Previous Slide Icon Next Slide Icon
Play Daily Button Pause Daily Button
Exit Daily Button

9. edycja Papaya Young Creators z kategoriami TikToka

TikTok to miliard użytkowników i o wiele więcej pomysłów. Nic więc dziwnego, że prestiżowy konkurs dla młodych twórców Papaya Young Creators połączył swoje siły z aplikacją, tworząc dwie zupełnie nowe kategorie. Sprawdźcie, o co w nich chodzi.
.get_the_title().

Znaczenie TikToka wciąż rośnie i nawet najbardziej tiktokosceptycznym osobom trudno z tym stwierdzeniem dyskutować, zwłaszcza że liczby nie kłamią. Zeszłego lata aplikacji stuknął miliard użytkowników, co oznacza, że korzysta z niej co ósmy człowiek na świecie. Aż 75 proc. osób używających TikToka wchodzi tam w poszukiwaniu rozrywki, a 62 proc. chce tam odkryć coś nowego¹. I nic dziwnego, bo na TikToku można znaleźć wszystko, czego dusza zapragnie – użytkownicy dwoją się i troją, by dodawać jak najbardziej oryginalne filmy, a bogactwo tematów jest nieograniczone. Tamtejsza społeczność jest nie tylko twórcza, ale też trzyma rękę na pulsie – osoby korzystające z apki sądzą, że są najbardziej na bieżąco i aż 81 proc. z nich twierdzi, że zna nowe trendy wcześniej niż ich znajomi².

Fani filmowej kreatywności też znajdą tam mnóstwo dla siebie – od zabawnego @totouchanemu i jego drona, przez świetnie łączącą taniec i animację @maddiwinter, aż po @steadired pokazującego, jak używa steadicama oraz @joshtoonen uczącego efektów specjalnych.

Trudno więc się dziwić, że Papaya Young Creators (dawniej Papaya Young Directors) połączyła siły z TikTokiem – tak narodziło się Creative Playground by TikTok , czyli dwie nowe kategorie znanego konkursu. – TikTok, jako nowoczesna platforma rozrywkowa, jest i twórcą i tworzywem: tak uczestnikiem dzisiejszej rzeczywistości, jak i jej ważnym inspiratorem. Poprzez partnerstwo w ramach Papaya Young Creators chcemy nie tylko wspomóc rozwój lokalnej branży kreatywnej, ale także zwrócić uwagę na istotne zjawiska społeczne. Mowa o potrzebie otwartości, inkluzywności i różnorodności. Odzwierciedlamy to w obu kategoriach, które objęliśmy patronatem – mówi Rafał Drzewiecki, Head of Global business Marketing w TikTok CE.

@maddiwinter62 hours & 17,693 strokes later… 🙂♬ the wapvengers – ems ᗢ

@steadired Part 2 #steadired #steadicam #behindthescenes #camera #cine #director #gimbal #movie #acting #actor #actress #stunt #stunts #stuntman #stuntwoman ♬ original sound – SteadiRed

Papaya Young Directors zawsze miało opinię konkursu, który jest dla młodych twórców przepustką do świata reklamy. I to się nie zmienia – jednak nie da się zaprzeczyć, że zmianom ulega sam świat reklamy.

Dużo treści przenosi się na TikToka, więc początkujący twórcy powinni orientować się w meandrach tej ekstremalnie już popularniej aplikacji. A czy się orientują? Do sprawdzenia swoich sił w tej dziedzinie służy kategoria TikTok Branded Stories.

Zadanie polega tu na wymyśleniu na temat zadany przez Partnerów Głównych konkursu, którymi są AGH, Amica, Onet, Play i Żabka, filmu jak najlepiej wykorzystującego potencjał aplikacji. A to oznacza: pionowy, jakościowy obraz, kreatywne filtry i efekty oraz dobrze dobrany dźwięk, który odgrywa szalenie ważną rolę na TikToku. Ta aplikacja daje ogromne możliwości! Czujecie, że to coś dla was i macie od 20 do 35 lat? Możecie więc już zasiadać do pisania eksplikacji – w pierwszym etapie konkursu wymagany jest bowiem szczegółowy opis waszego projektu. Powinien zawierać konkretne referencje – efektów, montażu, aktorów, scenografii (jeśli jest) i wszystkiego, co sprawi, że wasza produkcja będzie wyjątkowa. Jurorzy po samym opisie powinni zorientować się, co wam chodzi po głowie. Finaliści dostaną środki na jego profesjonalną realizację, a także pomoc mentorską oraz realizacyjną. Wszystkie szczegóły znajdziecie na stronie konkursu. Ale uwaga: pamiętajcie, że zgłoszenia przyjmowane są do tylko końca miesiąca, czyli do 28 lutego. Wasze propozycje będzie oceniać jury, w którego skład wejdą m.in. Neil Boorman – Head of Creative Lab Europe w TikToku, Michał Krygier – Creative Director w Punchline Agency, Marta Szufranowicz – Deputy Bussines & Strategy Director w DDB&tribal Warszawa, Bartek Szymeczko – Content & Publishing Director w Hill+Knowlton Strategies Poland, Tomasz Kudlak – Creative Art Director w SBM Label oraz doświadczony Creative Director z portfolio pełnym ikonicznych marek, Włodi Włodarczyk.

Zmiana nazwy konkursu oraz współpraca z TikTokiem jest tak naprawdę zwieńczeniem kierunku, w jakim program ewoluował już od dawna. Z roku na rok przyciągaliśmy nie tylko kandydatów i kandydatki na reżyserów i reżyserki, ale też osoby tworzące w ramach innych specjalizacji. Dzięki nowej nazwie podkreślamy potrzebę pracy zespołowej, inkluzywnego podejścia do tego, co każdy z twórców i twórczyń wnosi do projektu. Chcemy pokazać, że kreatywność i tworzenie contentu wymaga nie tylko umiejętnej reżyserii – na efekt końcowy składa się wiele talentów – mówi Eja Trzcińska, Head of Papaya Young Creators. Dowodem na to jest nowa, niezwykle inkluzywna kategoria.

TikTok Branded Stories to bowiem nie wszystko i Papaya Young Creators zaprasza do udziału nie tylko początkujących filmowców, lecz wszystkich, którzy chcieliby spróbować swoich sił w zadaniu konkursowym.

To właśnie do nich skierowana jest druga kategoria TikToka – Unique Stories, której tematem jest szeroko pojęta różnorodność. To wartość niezwykle ważna dla twórców i użytkowników tej platformy, którzy wierzą, że wszyscy jesteśmy wyjątkowi i powinniśmy celebrować to, co nas pięknie różni. W tej pierwszej w historii konkursu otwartej dla wszystkich kategorii oceniane są już gotowe filmy, ale za to macie sporo czasu, bo deadline dopiero 4 maja.

¹TikTok Marketing Science EU Holiday Shopping Behaviour Research 2020, Walnut Unlimited
²Kantar TikTok Brand Study, październik 2021

KULTURA I SZTUKA