Przyrządźcie Fire Cider, aby wzmocnić odporność i zachować zdrowie przez całą zimę

Od dawna lubiany w społeczności zielarskiej Fire Cider w końcu zyskuje popularność. Rosemary Gladstar, szanowana zielarka, pedagog i aktywistka wymyśliła recepturę na Fire Cider już pod koniec lat 70.
.get_the_title().

Oryginalna receptura wymaga macerowania świeżego chrzanu, imbiru, czosnku, cebuli i pieprzu cayenne w occie jabłkowym przez trzy do czterech tygodni, a następnie dodania do mikstury miodu. – W tamtym czasie bardzo zależało mi na tym, żeby stworzyć miksturę na bazie octu, więc wymyśliłam ten przepis i pomyślałam, że połączenie smaków, które powstało, jest wspaniałe – ostre, kwaśne, ostre i słodkie – mówi zielarka.

Fire Cider można również łatwo zrobić w domu. Do jego przygotowania wykorzystuje się typowe zioła i składniki, które można kupić w zwykłym sklepie spożywczym.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Post udostępniony przez Madison Safer (@madison.safer)

Po pierwszej udanej partii Gladstar zaczęła sprzedawać Fire Cider w swoim sklepie zielarskim w hrabstwie Sonoma i opublikowała przepis w swojej pierwszej książce „Herbal Healing for Women”. Od tego czasu był cytowany w kilku innych książkach i testowany na wiele sposobów, bo do Fire Cider można dodać także ulubione dodatki w postaci cytrusów i ziół.

Jakie korzyści zdrowotne niesie za sobą wypijanie dziennej dawki Fire Cider?

Ocet jabłkowy to przede wszystkim świetny środek wspomagający trawienie. Chrzan to numer jeden w zwalczaniu bólu zatok i bólu głowy – oczyszcza zatoki lepiej niż cokolwiek innego. Rozgrzewający imbir wspomaga układ krążenia, doskonale wpływa na trawienie, pomaga zwalczać infekcje i jest dobry na nudności. Czosnek ma szerokie spektrum właściwości przeciwbakteryjnych i również pomaga w zwalczaniu infekcji. Cebula ma podobne właściwości do czosnku i jest zalecana w czasie przeziębienia i grypy. Pieprz cayenne pomaga w mobilizacji układu odpornościowego i przepływie krwi w organizmie. I wreszcie miód, który jest kojący dla tkanek oraz narządów objętych stanem zapalnym i pomaga łączyć wszystkie smaki, sprawiając, że ​​jest Fire Cider jest smaczny.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Post udostępniony przez Kelly Kehl (@lakeandwoods)

Jak go przyrządzić?

Chociaż Gladstar ma słabość do oryginalnej receptury, zachęca do eksperymentowania. – To bardzo płynna receptura, więc dostosuj ją do tego, by była dla ciebie odpowiednia. Możesz dodać kurkumę, jeśli jesteś przeziębiony, więcej chrzanu, jeśli masz infekcję zatok lub więcej miodu, jeśli nie lubisz kwaśnego smaku – mówi zielarka. Inne wersje zawierają m.in. świeży rozmaryn, papryczki jalapeño, ziarna pieprzu, laski cynamonu, cytrynę czy pomarańczę.

Podstawowy przepis na Fire Cider:

1/4 szklanki startego korzenia imbiru
1/4 szklanki startego korzenia chrzanu
1/4 szklanki pokrojonej cebuli
1/8 szklanki posiekanego czosnku
pieprz cayenne
ocet jabłkowy
1 łyżka miodu
ulubione dodatki

Wszystkie składniki oprócz miodu włożyć do szczelnego szklanego słoika i zalać octem jabłkowym. Odstawić w ciepłe miejsce na 3 tygodnie, co kilka dni potrząsając słoikiem. Po upływie czasu odcedzić mieszankę i dodać miód.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Post udostępniony przez Herbal Academy (@herbalacademy)

Gladstar zaleca wypijanie z rana 2-3 łyżek stołowych Fire Cider.

Jeśli chcecie osłabić jego smak, możecie dodać go do herbaty lub gorącej wody bądź włączyć do swoich przepisów jako marynatę lub zamiennik zwykłego octu w sosach sałatkowych. Możecie nawet namoczyć w nim ściereczkę i wmasować w klatkę piersiową, aby złagodzić ból.

Tekst: Marta Mankiewicz
Zdjęcie główne: eatingbirdfood.com

Banner Image Banner Image
Preloader spinner
Print
Print Text
Zobacz więcej
Wybierz region
Facebook