Wegańska firma chce, aby plogging stał się nową dyscypliną na Letnich Igrzyskach
W tym tygodniu amerykańska marka Silk produkująca roślinne mleko i jogurty rozpoczęła kampanię, która ma pomóc w tym, aby plogging stał się jednym ze sportów olimpijskich podczas Letnich Igrzysk Olimpijskich w 2028 roku w Los Angeles. Plogging to określenie powstałe z połączenia angielskiego słowa „jogging” i szwedzkiego „plocka upp” (podnieść). Pomysł na tę aktywność pojawił się po raz pierwszy w Szwecji w 2016 roku.
Erik Ahlstrom, któremu walające się po ulicach śmieci nie dawały spokoju podczas codziennego joggingu, postanowił, że zacznie je podnosić.
Później przyszli mu z pomocą znajomi i tak to się zaczęło (więcej na ten temat znajdziecie tutaj). Sport zyskał następnie dużą popularność – w tym przyjaznym dla środowiska trendzie uczestniczy już mnóstwo ludzi, a hashtag #plogging pojawił się do tej pory na Instagramie ponad 55 tys. razy.
Teraz producent roślinnego mleka stworzył petycję wzywającą Los Angeles Olympic Organizing Committee do uwzględnienia ploggingu w swojej propozycji nowych wydarzeń, którą przedstawi Olimpijskiej Komisji Programowej.
– Naszym celem jest zdobycie 25 000 podpisów – powiedział Silk Senior Brand Manager, David Robinson. – Podczas planowania wydarzeń na Igrzyska w 2028 roku Los Angeles Olympic Organizing Committee ogłosił śmiałą wizję wprowadzenia zrównoważonych dyscyplin do historii Igrzysk, a my w Silk wierzymy, że dodanie ploggingu do oficjalnych sportów oznaczałoby znaczący postęp w kierunku tego ważnego celu.
Firma Silk cały czas podkreśla swoje ekologiczne podejście do biznesu. Do wyprodukowania 4 litrów ich roślinnego mleka potrzeba o 80 proc. mniej wody niż w przypadku mleka krowiego. Firma angażuje się też w inne praktyki zrównoważonego rozwoju – uczestniczy w programie zasilania wód podziemnych w Kalifornii, a jej wegańskie produkty mają certyfikat Rainforest Alliance.
Silk namawia również, by w Dzień Ziemi, czyli 22 kwietnia, wszyscy zwolennicy ich posunięć zaangażowali się w plogging oraz by publikowali w mediach społecznościowych zdjęcia opatrzone hashtagiem #PlogForProgress.
Tekst: Marta Mankiewicz