Previous Slide Icon Next Slide Icon
Play Daily Button Pause Daily Button
Exit Daily Button

Na Florydzie otworzył się ekologiczny butik Versace. Będzie działał zgodnie z ideą zrównoważonego rozwoju

LEED Gold Boutique udowadnia, że złota oprawa i logo Versace świetnie komponują się z wnętrzami wykonanymi z materiałów pochodzących z recyklingu.
.get_the_title().

Versace dba nie tylko o najwyższą jakość swych produktów, ale również o całą otoczkę związaną z ich sprzedażą. Nie ma tu miejsca na półśrodki i rozwiązania, które naruszyłyby dopracowany image marki – wszystko musi być na tip-top.

Tym milszym zaskoczeniem jest stworzenie w Bal Harbour na Florydzie butiku utrzymanego w duchu eko.

Versace

Autorem projektu jest Francuz Gwenael Nicolas. To założyciel stacjonującej w Tokio firmy designerskiej Curiosity istniejącej na rynku już od przeszło 20 lat. Cechą charakterystyczną dla jej prac jest zachowanie harmonii przy jednoczesnym wprowadzeniu do wnętrza atrakcyjnych form i kolorystyki wywołującej konkretne emocje.

Nicolas swoje projekty porównuje do perfum, które mają kilka rozwijających się po sobie nut zapachowych.

„W pierwszej chwili nasz design może wydawać się zimny i abstrakcyjny, ale kiedy wejdziesz z nim w interakcję, stanie się coś nieoczekiwanego” – czytamy na stronie Curiosity„Na twoich ustach pojawi się uśmiech, a im więcej będziesz z niego korzystał, tym bardziej poczujesz się z tą przestrzenią związany”.

Versace

Florydzki butik stanowił jednak dla projektantów wyjątkowe wyzwanie. Firma Versace chciała, żeby był on jasnym komunikatem, że jeden z najgorętszych obecnie światowych tematów, jakim są zmiany klimatyczne i ich negatywne skutki, nie jest jej obojętny.

Dlatego właśnie wnętrza zostały wykończone przy użyciu szkła pochodzącego z recyklingu oraz zrekonstruowanego marmuru.

Elementy drewniane posiadają zaś certyfikat Rady ds. Odpowiedzialnej Gospodarki Leśnej.

Versace

Marka Versace nie zamierza jednak na tym kończyć wdrażania zasad zrównoważonego rozwoju. Ta idea ma również konsekwentnie przyświecać działaniom butiku. Będzie on więc funkcjonował w oparciu o racjonalne zużywanie zasobów oraz dążenie do minimalizowania skutków szkodliwych dla środowiska naturalnego.

Ma to być zapewnione chociażby dzięki odpowiednio dostosowanemu systemowi klimatyzacji oraz oświetleniu, w tym ściemniaczy żarówek LED.

Versace

Dowodem na to, że działania Versace, nawet jeśli w jakimś stopniu są też zabiegiem marketingowym, zostały wykonane i wdrożone rzetelnie z zachowaniem uznawanych w tej materii norm, jest nadanie butikowi certyfikatu LEED – Gold level. Leadership in Energy and Environmental Design (LEED), opracowany przez U.S. Green Building Council, stanowi potwierdzenie tego, że dany obiekt jest efektywny energetycznie i przyjazny dla środowiska. Certyfikacja LEED to dość złożony proces, wiążący się z koniecznością równoczesnego spełnienia wielu warunków.

Butik Versace został oznaczony poziomem Gold. To trzeci spośród czterech możliwych – wyżej oceniany jest tylko Platinium i prognozujemy, że marka zechce jeszcze zawalczyć o właśnie takie wyróżnienie w przyszłości.

Mamy nadzieję, że ten przypadek będzie sygnałem dla innych firm, że recykling i zrównoważony rozwój można spokojnie zintegrować z misją i wizją każdej, nawet najbardziej luksusowej marki.

źródło zdjęć: Versace
Tekst: Kinga Dembińska

FASHION