Previous Slide Icon Next Slide Icon
Play Daily Button Pause Daily Button
Exit Daily Button

Zgadnijcie, który polski klub piłkarski cieszy się największą liczbą kibiców LGBT na stadionie

Jak się okazuje fani rodzimego futbolu ligowego to mocno zróżnicowane środowisko.
.get_the_title().

Świat polskich kibiców piłkarskich chodzących na mecze ligowe tylko na pozór wydaje się dość ujednolicony. Dzięki informacjom zebranym przez firmę Selectivv, specjalizującą się w analizie danych ze smartfonów czy tabletów, na stadionową widownię udało się rzucić zupełnie nowe światło. Całościowo, dzięki aplikacjom z reklamami, przebadano aż 128 342 użytkowników, którzy z trybun mieli w zwyczaju oglądać spotkania Ekstraklasy. Pod lupę wzięto zarówno strukturę płciową kibiców (21,79 proc. kobiet), jak i ich upodobania i preferencje, w tym te prywatne.

Co ciekawe, spośród wszystkich fanów i fanek futbolu korzystających z aplikacji randkowych, aż 7,44 proc. z nich używało tych przeznaczonych dla osób LGBT. Prym wiodą tu kibice Wisły Kraków (16,75 proc.) i Legii Warszawa (16,45 proc.).

Tuż za nimi uplasowały się w tej klasyfikacji Pogoń Szczecin (15,80 proc.), Śląsk Wrocław (14,80 proc.), Lech Poznań (11,58 proc.) oraz Piast Gliwice (11,58 proc.). Najmniejszy odsetek osób o preferencjach homoseksualnych znajduje się zaś w oparciu o te analizy wśród kibiców Wisły Płock, Miedzi Legnica oraz Zagłębia Lubin i Sosnowiec (4,75 proc.). Rezultaty obejmują użytkowników, którzy zalogowali się na konto co najmniej trzykrotnie w ciągu ostatnich trzech miesięcy. Jeśli chodzi o wszystkie randki (i hetero-, i homoseksualne) to największą aktywność w aplikacjach wykazują sympatycy Białej Gwiazdy (4,20 proc. z nich), zaś najmniejszą ich rywali zza miedzy, czyli Cracovii (1,98 proc.).

fot. przegladsportowy.pl

Sprawdzono też sytuację osób korzystających z aplikacji dla osób LGBT w dłuższym interwale czasowym – co najmniej 6 razy w ciągu ostatnich dwóch lat. Średni wynik wyniósł 4,41 proc. (w tym 6,52 proc. u fanów Legii, u których to dokładnie o 0,01 proc. mniej niż ogólny rezultat dla całego naszego społeczeństwa).

Z innych, bardziej interesujących wniosków warto zwrócić uwagę na fakt małej obecności dzieci na stadionach (1,24 proc. kibiców w przedziale wiekowym 5-10 lat). Również młodzież nie uczęszcza na stadiony zbyt licznie (kibice poniżej 20 roku życia stanowią 3,92 proc.). Najwięcej, bo 18,52 proc., znajdziemy na meczach fanów w wieku 36-40 lat.

Tekst: WM
na podst. danych: selectivv.com 

Źródło zdjęcia głównego: sport.tvp.pl

SURPRISE