Zrobiliśmy numer o zmianach klimatycznych, który powinniście przeczytać!

Na rynek trafiło właśnie najnowsze wydanie naszego printu DYSTOPIA vs UTOPIA, któremu poświęciliśmy kilka miesięcy pracy i bardzo dużo energii. Co pojawiło się najnowszym numerze? Tematy związane ze zmianami klimatycznymi, ekologią, ruchem zero-waste, tym czego powinniśmy się obawiać i tym, co powinniśmy zrobić dla wspólnego dobra. Możemy dużo – zaczynając od drobnych zmian. Konsumpcji nie zatrzymamy, ale możemy wybierać mądrze, przesiąść się na komunikację miejską, wybierać pojazdy hybrydowe, szukać lepszych rozwiązań. Nasze wybory jako konsumentów wymuszą zmianę na producentach, a właściwie już wymuszają. To numer dla nas bardzo ważny, chcielibyśmy żebyście go przeczytali!
ONZ w opublikowanym w październiku tego roku raporcie alarmuje, że zmiany klimatyczne postępują szybciej niż zakładano, a krytyczne 1,5 stopnia przekroczymy już w ciągu trzech najbliższych dekad. Co to znaczy? Susze powodować będą klęski, co wpłynie bezpośrednio na globalną ekonomię i nasili ruchy migracyjne na całym świecie, spotęgowane także podnoszeniem się poziomu mórz i oceanów i zalewaniem najniżej położonych terenów zamieszkanych przez ludzi – pisze Redaktor Naczelny F5, Konrad Jerin w felietonie, który niedawno publikowaliśmy.
Aby przetrwać znowu będziemy musieli walczyć o pokarm i schronienie, ale tym razem winę ponosić będzie nie jakiś dyktator, państwo czy sojusz polityczny, ale nasz niezrównoważony model funkcjonowania – dodaje Jerin.
I nie chodzi tutaj jedynie o nieefektywną konsumpcję zasobów, ale takie dysproporcje jak to, że ośmiu mężczyzn posiada majątek równy majątkowi połowy ludzkości. Dlatego pytanie o największe wyzwanie najbliższych lat to pytanie o wspólnotę. A takiej, która byłaby w stanie podjąć niezbędne działania nie mamy – dodaje Konrad Jerin, Redaktor Naczelny F5.
Oddajemy w Wasze ręce magazyn, który właśnie o tę wspólnotę pyta. Pokazuje świetne innowacyjne projekty, dobre praktyki i działania, ale też punktuje to, co nam jako ludzkości po prostu nie wyszło.
Ze względu na alarmujący charakter poruszanych tematów zdecydowaliśmy się na radykalny, tabloidowy design magazynu. Oprócz części tabloidowej w numerze znalazło się to wszystko, z czego możecie kojarzyć nasze publikacje. Dużo mody, ekonomii, designu i architektury – w tym pierwsza część cyklu NAJLEPSZE DOMY W POLSCE, a także mnóstwo zabawy formą i treścią w dystopijnym klimacie.

Na koniec, inspirowani DEKALOGIEM Kieślowskiego, pokusiliśmy się o przygotowanie współczesnego DEKALOGU PRZETRWANIA, w którym znajdziecie konkretne wskazówki, jak żyć w bardziej zrównoważony sposób.





