Previous Slide Icon Next Slide Icon
Play Daily Button Pause Daily Button
Exit Daily Button

Amerykańskie szkoły będą uczyć o zmianach klimatycznych



W przyszłym roku uczniowie wszystkich szkół publicznych w New Jersey dowiedzą się o skutkach zmian klimatu.
.get_the_title().

Na początku czerwca Rada Edukacji rozszerzyła program nauczenia we wszystkich szkołach publicznych w New Jersey o „Next Generation Science Standards”.

Uczniowie ze wszystkich klas będą się uczyć o zmianach klimatycznych.

Co ciekawe, elementy tej wiedzy pojawią się na każdym przedmiocie. O postępującym ocieplaniu klimatu będzie mowa zarówno na wiedzy o społeczeństwie, przyrodzie, zarządzaniu, sztuce, jak i na przedmiotach ścisłych i informatyce. Nowy program będzie obowiązywał od września.

źródło: unsplash

Wszystkie szkoły powinny nauczać o postępujących zmianach klimatu – mówi Glenn Branch, zastępca dyrektora National Center for Science Education, organizacji non-profit, założonej w 1981 roku. – Dzięki temu uczniowie otrzymają dokładne informacje i dowody naukowe dotyczące zmian klimatu.



New Jersey to pierwszy stan USA, który zwraca uwagę na problem kryzysu klimatycznego, wprowadzając naukę o nim do programu zajęć.

Oznacza to, że praktycznie każdego nauczyciela w szkołach publicznych w New Jersey zachęca się do omawiania z uczniami zmian klimatu w odpowiednich kontekstach edukacyjnych – tłumaczy Branch.

źródło: unsplash

Projekt wspiera Tammy Murphy, żona gubernatora stanu Phila Murphy’ego. – Dekady krótkowzrocznych decyzji naszego społeczeństwa podsyciły kryzys klimatyczny i teraz musimy zrobić wszystko, co w naszej mocy, aby naszym dzieciom żyło się lepiej. To pokolenie uczniów bardziej niż jakiekolwiek inne odczuje skutki zmian klimatu. Niezwykle ważne jest więc, aby każdy uczeń zdobył kompleksową wiedzę, która umożliwi mu zrozumienie kryzysu klimatycznego – mówi Tammy Murphy.

źródło: unsplash

W 2016 roku w czasopiśmie „Science” opublikowana została ankieta, z której wynika, że amerykańscy ​​nauczyciele przedmiotów ścisłych często pomijają kontrowersyjne tematy lub poświęcają im mniej czasu – niechętnie pochylają się nad zmianami klimatu czy teorią ewolucji. 30 proc. badanych nauczycieli twierdzi, że kryzys klimatyczny jest prawdopodobnie spowodowany przyczynami naturalnymi, a 31 proc. uznaje, że naukowcy nie ustalili jeszcze przyczyn zmian klimatycznych. Dlatego też Glenn Branch sądzi, że New Jersey będzie musiało poświęcić najpierw trochę czasu, wysiłku i pieniędzy na przygotowanie nauczycieli do uczenia o zmianach klimatycznych.

Tekst: Marta Mankiewicz

FUTOPIA