Instagram Kunela Gaura: brandingowy świat w wersji biało-czarnej

Jako że brutalizm wraca do łask, według Gaura to najlepszy czas na wyrażenie tożsamości marki w czarno-białej wersji. Można pomyśleć, że brak kolorów skazuje projekty opakowań na końcowe miejsca w wynikach sprzedaży. Kunel się z tym jednak nie zgadza się.
Zdaniem artysty, pozbawione koloru projekty mogą pomóc markom w nawiązaniu silniejszej więzi z konsumentami.
Wybór produktów do projektu nie był przypadkowy: artysta postawił na te najbardziej rozpoznawalne, o opakowaniach, które podbiły światowe rynki sprzedaży. A także po prostu na swoje ulubione firmy.
Tożsamość marki to coś więcej niż kolory czy użyty na opakowaniu font – przekonuje artysta.
Na tę składają się wartości, którymi firma się kieruje, komunikacja (z klientami, ale też wewnątrz firmy), kultura organizacyjna, CSR i wiele innych. Według Gaura, nawet po odjęciu koloru i innych elementów graficznych z opakowania, po latach istnienia w naszej świadomości sama nazwa wystarczy, by połączyć ją z daną marką. Przekonuje was takie podejście do brandingowego świata?
Jeśli jesteście ciekawi, jak wyglądałyby marki pozbawione „kolorowej” osobowości, więcej zdjęć znajdziecie tu.
Tekst: Ola Oleszek