Previous Slide Icon Next Slide Icon
Play Daily Button Pause Daily Button
Exit Daily Button

Notatniki z kartonów po mleku zużytym w japońskich Starbucksach

Uprzedzamy jednak, że można wybierać spośród 5 dostępnych kolorów, ale to, czy dany zeszyt stworzono z opakowania po mleku sojowym, odtłuszczonym, krowim, czy migdałowym w tym wypadku nie zależy od preferencji klientów.
.get_the_title().

Azjatyckie Starbucksy zdecydowanie trzymają rękę na pulsie trendów konsumenckich. Na półkach tamtejszych kawiarni nie znajdziecie jedynie kubków z danego nazwą miasta czy tumblerów z logotypem marki. Na początku roku w chińskich Starbucksach pojawiała się w limitowana seria szklanek z kocią łapą, która wzbudziła niewiarygodne emocje wśród bywalców lokali, o czym pisaliśmy tutaj.

Teraz marka postawiła na artykuł w duchu eko. Dodatkowo bardzo przydatny właśnie teraz – w okresie powrotów do szkoły i na uczelnię.

To seria zeszytów powstała we współpracy z firmą Kokuyo, której produkty papiernicze są dobrze znane w całej Japonii. Jednym z jej najchętniej kupowanych artykułów, który można dostać praktycznie wszędzie – zarówno w sklepach z artykułami szkolnymi, jak i w małych osiedlowych sklepikach – jest notatnik z serii Campus Notebook. W ramach współpracy ze Starbucksem powstała jego specjalna seria – Starbucks Campus Ring-Lined Notebook.

Mimo że na okładce tych notesów nie mogło oczywiście zabraknąć wyraźnego logotypu Starbucksa, nie jest to kolejny gadżet stworzony wyłącznie z myślą o psychofanach tej kawiarni. Starbucksowi zależało na tym, żeby produkt był jak najbardziej eko. Stąd, oprócz wspomnianego logo, na okładce znajdują się też hasła i grafiki dotyczące procesu recyklingu kartonów po mleku.

Plastikowe kółka na grzbiecie zeszytu zostały zaprojektowane tak, żeby można je było łatwo odczepić od zapisanego i przeznaczonego już do wyrzucenia notatnika, co ułatwi jego prawidłowy recykling.

W serii Starbucks Campus Ring-Lined Notebook najważniejsze i najbardziej ekologiczne jest jednak to, że notesy powstały z recyklingu zużytych kartonów po mleku, pochodzących właśnie z japońskich lokalów marki. Kokuyo użyło ich głównie do stworzenia przedniej i tylnej okładki zeszytu.

Na poczet tej produkcji Starbucks przekazał kilka tysięcy ton zużytych opakowań po mleku, które japońskie kawiarnie zbierały już od prawie dekady.

Notesy można kupić w japońskich Starbucksach, ale też online. Nie ma na razie niestety żadnych informacji na temat tego, czy Starbucks w Polsce zamierza stworzyć podobną akcję.

Jeśli jednak chcecie, żeby kartony po mleku zużytym w waszych domach trafiły do recyklingu – wrzucajcie je do odpowiedniego pojemnika na śmieci. Wbrew pozorem nie jest to ten przeznaczony na papiery!

Kartony po mleku powinny wylądować w żółtych pojemnikach na metale i tworzywa sztuczne wraz z plastikami i puszkami.

Źródło zdjęć: Haconiwa-mag.com
Tekst: KD

DESIGN