Do oferty Hyundaia dołącza elektryczna wersja modelu KONA
![Do oferty Hyundaia dołącza elektryczna wersja modelu KONA .get_the_title().](https://www.f5.pl/wp-content/uploads/2019/01/hyundai-kona-electric-1.jpg)
Hyundai od lat pracuje nad rozwojem ekologicznej mobilności. Jako pierwszy wprowadził na rynek produkowany seryjnie model zasilany ogniwami paliwowymi, czyli ix35 Fuel Cell. Niedawno zaprezentował jego następcę – nowy model NEXO. Od 2017 roku w sprzedaży dostępny jest też IONIQ Electric, który na polskim rynku kosztuje od 164 500 złotych. Silnik zapewnia 120 KM i 295 Nm, a deklarowany przez producenta zasięg przekracza 250 kilometrów, dzięki zastosowaniu wysokonapięciowych akumulatorów o pojemności 28 kWh. Drugim modelem elektrycznym w palecie modelowej Hyundaia jest KONA Electric, który prezentuje się lepiej zarówno pod względem osiągów, jak i zasięgu na jednym ładowaniu. Wersja bazowa z bateriami o pojemności 39,2 kWh, zasięgiem około 290 kilometrów i motorem o mocy 136 KM to wydatek 165 900 złotych. Znacznie droższa jest z kolei 204-konna odmiana z akumulatorami o 64 kWh pojemności, która kosztuje 206 900 złotych. Wyższa cena idzie jednak w parze z wydłużonym zasięgiem, na poziomie niespełna 450 kilometrów.
Zastosowanie polimerowych, litowo-jonowych zestawów ogniw zapewnia zmniejszenie zjawiska pamięci baterii oraz znakomitą efektywność ładowania.
![](https://www.fpiec.pl/wp-content/uploads/2019/01/hyundai-kona-electric-2.jpg)
![](https://www.fpiec.pl/wp-content/uploads/2019/01/hyundai-kona-electric-3.jpg)
![](https://www.fpiec.pl/wp-content/uploads/2019/01/hyundai-kona-electric-7.jpg)
Hyundaia Kona Electric odróżnia od jego spalinowych wersji zamknięta osłona chłodnicy oraz felgi o specjalnym wzorze i średnicy 17 cali.
Pozostały kontrastowe nakładki błotników czy podwójne reflektory przednie – światła LED do jazdy dziennej znalazły się nad reflektorami głównymi. Samochód dostępny jest w siedmiu odcieniach lakieru, a klienci mają też możliwość spersonalizowania malowania dachu w jednym z trzech wariantów kolorystycznych. Koreańska marka nazywa swój model subkompaktowym SUV-em. Auto mierzy prawie 4,2 metra długości, 1,8 szerokości i niespełna 1,6 wysokości.
![](https://www.fpiec.pl/wp-content/uploads/2019/01/hyundai-kona-electric-10.jpg)
![](https://www.fpiec.pl/wp-content/uploads/2019/01/hyundai-kona-electric-9.jpg)
![](https://www.fpiec.pl/wp-content/uploads/2019/01/hyundai-kona-electric-8.jpg)
Wnętrze samochodu wyróżnia dedykowana temu modelowi konsola centralna, która skupia wszystkie przyciski dla zapewnienia intuicyjnej obsługi. Pod nią znajduje się dodatkowa przestrzeń na przechowywanie rzeczy osobistych. Ekran o średnicy 8 cali służy do obsługi systemu infotainment, który integruje media i zestaw funkcji, jak na przykład Apple CarPlay i Android Auto, a także wyświetla obraz z kamery cofania. Nawigacja wzbogacona jest mapami 3D oraz informacjami o natężeniu ruchu czy fotoradarach. W miejscu tradycyjnych zegarów znalazł się ekran wysokiej rozdzielczości, który zmienia kolory tła i zegarów w zależności od wybranego trybu jazdy. Informacje wyświetlane są też przez projektor head-up display.
Komfort zapewniają regulowane elektrycznie w ośmiu płaszczyznach przednie fotele, które są wentylowane i ogrzewane. Za dopłatą podgrzewane może być też koło kierownicy.
![](https://www.fpiec.pl/wp-content/uploads/2019/01/hyundai-kona-electric-6.jpg)
![](https://www.fpiec.pl/wp-content/uploads/2019/01/hyundai-kona-electric-5.jpg)
![](https://www.fpiec.pl/wp-content/uploads/2019/01/hyundai-kona-electric-4.jpg)
Elektryczny Hyundai KONA nie ma na rynku bezpośredniej konkurencji. Za podobne pieniądze dostępny jest Nissan Leaf, Volkswagen e-Golf, Hyundai IONIQ czy BMW i3, ale żaden z nich nie jest SUV-em. Tesla Model X i Jaguar i-Pace to z kolei zupełnie inna liga cenowa.
Tekst: Krystian Kaleta
Zdjęcia: Hyundai