W poszukiwaniu koloru roku – Peach Fuzz

Od 25 lat Pantone ogłasza kolor roku i zazwyczaj się nie myli. Peach Fuzz za chwilę będzie wszędzie! Już jest na smartfonach motorola razr 40 ultra oraz motorola edge 40 neo, które powstały w ramach współpracy Motorola i Pantone. Postanowiliśmy poszukać koloru roku na ulicach Warszawy.

Kiedy Pantone ogłasza kolor roku, świat zaczyna wyglądać inaczej. Instytut robi to już od 25 lat, a w jego wyborach widzimy odzwierciedlenie najważniejszych globalnych wydarzeń. Cerulean Blue w 2000 roku pięknie zamykał erę najtisów, otwierając jednocześnie nowe milenium. Kolorem roku 2002 była Patriotyczna Czerwień, co nawiązywało do 11 września, a ubiegłoroczna Viva Magenta miała być zastrzykiem dobrej energii i entuzjazmu po pandemii. Kolor roku to coś więcej niż inspiracje – to statement, w którym czuć zmiany lub potrzeby społeczne, trendy i kondycję ludzką. To też program edukacyjny odzwierciedlający symboliczną naturę koloru.

Na rok 2024 specjaliści od koloru wybrali aksamitny i delikatny brzoskwiniowy odcień PANTONE 13-1023 Peach Fuzz.

Motorola oraz Pantone połączyli kolejny raz siły i podczas ogłoszenia koloru roku pokazali dwa urządzenia: motorola razr 40 ultra oraz motorola edge 40 neo w kolorze Peach Fuzz. Teraz kolor rozniesie się po pokazach mody, pojawi się na dodatkach, w designie. Razem z fotografem Vladem Baranovem oraz marką Motorola ruszyliśmy na poszukiwania Peach Fuzz na ostatnimi czasy szarych warszawskich ulicach.

Banner Image
Kolor może być narzędziem do wyrażania głębokich emocji i doznawania nowych wrażeń – mówi Ruben Castano, Head of Customer Experience and Design w Motorola.

Technologia splata się z ludzką naturą

Peach Fuzz ma inspirować do umacniania więzi międzyludzkich. To kolor skorelowany z empatią, integracją, uważnością na drugiego człowieka i na siebie samego. Peach Fuzz oznacza meszek na delikatnej skórze, a więc kolejne skojarzenia to ciepło, bliskość i intymność. Czujemy serdeczny pocałunek na policzku, dotyk ręki ukochanej osoby.

Specjaliści Pantone uznali, że tego właśnie potrzebujemy w 2024 roku. Współczucia, ludzkiego dotyku – to bardzo piękna idea. Kolejną jest współpraca i komunikacja, a to świetnie wpisuje się w misję marki Motorola – aby uczynić technologię bardziej dostępną i pomóc ludziom wykorzystywać ją do nawiązywania nowych kontaktów.

W miarę jak technologia splata się z ludzką naturą, jesteśmy przekonani, że kolor może być narzędziem do wyrażania głębokich emocji i doznawania zupełnie nowych wrażeń podczas korzystania z naszych smartfonów. Pozwala wykraczać poza urządzenia i oprogramowanie. Kolor roku 2024 Pantone właśnie to umożliwia, gdyż łączy świat wirtualny, w którym spędzamy dużo czasu, z pragnieniem nawiązywania kontaktów i poprawiania naszego samopoczucia – mówi Ruben Castano, Head of Customer Experience and Design w Motorola.

Oba urządzenia oferują najnowsze oprogramowanie Motorola: Moto Unplugged oraz Family Space. Aplikacje te zapewniają cyfrową równowagę pomiędzy korzystaniem ze smartfonu i odpoczynkiem, bezpieczeństwem a brawurą.

Moto Unplugged koncentruje się na robienia sobie przerw w korzystaniu ze smartfonu, podczas gdy Family Space zachęca rodziny do wspólnego i świadomego odkrywania technologii.

Banner Image
To wirtualne ciepło trafnie podsumowuje Laurie Pressman, wiceprezeska Instytutu Pantone, nazywając je 'soft futurism'.

