Previous Slide Icon Next Slide Icon
Play Daily Button Pause Daily Button
Exit Daily Button

W Chinach powstanie pierwsza w historii Nestlé fabryka produkująca wegańską żywność

Marka zamierza zainwestować w roślinne jedzenie na chińskim rynku ok. 412 milionów złotych.
.get_the_title().

Dieta wege z roku na rok zyskuje nowych zwolenników. Rynek produktów roślinnych robi się zresztą coraz atrakcyjniejszy i nawet jeśli ktoś nie jest jeszcze gotów na całkowitą rezygnację z mięsa, to często jest skłonny chociażby ograniczyć spożywanie go, przechodząc na fleksitarianizm. A odwieczne prawo rynku głosi, że jeśli jest popyt, to musi być też podaż. Taki międzynarodowy gigant jak Nestlé nie pozostał więc bierny wobec zmiany nawyków konsumenckich.

Teraz stawia na rynek chiński, gdzie buduje swoją pierwszą fabrykę do produkcji wegejedzenia, które jeszcze w tym roku trafi do sklepów.

Vegan Liftz/Unsplash

Firma Nestlé nie jest nowym graczem na rynku roślinnych odpowiedników mięsa. Już 3 lata temu zakupiła kalifornijską firmę wegetariańską Sweet Earth Foods. Paul Grimwood, CEO Nestlé USA, komentował wtedy, że marce zależy na budowaniu oferty, która będzie współgrać ze zdrowymi wyborami żywieniowymi klientów. Z przeprowadzonych przez firmę badań jasno wynikało, że co najmniej 50 proc. osób jest zainteresowanych jedzeniem wegetariańskim, a 40 proc. zamierza ograniczyć mięso.

W Chinach w ostatnich latach również można zauważyć taką tendencję. Rynek roślinnych odpowiedników mięsa wzrósł tam z 7,2 mld dolarów w 2014 roku do 9,7 mld dolarów w 2018 roku.

Foodism360/Unsplash

Pandemia sprawiła, że wzrosło zainteresowanie roślinnymi alternatywami mięsa, tak więc inwestycja Nestlé zapewne okaże się lukratywnym biznesem. Według analiz z GlobalData zdrowe jedzenie będzie jednym z najsilniejszym trendów w Chinach w najbliższych latach. Eksperci zwracają uwagę na to, że Azja w porównaniu z Europą czy Ameryką jest w tym temacie nieco w tyle, ale tamtejszy rynek posiada za to ogromny potencjał.

Chińczycy nie tylko coraz częściej będą wybierać dania roślinne, ale mają być również zainteresowani pochodzeniem składników, warunkami uprawy, czyli na przykład tym, czy zostały użyte przy niej pestycydy.

Nestlé musi się więc liczyć z tym, że choć wegańskie produkty zostaną pewnie dobrze przyjęte, to konsumenci będą uważniej patrzeć na ręce marki.

Sara Bakhshi/Unsplash

Wegańska fabryka zostanie wybudowana w Tiencin, na terenie jednej ze stref rozwoju ekonomiczno-technologicznego Chin. Ta inwestycja to kolejny krok realizacji współtworzonej przez Nestlé Future Food Initiative. To program rozpoczęty przez markę w lutym 2019 roku we współpracy z szwajcarskimi uniwersytetami i partnerami biznesowymi. Ma on na celu wspólne badania i rozwój opartej o zrównoważony rozwój produkcji roślinnej żywności i napojów.

Źródło zdjęcia głównego: Gabreil Gurolla/Unsplash
Tekst: KD

FOODIE