Previous Slide Icon Next Slide Icon
Play Daily Button Pause Daily Button
Exit Daily Button

Korporacyjny wellbeing, czyli czego oczekują pracownicy w 2024 roku

Wellbeing, czyli dobrostan fizyczny i psychiczny, staje się równie istotny jak 'praca w przyjaznej atmosferze w rozwojowym środowisku' oraz pensja. Czego dziś oczekują pracownicy?
.get_the_title().

75 proc. millenialsów odeszło z pracy z powodu lęku i braku motywacji, 50 proc. pracowników czuje się zagrożonych wypaleniem zawodowym, z kolei 67 proc. osób uważa, że wellbeing w pracy jest prawem, a nie przywilejem.

Dbałość o dobrostan pracowników to inwestycja w długofalowy sukces firmy. Zadowoleni i zdrowi pracownicy przyczyniają się do lepszej efektywności, są kreatywni i zaangażowani w wykonywane zadania. Pracodawcy, którzy skupiają się na zapewnieniu zdrowia psychicznego i fizycznego swoich pracowników, zazwyczaj korzystają z zadowolenia pracowników oraz mniejszej rotacji kadry.

Przewiduje się, że rynek korporacyjnego wellbeing w Stanach Zjednoczonych wzrośnie do 87 miliardów dolarów do 2026 roku.

Czym więc jest 'zdrowy employer branding’ i jak w 2024 roku zadbać o pracownika? Pracodawcy mogą przyciągnąć nowych specjalistów i zatrzymać tych, którzy już pracują w danym miejscu, dbając o ich wellbeing. Oprócz satysfakcjonującego wynagrodzenia, systemu premiowego czy różnego rodzaju programów motywacyjnych, coraz ważniejszą rolę odgrywa dbanie o dobrostan fizyczny i psychiczny zatrudnionych. Co pracodawca może dziś zaproponować pracownikowi, by ten wybrał jego ofertę pracy?

1. System pracy hybrydowej

Ludzie odkryli, że pracując z domu, mogą połączyć życie prywatne z zawodowym. Nie muszą też tracić czasu ani pieniędzy na dojazdy. Pandemia pokazała również, że w wielu przypadkach częściowy home office przekłada się na zwiększenie efektywności.

2. Szkolenia i kursy, które organizowane są w godzinach pracy to ogromny plus

Szczególnie doceniany przez milenialsów i Gen Z, czyli pokolenia, które są nastawione na rozwój osobisty i nie wyobrażają sobie tkwienia w jednym miejscu przez całe życie i robienia ciągle tego samego. Ważną rolę odgrywają też różnego rodzaju kursy, np. z języków obcych, zarządzania domowym budżetem czy radzenia sobie ze stresem.

3. Pakiet ubezpieczeń medycznych

Pakiet ubezpieczeń to jeden z najważniejszych dodatków do pensji, Zawłaszcza rodzinny, z opcją obejmującą szeroki dostęp do specjalistów, opiekę psychologiczną, dentystyczną, a nawet leczenie szpitalne w prywatnych placówkach.

4. Programy Benefit czy Multisport

Programy sportowe, dzięki którym pracownicy mają dostęp nie tylko do siłowni czy basenów, ale także zajęć typu pilates, joga czy coraz bardziej popularny boks.

5. Zdrowe odżywianie w pracy

Wiele firm zaczyna dostrzegać jak ważnym elementem w walce o wellbeing pracowników jest zdrowy posiłek. 'Pan Kanapka’ to już nie to, czego oczekują pracownicy. Obserwując, jak wiele osób korzysta z cateringu dietetycznego, pracodawcy zaczynają wychodzić naprzeciw, zamawiając lunche i obiady do biur. Wspólny lunch czy obiad to element integracji. Przy stole zawsze rozmawia się chętniej. Wiele firm z rynku diet pudełkowych oferuje rozwiązania szyte na miarę potrzeb firmowych. Polska firma MójCatering, która od wielu lat oferuje diety dopasowane do rozmaitych oczekiwań, postanowiła przyjrzeć się pracownikom i pracodawcom w Polsce.

Aby sprawdzić, jak przedstawiają się preferencje żywieniowe pracowników biurowych, MójCatering przeprowadzał w styczniu badania w największych biurowcach w Warszawie. Raport dotyczący tego, co najchętniej jedzą pracownicy biur i jakie są ich oczekiwania, zostanie opublikowany w lutym. Skąd pomysł na takie właśnie badania?

W ostatnim półroczu zauważyliśmy znaczny wzrost zainteresowania firm dostawą zdrowych diet dla pracowników – mówi Miłka Bachanek, General Manager & Co-founder MójCatering. – Pracodawcy coraz częściej sięgają po ofertę cateringów dietetycznych z dowozem do biur w formie lunchu lub obiadu w ramach dbania o wellbeing pracowników firmy. Dzięki badaniu będziemy znali odpowiedzi na pytania, co w biurach jada się najchętniej.

zdjęcia: Unsplash.com

SPOŁECZEŃSTWO