, które stawiają na etyczną produkcję, a ponad połowa – że zapłaci więcej za produkty wolne od okrucieństwa wobec zwierząt.
![](https://www.fpiec.pl/wp-content/uploads/2019/09/photo-1475275083424-b4ff81625b60.jpg)
Większość przepytanych przez Whole Foods millenialsów była zaniepokojona dodatkami i hormonami obecnymi w żywności – w ciągu ostatnich pięciu lat z pewnością przyczyniło się to do wzrostu sprzedaży produktów organicznych.
Pokolenie Y jest świadome wpływu swoich wyborów na środowisko, dlatego też częściej szuka produktów ekologicznych i produkowanych bez udziału tworzyw sztucznych.
45 proc. ankietowanych wybiera zdrowsze i lepsze produkty ze względu na swoją dietę, a aż 52 proc. ogranicza niezdrowe dodatki w żywności ze względów zdrowotnych. Wyniki tych badań z pewnością dobrze wróżą sklepom ze zdrową żywnością – ponad połowa badanych stwierdziła, że zapłaci więcej za towary, które sprawią, że ich dieta będzie bardziej sprzyjająca dla organizmu.
![](https://www.fpiec.pl/wp-content/uploads/2019/09/photo-1545601445-4d6a0a0565f0.jpg)
Nie dziwi zatem podejście sieci Whole Foods, która stawia na jakość sprzedawanych towarów. – Poszukujemy najlepszych naturalnych i organicznych produktów spożywczych, które zachowują najwyższą jakość, standardy w branży i niezachwiane zaangażowanie w zrównoważone rolnictwo – twierdzi Whole Foods.
Firma uważa, że nie będzie zaniżać cen, by ściągnąć do siebie klientów – woli wyjaśniać, dlaczego oferowane przez nią produkty są warte zakupu.
![](https://www.fpiec.pl/wp-content/uploads/2019/09/photo-1498579397066-22750a3cb424.jpg)
– Millenialsi coraz częściej nie zadowalają się tym, co jest na sklepowych półkach w różnych supermarketach, a to, w jaki sposób produkuje się żywność i dba o uprawy jest dla nich ważne. Właśnie dlatego w naszych sklepach zakazujemy sprzedaży produktów, które zawierają szkodliwe składniki, zabraniamy antybiotyków i dodawania hormonów do wszystkich mięs w naszym dziale mięsnym oraz sprzedajemy wyłącznie hodowlane bądź dziko żyjące ryby i owoce morza. Jeśli produkty nie spełniają naszych standardów, nie sprzedajemy ich – mówi Sonya Gafsi Oblisk, dyrektor ds. marketingu Whole Foods.
![](https://www.fpiec.pl/wp-content/uploads/2019/09/photo-1516594798947-e65505dbb29d.jpg)
Ankieta przeprowadzona przez Whole Foods pokazuje, że zaczynamy przywiązywać coraz większą wagę do tego, co znajdzie się na naszym talerzu. To dobry krok w stronę dbania o zdrowie i o środowisko, bo przecież to nasze wybory decydują o popycie na określone produkty – wybierając te dobre, ograniczamy zapotrzebowanie na te, które szkodzą nie tylko naszemu zdrowiu, ale też naszej planecie.
Tekst: Marta Mankiewicz