Ten algorytm z dużą trafnością ocenia, czy jesteś homo-, czy heteroseksualny

Sprawdźcie, jak działa nowy algorytm sztucznej inteligencji, który z niezwykłą dokładnością odróżnia osoby homoseksualne od heteroseksualnych.
.get_the_title().

Algorytm sztucznej inteligencji, który rozpoznaje orientację seksualną na podstawie zdjęcia może okazać się w przyszłości niezwykle rewolucyjnym narzędziem. Nowy wynalazek, za który odpowiadają naukowcy z Uniwersytetu Stanforda – Michał Kosinski i Yilun Wang – jest aktualnie w fazie testów, jednak wyniki pierwszych badań są niezwykle obiecujące. Twórcy systemu przeanalizowali ponad 35 tys. zdjęć znajdujących się na portalach randkowych. W przypadku mężczyzn trafność w odgadywaniu orientacji seksualnej wynosiła 81 proc., u kobiet zaś 74 proc. Okazało się również, że algorytm działał zdecydowanie sprawniej w przypadku większej liczby zdjęć danej osoby.

Przeprowadzone badanie pozwoliło również wyróżnić pewne cechy, które mogą odróżniać osoby homoseksualne od heteroseksualnych. Z przeanalizowanych zdjęć wynika bowiem, że homoseksualni mężczyźni cechują się nie tylko delikatniejszymi rysami twarzy, ale także dłuższymi nosami, węższymi szczękami oraz szerszym czołem.

Uzyskane zatem wyniki mogą potwierdzać biologiczne pochodzenie homoseksualizmu, który nie jest wyborem, lecz uwarunkowaniem genetycznym.

Dla uzyskania ostatecznej odpowiedzi dotyczącej genezy homoseksualizmu konieczne jest z pewnością przeprowadzenie powtórnych badań, jednak jedno jest pewne – stworzony algorytm ma szanse stać się narzędziem, dzięki któremu poznamy czynniki odpowiadające za daną orientację seksualną.

Źródło: Guardian

Dominik Komar, Head of 18 Havas Warsaw

Kompetencje cyfrowe są teraz podstawą, bez której zarządy firm, a w rezultacie pracownicy działów marketingu oraz na końcu – marki, skazują się na rynkowy ogon. Niezbędna staje się umiejętność łączenia wielu zbiorów danych, pochodzących z różnych źródeł.

Taka analityczna kreatywność nie musi być jednak domeną działów marketingu czy agencji reklamowych – pomocą są tutaj podmioty oferujące analitykę marketingową, np. domy mediowe. Z drugiej strony, automatyzacja i rozwój sztucznej inteligencji wpłynie na wzrost roli umiejętności miękkich – ktoś musi humanizować technologię i dbać, aby nie była barierą dla odbiorcy. Taką barierą może łatwo stać się hiperpersonalizacja. Nawet jeśli jako konsumenci jesteśmy jej beneficjentami, wolimy o tym nie wiedzieć. Dużo pracy w marketingu czeka więc nie tylko na analityków, ale również UX designerów czy… psychologów. – komentuje Dominik Komar, Head of 18 Havas Warsaw.

18 Havas Warsaw to uruchomiona w 2016 roku jednostka funkcjonująca w ramach Havas Media Group. Jej działalność skupia się na tworzeniu innowacyjnych projektów komunikacyjnych i wspierających biznes, z wykorzystaniem potencjałów startupów oraz wyników badań prestiżowych ośrodków akademickich, takich jak UCLA, Technion czy Annenberg Innovation Lab. Jednym z głównych obszarów działania 18 Havas Warsaw jest współpraca z funduszami inwestycyjnymi (m.in. SpeedUp Venture Capital Group, Innovation Nest, YouNick) oraz akceleratorami przy rozpoznaniu, opiniowaniu oraz biznesowym wykorzystywaniu startupów. Jednostka wspiera fundusze oraz startupy na zasadzie mentoringu oraz dopracowywania ich koncepcji biznesowych, a także filtruje najbardziej obiecujące firmy.

Zespół 18 Havas Warsaw poszukuje rozwiązań problemów marketingowych i biznesowych korporacji, bazując na doświadczeniach z krajowego rynku, jak również technologicznym wsparciu płynącym z globalnej współpracy ze wszystkimi oddziałami 18 Havas na całym świecie.

Taki model współpracy pozwala wszystkim jednostkom na natychmiastowy dostęp do globalnego know-how, kontaktów i partnerów. To przekłada się na jakość rozwiązań oferowanych klientom, a także międzynarodowe możliwości rozwoju krajowych startupów, ponieważ najciekawsze z nich są zgłaszane do globalnej sieci. Poza Warszawą 18 Havas działa obecnie m.in. w takich ośrodkach jak: Paryż, Los Angeles, Tel Awiw, Seul, Bogota, Miami i Londyn.

MOTO