Przywitaj się ze swoim nienarodzonym dzieckiem w wirtualnej rzeczywistości

Przez pierwsze kilkanaście minut siedzieliśmy z żoną nieruchomo na podłodze, przyglądając się naszemu dziecku. To było niezwykle emocjonujące i uspokajające doświadczenie! - komentuje mężczyzna, który przeniósł obraz z USG 4D do wirtualnej rzeczywistości.
.get_the_title().

Specjalista od VR, Samuli Cantel, postanowił wykorzystać model stworzony podczas badania USG 4D, by w bardziej realistyczny sposób zobaczyć, jak będzie wyglądać jego dziecko.

Ultradźwięki pozwoliły na stworzenie dokładnego modelu 3D – wszystko dzięki zastosowaniu obrazowania cyfrowego DICOM znanego w medycynie już od lat 90-tych.

Zdjęcia zostały wyeksportowane do oprogramowania OsiriX lite. Po obróbce graficznej mogły być z powodzeniem wyświetlane za pomocą hełmów wirtualnej rzeczywistości.

– Wiedzieliśmy, że jest to jedynie model 3D. Jednak świadomość, że został on stworzony na podstawie zdjęć naszego dziecka sprawiła, że przez pierwsze kilkanaście minut siedzieliśmy z żoną nieruchomo na podłodze, przyglądając się naszemu dziecku. To było niezwykle emocjonujące i uspokajające doświadczenie! – mówi Samuli Cantell.

Samuli twierdzi, że najlepszym momentem do zrobienia zdjęcia DICOM jest okres po 32 tygodniu ciąży. Właśnie w tym czasie płód jest wystarczająco rozwinięty, aby opracować szczegółowy model 3D.

Skany 4D są wykorzystywane do drukowania zdjęć dzieci już od dawna, ale dopiero teraz zostały połączone z VR. Niewykluczone, że takim zastosowaniem hełmów zainteresują się firmy związane z tworzeniem aplikacji wykorzystujących wirtualną rzeczywistość. Przyszli rodzice z całą pewnością chętnie obejrzeliby model 3D swojego dziecka. Zdaniem twórcy godziny spędzone nad opracowywaniem sposobu prawidłowego wyświetlania obrazu na okularach były tego warte. Wraz z przyszłą matką mógł ‘przywitać się’ z jeszcze nienarodzonym dzieckiem.

Produkcje w technologii VR i 360 to coraz silniejszy trend na rynku komercyjnym. Dzięki temu, że oferują zupełnie nowe doświadczenie odbioru treści, stają się kolejnym narzędziem dla marek do wybicia się spoza clutteru w mediach standardowych, opowiadania historii i angażowania w nie swoich odbiorców. Konsumenci otrzymują niepowtarzalną szansę wejścia w świat marki, doświadczania jej z nowych perspektyw, a przy tym mogą się jeszcze świetnie bawić. Ponieważ content VR i 360 jest bardzo wymagającym narzędziem – aby działania oparte na nim były efektywne, zauważalne i zapewniały emocje odbiorcom, marka powinna być inicjatorem treści bardziej niż skupiać się na pasywnym lokowaniu swoich produktów i według mnie właśnie ten kierunek obiorą. – komentuje Małgorzata Słychań, Project Manager z działu Entertainment Havas Sports&Entertainment Poland.

18 Havas Warsaw to nowa jednostka biznesowa funkcjonująca w ramach Havas Media Group. Tworzy ona rozwiązania na styku mediów, sztuki, kultury, contentu, danych i technologii bazujące na wiedzy na temat tego, co dzieje się na rodzimym rynku startupów, jak również na technologicznym wsparciu płynącym z globalnej kolaboracji ze wszystkimi oddziałami 18 Havas na całym świecie (m.in. Dolina Krzemowa, Tel Awiw, Seul, Londyn, Paryż).

Taki model współpracy pozwala wszystkim jednostkom na natychmiastowy dostęp do globalnego know-how, kontaktów, partnerów czy startupów.

To przekłada się na jakość rozwiązań oferowanych klientom, a także międzynarodowe możliwości rozwoju krajowych startupów, ponieważ najciekawsze z nich będą zgłaszane do światowej sieci 18 Havas. W Polsce na czele jednostki stoi Dominik Komar, jej globalnym szefem jest natomiast Frédéric Josué.

Więcej informacji na temat 18 Havas możecie znaleźć tutaj.

Dominik Komar, Head of 18 Havas Warsaw
Wejście 18 Warsaw na polski rynek jest kontynuacją projektu Innovation Lab, w ramach którego proponujemy klientom interaktywne projekty komunikacyjne, które wykorzystują najnowsze trendy, takie jak internet rzeczy czy wirtualna rzeczywistość. Teraz rozszerzamy naszą ofertę o zupełnie nowe obszary, nawiązujemy współpracę ze środowiskiem akademickim i startupowym, co ważne, nie tylko z Polski, ale też ze wszystkich dużych ośrodków innowacji na świecie. Dzięki temu, wszędzie tam, gdzie istnieje struktura 18 Havas, klienci mają dostęp do najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych i komunikacji marketingowej.

MOTO