Zgadnijcie, który polski klub piłkarski cieszy się największą liczbą kibiców LGBT na stadionie

Jak się okazuje fani rodzimego futbolu ligowego to mocno zróżnicowane środowisko.
.get_the_title().

Świat polskich kibiców piłkarskich chodzących na mecze ligowe tylko na pozór wydaje się dość ujednolicony. Dzięki informacjom zebranym przez firmę Selectivv, specjalizującą się w analizie danych ze smartfonów czy tabletów, na stadionową widownię udało się rzucić zupełnie nowe światło. Całościowo, dzięki aplikacjom z reklamami, przebadano aż 128 342 użytkowników, którzy z trybun mieli w zwyczaju oglądać spotkania Ekstraklasy. Pod lupę wzięto zarówno strukturę płciową kibiców (21,79 proc. kobiet), jak i ich upodobania i preferencje, w tym te prywatne.

Co ciekawe, spośród wszystkich fanów i fanek futbolu korzystających z aplikacji randkowych, aż 7,44 proc. z nich używało tych przeznaczonych dla osób LGBT. Prym wiodą tu kibice Wisły Kraków (16,75 proc.) i Legii Warszawa (16,45 proc.).

Tuż za nimi uplasowały się w tej klasyfikacji Pogoń Szczecin (15,80 proc.), Śląsk Wrocław (14,80 proc.), Lech Poznań (11,58 proc.) oraz Piast Gliwice (11,58 proc.). Najmniejszy odsetek osób o preferencjach homoseksualnych znajduje się zaś w oparciu o te analizy wśród kibiców Wisły Płock, Miedzi Legnica oraz Zagłębia Lubin i Sosnowiec (4,75 proc.). Rezultaty obejmują użytkowników, którzy zalogowali się na konto co najmniej trzykrotnie w ciągu ostatnich trzech miesięcy. Jeśli chodzi o wszystkie randki (i hetero-, i homoseksualne) to największą aktywność w aplikacjach wykazują sympatycy Białej Gwiazdy (4,20 proc. z nich), zaś najmniejszą ich rywali zza miedzy, czyli Cracovii (1,98 proc.).

fot. przegladsportowy.pl

Sprawdzono też sytuację osób korzystających z aplikacji dla osób LGBT w dłuższym interwale czasowym – co najmniej 6 razy w ciągu ostatnich dwóch lat. Średni wynik wyniósł 4,41 proc. (w tym 6,52 proc. u fanów Legii, u których to dokładnie o 0,01 proc. mniej niż ogólny rezultat dla całego naszego społeczeństwa).

Z innych, bardziej interesujących wniosków warto zwrócić uwagę na fakt małej obecności dzieci na stadionach (1,24 proc. kibiców w przedziale wiekowym 5-10 lat). Również młodzież nie uczęszcza na stadiony zbyt licznie (kibice poniżej 20 roku życia stanowią 3,92 proc.). Najwięcej, bo 18,52 proc., znajdziemy na meczach fanów w wieku 36-40 lat.

Tekst: WM
na podst. danych: selectivv.com 

Źródło zdjęcia głównego: sport.tvp.pl

SURPRISE