Poszukujesz niepowtarzalnych dzieł sztuki? MTArt Agency zapozna cię z nowymi światowymi talentami

Kochamy sztukę za to, że wzbogaca nasze życie, ozdabia naszą codzienną przestrzeń i zmusza do przemyśleń. Jednak jak dotrzeć do utalentowanych artystów, których prace warte są uwagi? Jak będąc entuzjastą, nie ekspertem, wyszukać niepowtarzalne dzieła i znaleźć się, być może tylko w ramach jednorazowego upiększania salonu, w gronie kolekcjonerów?
.get_the_title().

MTArt Agency to pierwsza na świecie agencja dla artystów wizualnych. Zrzesza najbardziej utalentowanych artystów z całego świata i otwiera przed nimi dotąd zamknięte drzwi. Taka inicjatywa to nie tylko ogromna szansa dla twórców, ale i dla każdego aspirującego kolekcjonera. Założycielka, Marine Tanguy, została wyróżniona na liście Forbes 30 under 30 jako innowator w dziedzinie sztuki i kultury. Zainspirowana agencjami talentów, które z sukcesami wspierają aktorów czy muzyków, postanowiła wziąć z nich przykład i przełożyć podobne działania na realia sztuki.

Według Marine Tanguy, świat sztuki nie powinien być przestrzenią dla finansowo uprzywilejowanych, ale dla tych, którzy są utalentowani na tyle, by się w niej znaleźć.

Źródło: MTArt Agency

To stwierdzenie wypływa z faktu istnienia archaicznego modelu funkcjonowania środowiska artystycznego, który przebija się w wielu stereotypach, jakie mamy na temat młodych artystów. Co przychodzi na myśl, gdy mowa o artystach na początku ich drogi? Często widzimy osobę, która z trudem utrzymuje się dzięki swojej profesji. Oczywiście, nie zawsze jest to zgodne z prawdą, jednak faktem jest, że zdecydowana większość świata sztuki pochodzi z uprzywilejowanych środowisk. Urodzona we Francji, a mieszkająca w Londynie założycielka MTArt Agency chce zmienić ten porządek. Galerie sztuki, działające w oparciu o tradycję i elitarność, nie dopuszczają prac ze wszystkich grup demograficznych, nie reprezentują też tych, którzy mimo talentu, nie mają za co opłacić studiów artystycznych.

Każdego miesiąca ponad 200 artystów z całego świata aplikuje do MTArt Agency. Wymogi, jakie twórcy muszą spełnić, to m.in. wyjątkowo innowacyjna technika, inspirująca treść i silny komunikat.

Misja otwarcia świata sztuki dla wszystkich wiąże się też z przemyślaną strategią biznesową Agencji. Rynek obecnie wart jest ok. 60 miliardów dolarów. Inwestycja w dzieła współczesnych artystów to opcja lokowania kapitału i zaspokajanie potrzeb estetycznych w jednym.

Świeże i interesujące talenty z całego świata są teraz na wyciągnięcie ręki:

Delphine Diallo (fotografka) – „Orchidee”

Źródło: MTArt Agency

Tiffany Bouelle (malarka) – “L’amour est bleu”

Źródło: MTArt Agency/Tiffany Bouelle

Claire Luxton (artystka multidyscyplinarna) – „Head in the Clouds”

Źródło: MTArt Agency

David Aiu Servan-Schreiber (malarz) – „Selona”

Źródło: MTArt Agency

Àsìkò (fotograf) – „Onijo”

Źródło: MTArt Agency

Dostęp do najlepszych prac artystów to niebywała szansa na to, by rozpocząć kolekcjonerską przygodę. – Mamy szeroką grupę kolekcjonerów, pochodzących z różnych środowisk, zróżnicowaną pod względem płci oraz wieku. Nie trzeba być kolekcjonerem od dawna – wielu kupuje u nas pierwsze dzieła do swojej kolekcji – tłumaczy MTArt Agency. Co ważne, aspirujący do roli kolekcjonerów nie znajdą wśród artystów Agencji ludzi mało uzdolnionych, mało wyjątkowych czy niewyróżniających się, ponieważ Agencja wypracowała szczególne podejście do twórców.

MTArt Agency bada, co odpowiadało za wcześniejsze sukcesy artystów i jak wyglądał ich rozwój. Z drugiej strony przyjmuje postawę inwestora kapitałowego, który upewnia się z należytą starannością, czy w czyjąś pracę warto zainwestować czas i pieniądze.

Wiele jej działań jest przełomowych i pionierskich. Nierzadko oprócz promocji w wirtualnych galeriach i przestrzeniach publicznych, Agencja opłaca czynsz za studio, w którym dany artysta tworzy. Miłość do sztuki i chęć posiadania niepowtarzalnego dzieła może przyczynić się do wspierania innowacyjnych rozwiązań zarobkowych artystów. Bo nie ulega wątpliwości – sztuka, która zostawia ślad i fascynuje, powinna być coraz bardziej dostępna i doceniana.

Tekst: Paula Sieracka
Zdjęcie główne: MTArt Agency / Claire Luxton

TU I TERAZ