Previous Slide Icon Next Slide Icon
Play Daily Button Pause Daily Button
Exit Daily Button

Praca zdalna uszczęśliwia. Może być też rozwiązaniem na przyszłość w niepewnych czasach

Dziś wielu z nas zostało zmuszonych do pracy zdalnej. Inni przekonali się do tego sytemu pracy już dawno – i słusznie! Okazuje się, że niektóre jej formy jak sprzedaż bezpośrednia mogą być sposobem na przetrwanie w niepewnych czasach. To jedna z niewielu branż, która zawsze potrzebuje pracowników.
.get_the_title().

Niektórzy szefowie na hasło „praca zdalna” wizualizują sobie ciebie zakopanego w pieleszach, na wielkim kacu, wciągającego chińskie żarcie i kolejny serial na Netfliksie. Pewnie są też osoby, dla których praca „w młodym, dynamicznym zespole” i owocowe czwartki to szczyt marzeń i pewnie dziś w dobie pandemii wielu tęskni za biurem…Może jednak być ciężko wrócić, a nie na każdego będzie czekało jego miejsce pracy. Jest jednak wiele opcji.

Okazuje się jednak – i chyba nie będzie to dużym zaskoczeniem – że to ci, dla których stawienie się w miejscu pracy oznacza przeniesienie się z łóżka na kanapę, odwiedzenie swojej ulubionej kawiarni czy też jakiegokolwiek innego miejsca na z dostępem do internetu, są szczęśliwszymi pracownikami.

A co się z tym wiąże – są również skłonni pracować dla jednej i tej samej firmy dłużej, niż ci odbijający codziennie kartę rano w biurze.Takie wnioski płyną z raportu State of Remote Work przeprowadzonego przez Owl Labs w 2019 roku. To firma zajmująca się sprzętem i oprogramowaniem komputerowym obsługującym wideokonferencje.

via GIPHY

A jaki mamy wybór? Jeśli pracodawcę nie cieszy propozycja pracy zdalnej, istnieje mnóstwo innych możliwości. Możemy oczywiście wystartować z własną firmą albo poszukać kolejnych rozwiązań. Jednym z nich jest sprzedaż bezpośrednia, która dotychczas kojarzyła się raczej z zajęciem dorywczym tylko dla kobiet. Warto się jej przyjrzeć, bo na przestrzeni lat wiele się zmieniło.

Dziś nie jest to pukanie od drzwi do drzwi, a budowanie swojej grupy klientów przez social media i może zmienić się w pracę na pełen etat – i to z własnego biurka, niezależnie od tego, gdzie się ono znajduje.

Można prowadzić biznes wyłącznie online bez wychodzenia z domu. Warto zajrzeć na stronę kampanii informacyjnej „Sprzedaż bezpośrednia – pomysł na życie”, w której wystąpili prawdziwi ludzie i ich prawdziwe historie. Historie wszystkich tych osób przedstawiają drogę do biznesu, który stał się indywidualnym pomysłem na życie. W ramach kampanii została uruchomiona specjalna zakładka Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej. Tam też zostały umieszczone filmy oraz zdjęcia bohaterów kampanii – www.pssb.pl.

Sprzedaż bezpośrednia to branża dla każdego, także studentów czy osób bez doświadczenia zawodowego, i świetny pomysł na życie – przekonuje Mirosław Luboń, dyrektor generalny PSSB.

KASIA I MARCIN KACZMAREK, bohaterowie kampanii PSSB

To jedna z niewielu branż, która zawsze potrzebuje pracowników. Umożliwia szybki start na rynku pracy. Pozwala zacząć karierę bez kwalifikacji, bez żadnych inwestycji. Uczy biznesu, przedsiębiorczości, organizuje szkolenia – nie tylko produktowe, ale też z tzw. kompetencji miękkich – gospodarowania czasem, negocjacji, przewodzenia grupie – takich, które przydają się każdemu, nie tylko w sektorze sprzedaży bezpośredniej. Sprzedawcy doceniają elastyczne godziny i dni pracy oraz możliwość realizowania się na innych polach.

Nie ma tu dyskryminacji ze względu na wiek, płeć, wykształcenie czy miejsce zamieszkania. Na rynku prężnie działa coraz więcej młodych ludzi co nas bardzo cieszy – dodaje Mirosław Luboń.

MARTA BUJWICKA-COLMAN, bohaterka kampanii PSSB

Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej to organizacja, która jest gwarantem dobrych praktyk, etycznego podejścia, wprowadzając m.in. samoregulacje w postaci kodeksu etycznych praktyk rynkowych. PSSB zaczynało, mając w swoich szeregach siedem firm-członków wspierających. Teraz jest ich blisko 30. Branża bardzo się rozwinęła. Z badania IPSOS, przeprowadzonego na zlecenie SELDIA – Europejskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej, wynika, że 90 proc. osób zajmujących się sprzedażą bezpośrednią w Polsce to kobiety. Doceniają elastyczne formy zatrudniania i możliwość kontaktów. Nie znaczy to jednak, że branża ta jest zamknięta na mężczyzn.

Z badania wynika też, że blisko 30 proc. osób, które zajmują się sprzedażą bezpośrednią jest w branży 10 lat. To przeczy wyobrażeniu o rynku, który kojarzony jest raczej z dorywczą formą współpracy. Może więc warto spróbować.

PSSB – Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej działa od 1994 roku i grupuje kilkadziesiąt przedsiębiorstw prowadzących sprzedaż bezpośrednią na terenie Polski oraz firmy spoza branży. 
Ich łączny udział w rynku przekracza 65 proc. Stowarzyszenie aktywnie działa także w obszarze edukacji i wspierania idei przedsiębiorczości wśród młodzieży i studentów, współpracując z kilkoma wyższymi uczelniami ekonomicznymi w kraju. PSSB jest członkiem Europejskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej SELDIA, Światowej Federacji Stowarzyszeń Sprzedaży Bezpośredniej (WFDSA), Konfederacji Lewiatan i Federacji Konsumentów.

Więcej informacji na www.pssb.pl

TU I TERAZ