’Underconsumption core’: zmęczeni influencerami nie chcą kupować
’Underconsumption core’, to nowy trend na TikToku, który oznacza kupowanie tylko tego, czego naprawdę potrzebujesz. Zmęczeni influencerami, haulami zakupowymi młodzi ludzie chcą zmiany i ogłaszają ją w social mediach. Nowa dynamika kulturowa jest zgodna z trendem, o który, pisaliśmy na początku tego roku, a mianowicie loud budgeting (zamiast 'nie mam wystarczająco dużo pieniędzy’ należy mówić 'nie chcę wydawać’). 'Underconsumption core’ zachęca do kwestionowania nawyków zakupowych.
Młodzi konsumenci przeciwstawiają się presji, aby wydawać pieniądze na 'cokolwiek’.
@elllas_aestheticssst Biggest Back to School hual Ever #shoppinghaul #shoppingfun #sephorahaul #fyp #shoppingcart ♬ original sound – Elllla
@abidaunton Extreme makeup overconsumption! I’m still not feeling amazing but hopefully i’ll be back tomorrow with talking videos 💖 #makeupaddiction #lowbuy #nobuy #shoppingaddiction #shoppingaddict #makeupshopping #overconsumption #makeup #makeupcollection #consumerism #beautytok #beauty #shopaholic #recovery #deinfluencing ♬ good luck babe sabrina carpenter – thehunter6249
'Underconsuption core’, wyróżnia się na TikToku, staje się niemal kontrkulturowym ruchem zyskującym na popularności, a punktującym nadmierną konsumpcję, która stała się w dzisiejszych czasach normą. Młodzi ludzie zmęczeni są reklamami tworzonymi przez influencerów, nie mając pretensji do nich, ale zauważając różnicę między nimi – influencerami, celebrytami – a innymi ludźmi.
Zwykli ludzie zwyczajnie nie mają korzyści z posiadania kolejnych przedmiotów.
Na krótkich filmikach, które zyskują na popularności pokazują jak można podejść do zaniżonej konsumpcji.
@sophie_hinn I could make a series out of this 😂 #underconsumption ♬ Don’t Know Why – Norah Jones
'Underconsumption core’ skupia się na zrównoważonym podejściu do konsumpcji. Zwykli młodzi ludzie pokazując, że można nosić buty, tak długo aż się zniszczą, używać jednego podkładu, a nie dziesięciu i stworzyć szafę z niewielu ubrań, które można fajnie ze sobą łączyć.
Nadmiar zastępowany jest krytycznym podejściem do konsumpcji i pragmatyzmem.
Kto potrzebuje setek buteleczek z kosmetykami, czy dziesiątek kubków termicznych? Media społecznościowe przekonują dzieciaki i nie tylko, że gromadzenie przedmiotów, branie udziału w ciągłej i nadmiernej konsumpcji jest ok. A nie jest, stać na to nielicznych, do tego jest to zwyczajnie głupie. Warto odłożyć pieniądze na coś ważniejszego niż kolejny podobny produkt, który ma na chwilę poprawić humor.
Kultura influencerów, hauli zakupowych (które pokazują nawet olimpijczycy) zachęca do nadmiernej konsumpcji bez żadnych wymiernych korzyści dla kupujących, poza chwilowym poczuciem przynależności do tejże kultury.
Luksusowy minimalizm, dezinfluencja i 'underconsumption core’ to wyraz kontrkultury, która przeciwstawia się nadmiernej produkcji.
@kaylee.jolleyy BACK TO SCHOOL HAUL🛍️💖⭐️🎀🫧 #shoppinghaul #backtoschoolhaul #schoolhaul #haultok #hauls #fypage ♬ original sound – Kaylee Jolley
@bellabudgetista 🌸🌸🌸🌸 #hugehaul #haul #shein #sheinhaul #sheinbox #sheinboxhaul #shopping #shoppinghaul #asmr #asmropening #asmrboxopening #clothes #accessories #trendy #sheinclothes #bigbox #whatigot #packageopening #whatigotfromshein #bighaul @SHEIN @SHEINpl_official @SHEIN UK @SHEIN Germany @SHEIN Brasil @SHEIN France @shein_japan @SHEIN Spain @SHEIN Mexico @SHEIN Philippines @SHEIN Russia @SHEIN Singapore @SHEIN Italy @SHEIN_AR_Official @SHEIN @SHEINUS ♬ origineel geluid – BellaBudgetista
źródło: TikTok