Previous Slide Icon Next Slide Icon
Play Daily Button Pause Daily Button
Exit Daily Button

Patagonia wzywa do bojkotu Facebooka

Patagonia nie wspiera Facebooka już od czerwca ubiegłego roku. Teraz namawia do tego inne firmy.
.get_the_title().

Patagonia nie przypomina żadnej innej marki – śmiało idzie wytyczoną przez siebie ścieżką, nie zważając na chwilowe trendy i to, co robią inni. To niewątpliwie najbardziej zrównoważona marka na świecie, a do tego na początku roku jej nowy CEO Ryan Gellert ogłosił, że od zysku ważniejsze dla Patagonii jest dobro planety.

Śmiało można powiedzieć, że Facebook jest totalnym przeciwieństwem tego podejścia – niedawno pisaliśmy o kolejnym wycieku danych, z którego wynika, że platforma miała świadomość, że szerzy nienawiść i fake newsy, ale niedużo sobie z tego robiła.

To, co widziałam w Facebooku raz po raz, to konflikty interesów między tym, co jest dobre dla ogółu a tym, co jest dobre dla Facebooka. Facebook raz po raz wybierał optymalizację własnych interesów, jak zarabianie większych pieniędzy. Widziałam wiele sieci społecznościowych i na Facebooku było znacznie gorzej niż wszędzie indziej – powiedziała sygnalistka Frances Haugen, była menadżerka produktu w Facebooku. W świetle tych rewelacji Patagonia stwierdziła, że należy stanowczo bojkotować Facebooka i nawołuje do tego inne firmy.

źródło: sanbah

Patagonia wycofała swoje płatne reklamy z Facebooka już w czerwcu ubiegłego roku, argumentując, że platforma Zuckerberga szerzy mowę nienawiści, zagraża demokracji i rozpowszechnia kłamstwa denialistów klimatycznych.

I wygląda na to, że prędko nie zmieni decyzji. – Uważamy, że Facebook ma obowiązek upewnić się, że jego produkty nie wyrządzają szkody, a dopóki tego nie zrobią, Patagonia będzie wstrzymywać swoje reklamy. Zachęcamy inne firmy do przyłączenia się do nas, by zachęcić Facebooka do priorytetowego traktowania ludzi i planety i stawianiu tego ponad zysk – powiedział Gellert. CEO Patagonii podkreślił, że z ujawnionych dokumentów wynika, że Facebook wie, co należy zrobić, by poprawić sytuację, ale po prostu nie zamierza naprawiać wyrządzonych przez siebie szkód. A póki tak się nie stanie – nie dostanie pieniędzy od Patagonii.

Zdjęcie główne: 4outdoor
Tekst: NS

TU I TERAZ