Twitter zakazuje reklam negujących zmiany klimatyczne
W piątek, 22 kwietnia, obchodziliśmy Dzień Ziemi. Z tej okazji Twitter ogłosił, że będzie blokować reklamy, które negują zmiany klimatyczne.
Podobna polityka już od jakiegoś czasu obowiązuje w Google i na Pintereście.
’Wprowadzające w błąd reklamy na Twitterze, które są sprzeczne z konsensusem naukowym w sprawie zmian klimatu, będą zabronione, zgodnie z naszą polityką dotyczącą nieodpowiednich treści. Uważamy, że negowanie zmian klimatu nie powinno być monetyzowane na Twitterze, a nieprawdziwe reklamy nie powinny odwracać uwagi od ważnych rozmów na temat kryzysu klimatycznego. Takie podejście opiera się na wiarygodnych źródłach, takich jak raporty oceniające Międzyrządowy Zespół ds. Zmian Klimatu’ – napisał Twitter w oficjalnym komunikacie.
Today, on #EarthDay2022, we’re sharing more about our efforts to protect the planet, reduce our carbon footprint, and serve the climate conversation on Twitter.
We believe that meaningful climate action, and transparency about that work, are critical. ?https://t.co/QYtLOFLUzj
— Twitter For Good (@TwitterForGood) April 22, 2022
Dotyczy to wyłącznie reklam i nie wpłynie na użytkowników strony, którzy w swoich tweetach negują zmiany klimatyczne.
Twitter zapowiada jednak, że na tym nie koniec. Jest świadom tego, że wprowadzające w błąd informacje mogą osłabić nasze wysiłki na rzecz ochrony planety.
W niedalekiej przyszłości zamierza więc wprowadzić rozwiązania, które zapewnią 'potwierdzony, bezapelacyjny kontekst do rozmów na temat klimatu’. Kilka godzin po ogłoszeniu tej decyzji przez Twittera Unia Europejska uzgodniła treść ustawy o usługach cyfrowych, która zobowiązuje takie serwisy jak Facebook, Google czy właśnie Twitter do lepszej moderacji treści i walki z dezinformacją. – Ustawa o usługach cyfrowych jest prawdziwym kamieniem milowym. Po raz pierwszy od 20 lat Europa zmierzyła się z regulacją przestrzeni cyfrowej i informacyjnej – skomentował komisarz ds. rynku wewnętrznego Thierry Breton. Teraz ustawę, która nosi nazwę Digital Market Act, będzie musiał zatwierdzić Parlament Europejski i ministrowie państw unijnych. Wejdzie ona w życie najwcześniej jesienią.
Zdjęcie główne: Jeremy Bezanger/Unsplash
Tekst: NS