Soft Futurism

Kolor roku kojarzy się nie tylko z ciałem i bliskością, ale też ze sztuką cyfrową. Mamy przed oczami wyrenderowane, puchate fotele, miękki, piękny świat stworzony jako opozycja to tego, co realne i często twarde i szare (w magazynie F5 pisaliśmy o tym więcej: www.f5.pl/magazyn/what-lies-ahead). Podczas pandemii ucieczkowo przeglądaliśmy wirtualne przestrzenie, kupowaliśmy wirtualne meble, a kolor Peach Fuzz przezierał z tych prac, obrazując, a może nawet imitując ciepło w wykreowanym świecie.

Peach Fuzz odnajdzie się doskonale nie tylko w cyfrowych przestrzeniach. Eklektyczny kolor sprawdzi się jako tło na ścianach czy tapetach, jako wyraźny element w postaci kanapy.

Poniżej zobaczycie też przykłady polskiego designu, m.in. piękną wazę Malwiny Konopackiej, regał polskiej marki Tylko, która z powodzeniem łączy świat wirtualny i realny, wykorzystując AR do projektowania swoich mebli. Również obiekty, w tym wypadku wazony Pani Jurek, są utrzymane w ciepłej kolorystyce Peach Fuzz.

Banner Image
Banner Image
Razem z Motorola sprawdziliśmy, czy znajdziemy ten radosny ciepły i spokojny kolor na szarych ulicach Warszawy. Trafiliśmy na niego w kwiaciarni Ani Róż, w MUAS Ceramics, Kopi Home i Mod Donuts.

Peach Fuzz na ulicach Warszawy

Zaraz po ogłoszeniu koloru roku razem z Motorola oraz fotografem Vladem Baranovem postanowiliśmy poszukać tej barwy na warszawskich ulicach. Choć aura nie była specjalnie sprzyjająca, bardzo szybko okazało się, że możemy go znaleźć wszędzie.

Zaczęliśmy od kultowego Mod Donuts na Saskiej Kępie na ulicy Paryskiej, gdzie wszystko jest różowo-brzoskwiniowe, nawet wiszące na ścianie marokańskie dywany Rug Stories, wyszukane przez Annę Szczęsną w górach Atlasu. Maroko okazuje się być inspiracją kolorystyczną również dla sklepu projektantki biżuterii i domowych artefaktów Kopiszki. Sklep Kopi na ulicy Oleandrów utrzymany jest w tonacjach różu i właśnie Peach Fuzz zainspirowanych kolorami wydm i piasku. Polecamy zajrzeć także do Dim Sum Yum Yum na ulicy Mysiej, gdzie poza pysznymi pierożkami zanurzycie się w brzoskwiniowym Peach Fuzz po uszy. Trzeba wpaść też do klimatycznej pracowni i sklepu MUAS Ceramics i do ich kawiarni tuż obok na ulicy Dolnej. Znajdziecie tu ceramikę w kolorze roku we wszystkich formach i rozmiarach. Na koniec, jeśli macie fantazję: genialna kwiaciarnia Ani Róż na warszawskiej Pradze przygotuje Wam bukiet w każdym kolorze Pantone. Dla nas Karolina Kramarczyk przygotowała najpiękniejszy bukiet w kolorze Peach Fuzz, jaki mogliśmy sobie wyobrazić.

Banner Image
Pech Fuzz płynnie łączy rzeczywistość ze światem wirtualnym. Dzięki temu jest idealnym odcieniem do wyrażania fizyczności cyfrowych urządzeń.

Motorola x Pantone

Motorola na stałe związała się z Instytutem Pantone, tworząc całkiem nową jakość, jeśli chodzi o podejście do koloru i technologii. Zdecydowała, że dwa modele najlepiej wpisują się w idee stojące za Peach Fuzz: razr 40 ultra oraz edge 40 neo.

Odcień PANTONE 13-1023 Peach Fuzz oraz połączenie wegańskiej skóry uzupełniają klasyczny i pięknie wyprofilowany design smartfonu o element ciepła – angażują zmysły i rozpalają wyobraźnię.

Oba modele będą już wkrótce dostępne w Polsce. Model razr 40 ultra w cenie 4999 złotych, a edge 40 neo w cenie 1899 złotych.

Banner Image

DESIGN