Pracownik Google wymyślił 3-sekundowe ćwiczenie dla mózgu, które sprawia, że każdy poczuje się szczęśliwy

Chade-Meng Tan, pracownik Google, dzięki rozpowszechnieniu swojego 3-sekundowego ćwiczenia zapewniającego przyjemność i pozytywny nastrój, stał się osobą publiczną – swoistym guru szczęścia. Na czym polega fenomen jego praktyk?
.get_the_title().

Trudno uwierzyć, że wystarczą 3 sekundy, aby wprawić nasz umysł i ciało w stan krótkotrwałego szczęścia. Powtarzanie tej czynności wielokrotnie w ciągu dnia pomoże nam zauważyć pozytywne rzeczy, które nieustannie nam się przytrafiają. Wydaje wam się to naciągane? Ćwiczenie oparte jest na dogłębnych neurologicznych badaniach i wieloletnim doświadczeniu guru szczęścia Chade-Meng Tana.

Tan swoją karierę jako guru szczęścia rozpoczął w Google, gdzie zajmował się kreowaniem pozytywnej atmosfery w biurze. Prowadził zajęcia, które pozwalały pracownikom w pozytywny sposób podchodzić do wykonywanych zadań w pracy. Odnosił tak duże sukcesy, że postanowił wydać książkę ‘Joy on Demand’ (‘Szczęście na żądanie’), w której opisuje własną ścieżkę do szczęścia i zadowolenia.

Twierdzi, że droga do szczęścia zaczyna się od zmiany własnego nastawienia do codzienności.

Zmienić je można codziennie ćwicząc swój mózg, pozwalając mu dostrzec “cienkie plasterki szczęścia” (tak określa je Tan).

Chade-Meng Tan

Gdy jesteś spragniony, napij się wody. Doświadczysz wtedy krótkotrwałego pozytywnego uczucia – nie eksplozji radości, ale poczucia zadowolenia – twierdzi Tan. Te pozornie nic nie znaczące doświadczenia – skosztowanie jedzenia, wejście do klimatyzowanego pomieszczania w gorący dzień, uczucie, gdy otrzymujemy wiadomość od kogoś bliskiego – składają się na dłuższą metę na poczucie szczęścia.

Koncept “cienkich plasterków szczęścia” opiera się na neurologicznych badaniach dotyczących formowania przyzwyczajeń.
Gdy stajemy się w czymś lepsi, łatwiej nam jest powtarzać to zachowanie, bez większego wysiłku. Trzy konieczne elementy do wyrobienia przyzwyczajenia to cyngiel, rutyna i nagroda. Cyngiel w przypadku jego teorii to przyjemny moment, rutyna to zauważenie i docenienie go, a nagroda to poczucie zadowolenia, które z niego wynika. Najważniejszą częścią składową tego kilkusekundowego ćwiczenia jest moment zauważenia przyjemności i docenienie jej.

Docenianie niewielkich, ale pozytywnych wydarzeń codzienności prowadzi do szczęścia w dłuższej perspektywie.

Cały koncept wydawać się może nieco zagmatwany, ale sprowadza się do jednej, bardzo prostej prawdy – szczęście składa się z niepozornych momentów, których pełno w naszej codzienności. Warto je zauważyć, docenić i pełni doświadczyć.

Źródło: Quartz

Preloader spinner
Print
Print Text
Zobacz więcej
Wybierz region
Facebook
Age: