Pierwszy na świecie zwijany telewizor wejdzie do sprzedaży jeszcze w tym roku!
SIGNATURE OLED R to nie jest kolejna zwyczajna odsłona konceptu, którą mogliśmy podziwiać na wielu europejskich targach technologicznych w 2018 roku. W przeciągu kilkunastu miesięcy inżynierowie LG z ograniczonego prototypu zdołali stworzyć w pełni funkcjonalne urządzenie, które trafi na półki sklepowe jeszcze w tym roku!
Jest giętki i cienki niczym papier, a do tego praktyczny jak nigdy!
Wyświetlacze z tworzyw elastycznych pozostawały przez długi czas niespełnioną wizją. Niedościgniona przyszłość w 2019 roku stanie się rzeczywistością. Nowy flagowiec koreańskiego giganta technologicznego posiada ekran o przekątnej 65 cali i grubości zaledwie 3 mm, który na komendę wysuwa się lub chowa w designerskiej szafce, wykończonej ze szczotkowanego aluminium. W stylowym meblu znalazły się również 4.2-kanałowe głośniki z Dolby Atmos o mocy na poziomie 100 W.
Jak przystało na ekran typu OLED o jasności 800 nitów, można oczywiście liczyć na głęboką czerń, wysoki kontrast i doskonałe odwzorowanie żywych kolorów. Urządzenie korzysta z mocy obliczeniowej najnowszego procesora Alpha 9 drugiej generacji i tak jak inne OLED-y 4K z tegorocznej oferty LG posiada dostęp do funkcji systemu webOS 4.5 oraz możliwości skorzystania z pomocy Asystenta Google i Alexy Amazona. Pełna obsługa technologii HDR i płynność 120 fps to tylko nieliczne funkcje tego flagowca.
LG SIGNATURE OLED R można używać w trzech trybach: Full View, Line View oraz Zero View.
W pierwszym z nich ekran wysuwa się w stu procentach, spełniając rolę tradycyjnego ekranu telewizora. Pozostałe tryby określają stopień wysunięcia panelu (od 0 do około 60 proc.), dzięki czemu wysunięta część ekranu może służyć także jako zegar, centrum multimedialne czy stacja pogodowa. Z całkiem zwiniętym ekranem to po prostu głośnik.
– Telewizor OLED ze zwijanym ekranem ma rzeczywiście rewolucyjną konstrukcję, która uwalnia widzów od konieczności ustawiania telewizora na tle ściany i pozwala na swobodne aranżowanie przestrzeni, która nie musi być już na stałe zarezerwowana w jednym stałym miejscu pod telewizor – mówił przedstawiciel marki LG w trakcie prezentacji.
Cena najnowszej stacji multimedialnej jeszcze nie jest znana. Nie należy się jednak spodziewać atrakcyjnej oferty nawet na tegoroczny Black Friday. Wstępne prognozy mówią o kwocie na poziomie 20 tys. dolarów.
Tekst: Piotr Myśków